Říkají tomu digitální pohon. Místo řetězu mají tato kola kabel, jsou téměř bezúdržbová, ale s nižší účinností. Kliky pedálů otáčejí elektrickým generátorem, který přeměňuje mechanickou energii na elektřinu. Ta pak prostřednictvím dvou drátů putuje do motoru a pohání zadní kolo.
https://vtm.zive.cz/clanky/kolo-digital ... fault.aspx
Elektrokolo bez řetězu. O pohyb se stará motor, energii dodá jezdec a jízda z kopce:
https://vtm.zive.cz/clanky/elektrokolo- ... fault.aspx
Němci znovu vynalezli kolo. Mezi šlapkami a zadním kolem chybí řetěz, nahradil jej kabel. Německá firma Schaeffler vyvinula inovativní systém pohonu pro elektrokola. Úplně opouští klasický řetěz, řemen, kardan, nebo jakékoliv jiné mechanické spojení mezi šlapajícím cyklistou a pohonem zadního kola. Systém se jmenuje Schaeffler Free Drive, základem je generátor, který mechanickou energii ze šlapání převádí na energii elektrickou. Ta se kabelem vede do motoru v zadním kole (výkon 250 W), kde se převádí zpět na pohyb. Výrobce používá označení bike-by-wire.
https://vtm.zive.cz/clanky/nemci-znovu- ... fault.aspx



