Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Konstrukční hydroplán

Kategorie sama pro sebe. Modely startující z vodní hladiny jsou jistě něčím zajímavé.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

PavelN píše:Myslím, že 1 vrstva bude stačit. Ono se to nezdá, ale 1 vrstva zvýší pevnost poměrně dost(vem si jak se zpevní konstrukce pouhým potažením papírem), ale hlavně zacelí spodek trupu proti proniknutí vody. Lze udělat vrstvy 2, ale myslím, že to bude zbytečný. Já dělám 1 vrstvu pouze kvůli zpevnění. Pokud bys nelaminoval, jak jsi psal, pevnost by to mělo již samo o sobě a tou jednou vrstvou pouze sichruješ. Já bych to udělal jak jsem psal. A toho broušení zase tolik nebude a pokud přece, tak natáhneš ještě jednu vrstvu.
O pevnost obavy nemám, konstrukce sama o sobě bude dost pevná, a olaminování tomu jen prospěje, ale jedna vrstva se dá lehce probrousit.
Jinak mohu oznámit, že jsem stavbu dnešním dnem započal. Mám tu ještě zbytek 2mm topolovky tak jsem začal vyřezávat, dělám to na el. lupinkovce, takže to jde pěkně.
Jen pro představu obrázek, jak to bude zhruba vypadat. Plánek je parádní, jen je dělaná na laser, ruční výroba bude mazec. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

BaPe
Plodný uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 28 čer 2011 09:41
Bydliště: Jaroměř

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od BaPe »

A co vyzkoušet pracovný postup jak za dob komančů?
Trup budeš stejně dělat konstrukční,takže vyřezávat žebra jak při stavbě modelu lode.
Potah trupu místo planěk by jsem volil překližku o síle do 1mm.
Při ohýbaní použij žehličku s napařováním a překližka jde krásně ohýbat,jako povrchovku na utěsnění by jsem zvolil lodní lak,a pak jenom barvu dle vlastního výběru.
Za komančů jsem u konsrukčních lodiček řešil vodotěsnost podobným způsobem.Akorát místo lodního laku(nebyl k sehnání) jsem použil obyč.nitrolak na dřevo.

Jinak konstručně to vypadá hezky,ale toho řezání.... :shock:
Držím palce at to dotáheš do zdárného konce.

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

BaPe píše:A co vyzkoušet pracovný postup jak za dob komančů?
Trup budeš stejně dělat konstrukční,takže vyřezávat žebra jak při stavbě modelu lode.
Potah trupu místo planěk by jsem volil překližku o síle do 1mm.
Při ohýbaní použij žehličku s napařováním a překližka jde krásně ohýbat,jako povrchovku na utěsnění by jsem zvolil lodní lak,a pak jenom barvu dle vlastního výběru.
Za komančů jsem u konsrukčních lodiček řešil vodotěsnost podobným způsobem.Akorát místo lodního laku(nebyl k sehnání) jsem použil obyč.nitrolak na dřevo.

Jinak konstručně to vypadá hezky,ale toho řezání.... :shock:
Držím palce at to dotáheš do zdárného konce.
Nj, ale nemůžeme srovnávat loď a letadlo. Hmotnostně to je jinde, tady se musím snažit co nejlehčí. Všechny přepážky nebudou z překližky, jenom některý, zbytek bude balza.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

Tak teorie přešla v praxi, začal jsem vyřezávat. Jen pro představu, to co vidíte na obrázku je asi 2 hodiny práce. :| :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

Next foto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od PavelN »

Karas píše: ale jedna vrstva se dá lehce probrousit.
Tak z toho bych strach neměl, pokud no to nepůjdeš nejakou 40-tkou šmirglem a silou vola, tak to hned tak neprobrousíš. Je pravda, že třeba na tý hraně se to podaří spíš, než někde na ploše, ale chce to pomalu a v klidu. Já pokud brousím (hladím ten laminát, abych neprobrousil), tak používám papír zrnitosti tuším 140. Ale může vyhovovat i jiný...
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

PavelN píše:
Karas píše: ale jedna vrstva se dá lehce probrousit.
Tak z toho bych strach neměl, pokud no to nepůjdeš nejakou 40-tkou šmirglem a silou vola, tak to hned tak neprobrousíš. Je pravda, že třeba na tý hraně se to podaří spíš, než někde na ploše, ale chce to pomalu a v klidu. Já pokud brousím (hladím ten laminát, abych neprobrousil), tak používám papír zrnitosti tuším 140. Ale může vyhovovat i jiný...
Včera jsem byl na návštěvě u známého (veka1) a tak jsme o tom mluvili. Prý by bylo nejlepší to celý olaminovat dvěma vrstvama 25-30 g skla, plnič atd. Ukazoval mi jak to vypadá v reálu a je to velice pěkný a hmotnostní nárůst minimální. Než začnu plaňkovat tak to chce balzu a kostru naimpregnovat. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od PavelN »

No, tak vidíš. Jsem pro olaminování, netvrdím, že celý trup, ale určitě olaminovat, alespoň ten spodek + přesah. 2 vrstvy budou určitě lepší než 1, já to dělám jen jako ochranu přední části trupu proti poškození při přistání, mnohdy stačí suché stéblo trávy, které se postaví proti směru přistání a v balzovém potahu je díra. Tímto tuto možnost minimalizuju. Ani nevím jakou tkaninu používám, jsou to staré zásoby, ale myslím tak 80-120 g. Lodičkáři taky někdy nelaminujou, ale svůj další model pak už ano. Čas strávený na vodě loď X letadlo bude jistě jiný, ale já jsem pro laminování.....
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od Karas »

Tak už to začíná vypadat jako letadlo. Udělal jsem si stojánek ať to má kde spát. ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Konstrukční hydroplán

Příspěvek od zdekar »

Karas píše:Tak už to začíná vypadat jako letadlo. Udělal jsem si stojánek ať to má kde spát. ;)
Zatím ještě z toho může být i loď, ale vypadá to pěkně :)

Odpovědět

Zpět na „Hydroplány“