Úprava vinutí na stříďáku

Vše okolo elektropohonů, elektromotory, převodovky, dmychadla, volba vhodné vrtule
User avatar
Salaman
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Posts: 282
Joined: 10 Jun 2011 21:08
Location: Vojenice RK

Úprava vinutí na stříďáku

Post by Salaman »

Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1099
Joined: 10 Jun 2011 13:18
Location: Týniště nad Orlicí

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by Karas »

Salaman wrote:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Zvýšením počtu závitů zvýšíš krouticí momenty, tedy sílu a snižíš otáčky. Vychází to z Lorentzova zákona síly, zvýšením magnetické indukce (počet závitů) tak se zvýší síla F. Takže tvé předpoklady jsou správné. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

duvenblejt
Zelenáč
Zelenáč
Posts: 11
Joined: 17 Jun 2011 12:46
Location: Stvolínky

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by duvenblejt »

Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

User avatar
Salaman
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Posts: 282
Joined: 10 Jun 2011 21:08
Location: Vojenice RK

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by Salaman »

duvenblejt wrote:
Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:
Přesně tak

duvenblejt
Zelenáč
Zelenáč
Posts: 11
Joined: 17 Jun 2011 12:46
Location: Stvolínky

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by duvenblejt »

Salaman wrote:
duvenblejt wrote:
Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:
Přesně tak
Mněl bys tenhle svůj revoluční vynález napsat to Modelmotors, aby začli ty motory navíjet co nejtenčím drátkem. Nebudou se potom tolik zahřívat. :mrgreen:

User avatar
LV
Znalý uživatel
Znalý uživatel
Posts: 99
Joined: 02 Jul 2011 09:16
Location: Trenčianska Turná

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by LV »

Salaman wrote:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.

User avatar
Salaman
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Posts: 282
Joined: 10 Jun 2011 21:08
Location: Vojenice RK

Re: Úprava vinutí na stříďáku

Post by Salaman »

LV wrote:Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
Díky, tohle jsem chtěl přesně slyšet. Závitů jsem tam namotal přesně tolik kolik jsem potřeboval a tlustší vlákno už by se mi tam nevešlo.

  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Pohonné elektromotory”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests