JOJO
Re: JOJO
No nechci strašit, ale mám pocit, že reklamace dopadne tak, že přijímač bude v pořádku a závada bude nezjištěna. Takové UFO po modelářsku.
Tyhle závady po havárii se zjišťují velmi těžko neřkuli vůbec. Já musím říci, že vysílač Hitec mi do chalupy nesmí vstoupit. Po zamrznutí dualband recievru v kombinaci s Eclipsem7 jsme přišli o EXTRU 260 o rozpětí 2,5 m s motorem ZDZ 80. Z výšky cca 80m pod plným plynem. Tak si dovedete představit co asi se dalo na zemi najít. Použitelná byla pouze některá serva (s výhradou) po výměně převodů a motor, který se zaryl do oranice cca 40 cm hluboko. Ještě že týden před tím celkem vydatně pršelo. Být sucho, tak byla škoda ještě asi o 10 000,- Kč vyšší. Od té doby jsme se synkem přešli na 2,4 Spektrum DX 7 a již to bude cca 5 let co padáme pouze na ruce nebo zanedbání předletové přípravy. Palubní napájení máme osazeno A 123,2S, 2300, které po každém třetím 10min letu měníme za čerstvé. Já vím, že je to možná dost opatrnické, ale zastávám názor, že lépe měnit baterky za cca 600,- Kč, které vydrží více jak 500 nabíjecích cyklů, než model v celkové hodnotě 50 000,-. Uvědomte si celkem jednoduchou aritmetiku. Ta suma cca 1300,-Kč za troje baterky je vyvážena jistotou, že se mi nesesype výše zmíněný model na zem a nedej bůh nezpůsobí další škody na cizím majetku nebo zdraví. To platí všeobecně pro modely od velikosti cca 1m rozpětí a výše. Bohužel tato zkušenost mě prostě poučila o tom, že souprava Hitec nepatří do modelu se kterým se nechci brzo rozloučit. A nezmění na tom nic. Je to spotřební elekronika na střední uživatelské úrovni a člověk by neměl být zklamán pokud ho takhle zradí. Zamrzí to, ale měli bychom být schopni se poučit z předchozích chyb. Pokud ne, je to náš boj a musíme jej přijmout se všemi důsledky z toho vyplývajicími. Každého modelu je škoda a určitě Martinovi nepřeji to zklamání. Mám jich za sebou nepočítaně a pokud si čloívěk roztříská model na ruce může znectít sám sebe, ale na nevyzpytatelnou techniku? Děkuji nechci.
Tyhle závady po havárii se zjišťují velmi těžko neřkuli vůbec. Já musím říci, že vysílač Hitec mi do chalupy nesmí vstoupit. Po zamrznutí dualband recievru v kombinaci s Eclipsem7 jsme přišli o EXTRU 260 o rozpětí 2,5 m s motorem ZDZ 80. Z výšky cca 80m pod plným plynem. Tak si dovedete představit co asi se dalo na zemi najít. Použitelná byla pouze některá serva (s výhradou) po výměně převodů a motor, který se zaryl do oranice cca 40 cm hluboko. Ještě že týden před tím celkem vydatně pršelo. Být sucho, tak byla škoda ještě asi o 10 000,- Kč vyšší. Od té doby jsme se synkem přešli na 2,4 Spektrum DX 7 a již to bude cca 5 let co padáme pouze na ruce nebo zanedbání předletové přípravy. Palubní napájení máme osazeno A 123,2S, 2300, které po každém třetím 10min letu měníme za čerstvé. Já vím, že je to možná dost opatrnické, ale zastávám názor, že lépe měnit baterky za cca 600,- Kč, které vydrží více jak 500 nabíjecích cyklů, než model v celkové hodnotě 50 000,-. Uvědomte si celkem jednoduchou aritmetiku. Ta suma cca 1300,-Kč za troje baterky je vyvážena jistotou, že se mi nesesype výše zmíněný model na zem a nedej bůh nezpůsobí další škody na cizím majetku nebo zdraví. To platí všeobecně pro modely od velikosti cca 1m rozpětí a výše. Bohužel tato zkušenost mě prostě poučila o tom, že souprava Hitec nepatří do modelu se kterým se nechci brzo rozloučit. A nezmění na tom nic. Je to spotřební elekronika na střední uživatelské úrovni a člověk by neměl být zklamán pokud ho takhle zradí. Zamrzí to, ale měli bychom být schopni se poučit z předchozích chyb. Pokud ne, je to náš boj a musíme jej přijmout se všemi důsledky z toho vyplývajicími. Každého modelu je škoda a určitě Martinovi nepřeji to zklamání. Mám jich za sebou nepočítaně a pokud si čloívěk roztříská model na ruce může znectít sám sebe, ale na nevyzpytatelnou techniku? Děkuji nechci.
Re: JOJO
Ahoj všem velice děkuji za podoporu, už jsem to rozdejchal a pokukuju po dalším letadle ikdyž v první chvílce jsem chtěl s modelařinou seknout. Včera jsem vyčistil motor a zkusil ho tak šlape a hřídelka taky naštěstí ohnutá není jen výfuk je trochu marodnej. Serva jsou 2 v poho na dvou jsou převodu cugrunt a co bylo servo na plynu tak je roztržený jak motor odešel z letadla i s táhlem. Zatím tak na 70 % bude další následník RAPÍR 40.
