Dneska večer konečně Defy po úpravách letělo a zase hned napoprvé.... Kluz to má prostě dokonalý, když to přirovnám, tak to není nůž pohybující se máslem, ale žiletka! ...jak snadno se pohybuje vzduchem!
Ale taky když to přirovnám k již zmiňované Variante, nikdy to nebude létat tak pěkně jako ona... Chce to ještě nějaké dolaďování, jako velikost výchylek kormidel (což v tomto případě znamená přestavění táhel doma v dílně) a vyosení motoru. Při větším a plném plynu se zbytečně moc tlačí až moc nosem nahoru....
Takže přestavba sice přinesla zlepšení, ale stále mě ještě čeká další ladění.
Defy -samokřídlo 2 metry rozpětí do 250-ti gramů Savvy model
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1808
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Defy -samokřídlo 2 metry rozpětí do 250-ti gramů Savvy m
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1808
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Defy -samokřídlo 2 metry rozpětí do 250-ti gramů Savvy m
Proběhly úpravy...vyosil jsem motor mírně dolů a do strany (nebo lépe řečeno , srovnal jsem ho s podélnou osou modelu) a je to lepší!
Zvětšil jsem velikosti výchylek přestavením táhel a je to lepší, jen se musí opatrně a citlivě s řízením, plná výchylka je už opravdu velká!
No a nakonec jsem utrhl směrovky, které jsem udělal v domnění, že pomůžou se stabilitou v zatáčkách apod a opak byl pravdou, bez směrovek to létá mnohem lépe a předvídatelněji než s nimi. Asi to bude tím že je křídlo navržené bez nich a tak to má i zůstat a já se snažil zlepšovat něco, čemu nerozumím
A ještě se budu muset pro jistotu podívat na velikosti výchylek elevonů, respektive ujistit se, že výchylky dolů nejsou zbytečně velké....
Zlepšuje se to, vydal jsem se správnou cestou a momentální letová (bez směrovek) 240g!
Zvětšil jsem velikosti výchylek přestavením táhel a je to lepší, jen se musí opatrně a citlivě s řízením, plná výchylka je už opravdu velká!
No a nakonec jsem utrhl směrovky, které jsem udělal v domnění, že pomůžou se stabilitou v zatáčkách apod a opak byl pravdou, bez směrovek to létá mnohem lépe a předvídatelněji než s nimi. Asi to bude tím že je křídlo navržené bez nich a tak to má i zůstat a já se snažil zlepšovat něco, čemu nerozumím
A ještě se budu muset pro jistotu podívat na velikosti výchylek elevonů, respektive ujistit se, že výchylky dolů nejsou zbytečně velké....
Zlepšuje se to, vydal jsem se správnou cestou a momentální letová (bez směrovek) 240g!
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1808
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Defy -samokřídlo 2 metry rozpětí do 250-ti gramů Savvy m
Po dlouhé době opět kostlivec ve skříni....
Proběhly další úpravy! A...? Jsem dost příjemně překvapený!
Od samého začátku mi konstruktéři modelu říkali, že se to dá postavit do 250-ti gramů a měli pravdu! A taky mě říkali, že když tomu naložím dalších 100 gramů navrch, bude z toho úplně jiný model co se týče letových vlastností a měli taky pravdu!!
Zase mě náhoda donutila vytáhnout tohle éro a nakonec jsem se dopracoval k tomu, že jsem zespodu připevnil 100 gramů olova navíc a šel zkusit co to udělá.... a udělalo hodně!! Úplně jiný model, mnohem lepší letové vlastnosti, lepší chování v zatáčkách, předvídatelnější řízení! Ale zároveň jedním dechem musím dodat, že to má stále své určité specifické vlastnosti při řízení, které ale už najednou nejsou až takovým problémem! Létá se s ním mnohem příjemnější a je zábavnější, alespoň z mého pohledu po dnešní zkušenosti.
Bohužel se ale i tak nikdy! nevyrovná letovým vlastnostem bezsměrovkovému modelu Variante!! A také tímto končí jeho výhoda možnosti zařazení do kategorie sub250....
Proběhly další úpravy! A...? Jsem dost příjemně překvapený!
Od samého začátku mi konstruktéři modelu říkali, že se to dá postavit do 250-ti gramů a měli pravdu! A taky mě říkali, že když tomu naložím dalších 100 gramů navrch, bude z toho úplně jiný model co se týče letových vlastností a měli taky pravdu!!
Zase mě náhoda donutila vytáhnout tohle éro a nakonec jsem se dopracoval k tomu, že jsem zespodu připevnil 100 gramů olova navíc a šel zkusit co to udělá.... a udělalo hodně!! Úplně jiný model, mnohem lepší letové vlastnosti, lepší chování v zatáčkách, předvídatelnější řízení! Ale zároveň jedním dechem musím dodat, že to má stále své určité specifické vlastnosti při řízení, které ale už najednou nejsou až takovým problémem! Létá se s ním mnohem příjemnější a je zábavnější, alespoň z mého pohledu po dnešní zkušenosti.
Bohužel se ale i tak nikdy! nevyrovná letovým vlastnostem bezsměrovkovému modelu Variante!! A také tímto končí jeho výhoda možnosti zařazení do kategorie sub250....
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...