Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nemůžete stahovat přílohy z nich, nebo vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Pylon na větroně
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Pylon na větroně
Nějaké všeobecné zásady nenapíšu, ale v případě umístění pohonu jak mám na svém větroni platí vyosení motoru do plusu, tzn. nahoru. V mém případě to provedu pouhým přihnutím toho eLka na kterém je přichycen samotný motor. Vyosení motoru do starny mám řešeno trochu většími dírami v samotném eLku ve kterých to jde mírně vychýlit a opět dotáhnout.
No ještě dám pár startů a pak napíšu zda budu řešit výkonnější motor, nebo se spokojím s tímto. Jinak létání s pylonem je pro mne řešení, jak létat kdy se mi chce a nebýt závislý na nikom a na ničem. Žádné drastické zhoršení letových vlastností se nekonalo a nekoná. Troufám si říct, že pro běžné, nerad používám termín "rekreační" létání, protože já stejně nijak jinak nelétám, přítomnost pylonu letové vlastnosti téměř nijak neovlivňuje. Při termickém létání to já sám nijak nepociťuju a jediné kdy je let trochu ovlivněn je nízko nad zemí, kdy přistání jsou poměrně krátká a je tudíž potřeba držet model mírně na rychlosti. Ovladatelnost modelu VT-116 je až překvapivě dobrá a to i přes to , že je řešen jen jako V2. Pokud někdy seženu někoho kdo mi nahraje nějaké video dal bych to někam, pokud to teda zvládnu , no možná postavit další éro pro mě bude jednodušší .
No ještě dám pár startů a pak napíšu zda budu řešit výkonnější motor, nebo se spokojím s tímto. Jinak létání s pylonem je pro mne řešení, jak létat kdy se mi chce a nebýt závislý na nikom a na ničem. Žádné drastické zhoršení letových vlastností se nekonalo a nekoná. Troufám si říct, že pro běžné, nerad používám termín "rekreační" létání, protože já stejně nijak jinak nelétám, přítomnost pylonu letové vlastnosti téměř nijak neovlivňuje. Při termickém létání to já sám nijak nepociťuju a jediné kdy je let trochu ovlivněn je nízko nad zemí, kdy přistání jsou poměrně krátká a je tudíž potřeba držet model mírně na rychlosti. Ovladatelnost modelu VT-116 je až překvapivě dobrá a to i přes to , že je řešen jen jako V2. Pokud někdy seženu někoho kdo mi nahraje nějaké video dal bych to někam, pokud to teda zvládnu , no možná postavit další éro pro mě bude jednodušší .
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1838
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Pylon na větroně
Říkal jsem si, že je na fotkách vyosený nahoru, myslel jsem si, že to bude asi jinak, než když je motor v čumáku...PavelN píše:Nějaké všeobecné zásady nenapíšu, ale v případě umístění pohonu jak mám na svém větroni platí vyosení motoru do plusu, tzn. nahoru. V mém případě to provedu pouhým přihnutím toho eLka na kterém je přichycen samotný motor. Vyosení motoru do starny mám řešeno trochu většími dírami v samotném eLku ve kterých to jde mírně vychýlit a opět dotáhnout.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Pylon na větroně
Tak jsem měl dovolenou a chodil létak jak jen to šlo. Silnější motor zatím tedy řešit nebudu, těch necelých 200 W mi zatím stačí u obou větroňů (VSO-10 a VT 116). V bezvětří to stoupá celkem slušně a pokud to "nenosí" tak létám jen tak s motorem na 1/2! plynu. Po 15-ti minutovém motorovém létání dobíjím do 3s 2200 mAh cca 1100-1400 mAh. Což myslím je na 3 m větroň celkem slušné. A nakonec takové pomalé větroňoidní přelety v malé výšce jsou celkem zajímavé. Pokud to nosí není co řešit.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1838
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Pylon na větroně
Tady je pěkně vyosení motoru na pylonu vyfoceno a narýsováno
http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=8&amode=
http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=8&amode=
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zelenáč
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 dub 2012 19:14
Re: Pylon na větroně
nebylo by od věci tam dát sklopku ?
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Pylon na větroně
O sklopce jsem uvažoval, ovšem musela by být tlačná vrtule. Zatím jsem to řešil pouze takto, zda to vůbec bude fungovat. Možná na příští rok pořeším tu tlačnou sklopku. Vlastně jen otočím motor a podle toho jak to vypadá nebudu muset nic předělávat, jen vyvrtám 2 díry navíc pro uchycení toho držáku motoru.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pylon na větroně
Pokud jde o spravne vyoseni motoru u pylonu, tak v modelari o tom byl clanek. naskenuju a hodim link
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pylon na větroně
Tak jsem prolistoval staré dobré Modeláře a naskenoval pár článků ohledně pylonů a vyosení motorů.
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony1.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony2.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony3.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni1.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni2.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni3.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni4.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni5.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony1.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony2.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/pylony3.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni1.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni2.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni3.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni4.jpg
http://www.djhashpi.wz.cz/modely/vyoseni5.jpg
-
- Zkušený
- Příspěvky: 757
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Pylon na větroně
Škoda že ty skeny jsou pryč, což se na internetu běžně děje.
Dobré by bylo napsat alespoň jaký byl původní zdroj, tj. uvést čísla a ročníky těch Modelář časaků... to by se pak i po letech dalo dohledat a bylo by to k úžitku.
Nicméně o úhlech vyosení tlačného pohonu lze něco najít i zde.
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=9&t=966
Dobré by bylo napsat alespoň jaký byl původní zdroj, tj. uvést čísla a ročníky těch Modelář časaků... to by se pak i po letech dalo dohledat a bylo by to k úžitku.
Nicméně o úhlech vyosení tlačného pohonu lze něco najít i zde.
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=9&t=966
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...