Re: JOJO
Tak jsem posčítal materiál a koncová cena materiálu potřebného na opravu JOJA je skoro 1400,- Kč. Čekal jsem teda míň.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: JOJO
Zkus rozepsat kolik co stojí, přijde mi to moc.martin104 píše:Tak jsem posčítal materiál a koncová cena materiálu potřebného na opravu JOJA je skoro 1400,- Kč. Čekal jsem teda míň.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: JOJO
balza 2mm (kryt přední)34kč
balza 3mm (na bočnice) 40 kč
balza 4mm (na žebra křídla) 2ks 142,-Kč
hranol balza 8x8 (nosníky v křídle)3ks 51,-Kč
Epoxi 12 min. 77,-Kč
Perfect 9 57,- Kč
nosník smrk5x5 (křídlo) 4 ks 24,- Kč
nosník smrk 6x6 (konstrukce trup) 8,- Kč
Překližka 2.5mm (podlepené bočnice a přepážka motor) 164,- kč
Potah Oracover 348,-Kč
Převody servo eco 16 44,-Kč
převody HS205 3x 249,-Kč
vrtule 11x7 77,-Kč
---------------------------------------------------------------------------
Celkem 1315,-Kč
balza 3mm (na bočnice) 40 kč
balza 4mm (na žebra křídla) 2ks 142,-Kč
hranol balza 8x8 (nosníky v křídle)3ks 51,-Kč
Epoxi 12 min. 77,-Kč
Perfect 9 57,- Kč
nosník smrk5x5 (křídlo) 4 ks 24,- Kč
nosník smrk 6x6 (konstrukce trup) 8,- Kč
Překližka 2.5mm (podlepené bočnice a přepážka motor) 164,- kč
Potah Oracover 348,-Kč
Převody servo eco 16 44,-Kč
převody HS205 3x 249,-Kč
vrtule 11x7 77,-Kč
---------------------------------------------------------------------------
Celkem 1315,-Kč
Re: JOJO
No taky mi to přijde celkem dost, je fakt, že s těma převodama, vrtulí a atd. nic neuděláš. Ale ten materiál nějak dáš dohromady ze zbytků (pokud tedy něco máš), takový hranol 8*8 stejně nesháněj ale slepíš pár zbytků 2mm nebo té 4mm balsy a z toho si ten hranol defakto zdarma uděláš (pokud bys ho sehnal tak v délce cca 1 m a to nepotřebuješ) a nakonec ti nějakej materiál třeba zbyde a o ten zbytek se ta cena upraví, byť to zaplatíš tak jako tak. Takhle šetřím já http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#064.jpg Bude to prostě základ k další modelařině. Tu fólii taky nezděláš celou, ale zbyde, třeba jen málo, ale na výškovku, směrovku příštího éra to dá. A kdyby nakonec ne, tak se na tom budeš učit a to je asi to nejdůležitější. Je třeba říct, že holt ani modelařina není zadarmo. Já mám spoustu starých zásob z dob kdy balsa stála 1/3 dnešní ceny. Tak jen průběžně dokupuju, ale jen to co potřebuju a co zpracuju. Sehnat kvalitní lehkou balsu na potah křídel není jednoduché. Pokud máš možnost tak kupuj dřevo osobně a každej kousek vem do ruky. Balsa by měla být po celé ploše prkýnka stejně hustá a tvrdá. Nosníky nezkroucené. Ve slušné prodejně ti dají na pult hromadu prkýnek a nechaj tě vybrat. Takovou zkušenost mám s Vaňouchem v Praze, ale protože jsem úúplně ze severu čech, tak se tam dostanu jednou za uherský rok. Pokukuju po prodejnách v německu. Pokud tady plácám nějaké nesmysly, tak se omlouvám. Takhle k tomu prostě přistupuju já.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: JOJO
Já právě doma nemám žádný matroš co by se nechal použít na letadlo,tak musím vše koupit, to se nedá nic dělat. Přehrabal jse bordel v dílně a našel sadu sukovníků (ty budou dobré na odlehčení co je v žebrech) a lupínkovou pilku na překližku. Jen se chci optat na lepení, tim lepidlem prefect 9 http://www.jino.cz/lepidlo-perfect-g-di ... -2169.html můžu lepit všechno ( nosníky v křídle a žebra )?? Tim Epoxidem 12min se lepí jen velice namáhavé spoje jako je třeba motorová přepážka k trupu ?
Re: JOJO
Tak toho lepidla se neboj. Je to klasická disperse a tou můžeš lepit vše. I když je rychleschnoucí, tak schne nebo spíš tvrdne poněkud déle cca 10- 15 min, ale pokud si připravíš práci tak aby se lepilo postupně, tak to není na závadu. Epoxy je opravdu vhodné na pevnostní spoje, vychází váhově hůř. Pokud bys chtěl být při lepení hodně rychlý, tak můžeš použít vteřinovku, ale ta je samozřejmě dražší. Nosníky bys určitě sehnal u nějakého truhláře nebo šikovného kutila. Neříkej, že u vás v okolí někdo takový není. Začátky jsou vždy poněkud těžší, ale ta radost když se to podaří!!
Re: JOJO
Ještě takovou drobnou radu. Na tyhle lehké stroje se používá topolová překližka a ta se dá někdy sehnat z bedýnek na ovoce, které je přepravováno z jihu. Takže stačí se někdy podívat v marketech nebo u zelinářů. Celkem běžně je vyhazují a na letadlo velikosti Joja by ti jedna bedýnka stačila. Dokonce jsem takhle získal balsovou překližku od ovoce přepravovaného letecky.
Re: JOJO
Děkuji za rady, jak pojedu do města oběhnu ovoce a zeleninu a budu shánět bedýnky . po neděli posháním matroš a pak se do toh asi pustím. Na jednu stranu z toho mám obavu a na druhou se těším. Jen s potažením budu prosit Karase o pomoc, nemám žehličku a asoň bych to jednou rád viděl jak se to dělá, paač koupě žehličky mě asi taky nemine pokud budu létat konstrukčáky .