Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Úprava vinutí na stříďáku
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Zvýšením počtu závitů zvýšíš krouticí momenty, tedy sílu a snižíš otáčky. Vychází to z Lorentzova zákona síly, zvýšením magnetické indukce (počet závitů) tak se zvýší síla F. Takže tvé předpoklady jsou správné.Salaman wrote:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
-
- Zelenáč
- Posts: 11
- Joined: 17 Jun 2011 12:46
- Location: Stvolínky
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.



Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří

Re: Úprava vinutí na stříďáku
Přesně takduvenblejt wrote:Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.![]()
![]()
![]()
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří
-
- Zelenáč
- Posts: 11
- Joined: 17 Jun 2011 12:46
- Location: Stvolínky
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Mněl bys tenhle svůj revoluční vynález napsat to Modelmotors, aby začli ty motory navíjet co nejtenčím drátkem. Nebudou se potom tolik zahřívat.Salaman wrote:Přesně takduvenblejt wrote:Salaman wrote:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.![]()
![]()
![]()
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří

Re: Úprava vinutí na stříďáku
Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).Salaman wrote:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Díky, tohle jsem chtěl přesně slyšet. Závitů jsem tam namotal přesně tolik kolik jsem potřeboval a tlustší vlákno už by se mi tam nevešlo.LV wrote:Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
-
- Similar Topics
- Replies
- Views
- Last post
-
- 6 Replies
- 4744 Views
-
Last post by frantaletec
-
- 0 Replies
- 437 Views
-
Last post by LEON
Who is online
Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests