:!: :!: :!: Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, obrázky, přílohy, nebo nemůžete vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni :!: :!: :!:
Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Funkce STARTOVACÍ ASISTENT v FC pro bezpečný a snadný hod modelu

Vše okolo elektroniky uvnitř modelů, regulátory, serva, FC řídící jednotky, GPS, telemetrická čidla, konektory atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
LEON
Admin
Admin
Příspěvky: 1825
Registrován: 06 črc 2022 07:37
Bydliště: Nové Město nad Metují

Funkce STARTOVACÍ ASISTENT v FC pro bezpečný a snadný hod modelu

Příspěvek od LEON »

Co je startovací asistent?
Startovací asistenti jsou funkce zabudované v letových kontrolérech (FC), které pomáhají bezpečně a spolehlivě odstartovat RC modely. Usnadňují hlavně ruční starty, které bývají rizikové a vyžadují jistou praxi.

Čím je startovací asistent pro letecké modeláře užitečný?
Jejich hlavním cílem je zajistit bezpečné, plynulé a stabilní vzlétnutí modelu z ruky, minimalizovat riziko pádu, zranění obsluhy způsobeného vrtulí a umožnit pilotovi soustředit se na řízení, jakmile je letadlo ve vzduchu. Tyto funkce se obvykle aktivují před samotným hodem letadla a po detekci hodu se automaticky vypnou nebo přejdou do standardního letového režimu.
Největším bezpečnostním rizikem při ručním startu je poranění prstů vrtulí, obzvlášť u modelů s tlačným uspořádáním pohonu s vrtulí vzadu. Startovací asistenti minimalizují potřebu dotýkat se modelu po aktivaci motoru. Motor se zapne až po detekci pohybu (akcelerace/hod), nebo se rozběhne až v bezpečné vzdálenosti modelu od ruky modeláře.

Základní rozdělení startovacích asistentů:
Různé letové kontroléry a jejich firmware nabízejí různé typy startovacích asistentů, které se liší svou komplexností a funkcionalitou:
  • Jednoduchý asistent startu (Launch Assist): Tento základní typ asistenta obvykle udržuje motor v nečinnosti nebo na velmi nízkých otáčkách, dokud akcelerometr v FC nezaznamená hod (detekuje náhlé zrychlení). Jakmile je hod detekován, motor se roztočí na předem nastavený výkon (často plný plyn) a letadlo přejde do zvoleného stabilizovaného režimu (např. stabilizovaný režim s úrovní).
  • Asistent s udržováním výšky/směru (Altitude/Heading Hold on Launch): Pokročilejší asistenti dokážou po hodu udržet letadlo v přímém letu a stabilní výšce po určitou dobu nebo dokud nedosáhne určité rychlosti. To je ideální pro začátečníky, protože dává pilotovi čas na převzetí plné kontroly.
  • Asistent s minimální rychlostí (Minimum Airspeed Launch): Některé systémy, pokud mají pitotovu trubici pro měření rychlosti letu, mohou čekat s plným plynem motoru, dokud letadlo nedosáhne určité minimální rychlosti, což minimalizuje riziko pádu z důvodu nedostatečné rychlosti po hodu.
Startovací asistenti jsou součástí většiny FC, jak těch jednoduchých FC s přednastavenými základními funkcemi, tak i těch pokročilých plně programovatelných FC.

Startovací asistent u FC ZOHD Kopilot Lite:




Ukázka funkce startovacího asistenta AS3X v FC Spektrum na RC modelu s dmychadly, který má problematičtější odhoz kvůli nižšímu statickému tahu:


Ukázka automatického startu JoskyPilota s INAV 7:
Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete 8-) (Pro přidání pište SEM)

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Palubní elektronika“