Křídlo je potřeba držet při stavbě neustále zatížené, aby všechna žebra seděla na pomocné konstrukci ze zeleného polystyrenu a tím byl docílen správný tvar. Nesmí se to zase ale moc přehánět jak s vahou zátěže, tak dobou pod zatížením, aby žebra nevymačkávala drážku do polystyrenu a nedocházelo ke zbytečným nepřesnostem!
Křídlo v počátku stavby, žebra zatím jen zastrčená do zámků v odtokovce a přilepené spodní uhlíky, pásnice 0,5x3mm, vše zatížené
IMG_20230129_183652.jpg
Vlepené balzové stojiny mezi žebry a spodním a vrchním uhlíkem, vrchní zatím ještě chybí, stále zatížené. Balzové stojiny jsou uprostřed z balzy tl. 3 mm a ke konci křídla je postupně rovnoměrně použitá tenčí tl. 2, 1.5 a 1mm
IMG_20230206_102512~2.jpg
Uzavření nosné části vrchním uhlíkem, přilepená náběžka, zalepená i odtokovka, v této fázi už sice křídlo dostává dostatečnou pevnost v ohybu, ale stále ještě nechávám v přípravku a zatížené
IMG_20230206_220822~2.jpg
Tady je navíc zespodu vlepené úhlopříčné vyztužení od náběžky po nosník křídla v celé délce a chystám se přilepit vrchní tuhý potah křídla z balzy tl.0,8mm. Tím se křídlo krásně zpevní i na krut a po zaschnutí lepidla je už v této fázi možné křídlo konečně vyndat z přípravku a pokochat se velikosti a hlavně velmi nízkou váhou
IMG_20230209_215836~2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...