Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Úprava vinutí na stříďáku
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1100
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- 14
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Been thanked: 1 time
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Zvýšením počtu závitů zvýšíš krouticí momenty, tedy sílu a snižíš otáčky. Vychází to z Lorentzova zákona síly, zvýšením magnetické indukce (počet závitů) tak se zvýší síla F. Takže tvé předpoklady jsou správné.Salaman píše:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
-
- Zelenáč
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 čer 2011 12:46
- 14
- Bydliště: Stvolínky
- Věk: 45
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Salaman píše:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.



Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří

Re: Úprava vinutí na stříďáku
Přesně takduvenblejt píše:Salaman píše:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.![]()
![]()
![]()
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří
-
- Zelenáč
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 čer 2011 12:46
- 14
- Bydliště: Stvolínky
- Věk: 45
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Mněl bys tenhle svůj revoluční vynález napsat to Modelmotors, aby začli ty motory navíjet co nejtenčím drátkem. Nebudou se potom tolik zahřívat.Salaman píše:Přesně takduvenblejt píše:Salaman píše:tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.![]()
![]()
![]()
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří

- LV
- Znalý uživatel
- Příspěvky: 99
- Registrován: 02 črc 2011 09:16
- 14
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Věk: 59
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).Salaman píše:Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.
Re: Úprava vinutí na stříďáku
Díky, tohle jsem chtěl přesně slyšet. Závitů jsem tam namotal přesně tolik kolik jsem potřeboval a tlustší vlákno už by se mi tam nevešlo.LV píše:Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 2397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Salaman
-
- 23 Odpovědi
- 8397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zdekar
-
- 6 Odpovědi
- 5865 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pajas
-
- 6 Odpovědi
- 4874 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od frantaletec
-
- 0 Odpovědi
- 495 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LEON
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: ClaudeBot a 0 hostů