Pylon na větroně
Pylon na větroně
Tak už jsem musel něco udělat, abych mohl létat s větroněm a nebyl na nikom závislý. Stále jsem příznivcem čistokrevných větroňů, přesto jsem se rozhodl elektrifikovat své VSO-10. Tedy elektrifikovat pomocí motoru umístěného na pylonu. K výrobě byl použit duralový plech tl. 1,5 mm, hliníkový plech tl. 1,5 mm, pilník, vrták, svěrák a vlastní ruce. Výsledek je zde http://aero1000.rajce.idnes.cz/VSO-10/#P1070125.jpg
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Pylon na větroně
Super. Já teď řeším podobnej problém u V2. Mám právě dilema zda pylon, nebo uříznout předek. Ve špici jsem měl cca 250 g olova, tak asi vyhraje ta špice, jen nevím jak to tam všechno narvu, budu muset asi i posunovat serva dozadu.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: Pylon na větroně
Jo pokud vezmu v úvahu hmotnost modelu, tak motor v čumáku je výhodnější. Olovo vepředu jen nahradíš motorem a baterii a nakonec to celé znova vyvážíš. Takže výsledná hmota je plus minus stejná jako předtím. Já to mám řešeno v tomto směru trochu neohrabaně i baterii mám chycenou jenom gumičkama na levé stojině toho pylonu, tzn. pokud odpojím regl od přijímače, tak sejmu pylon komplet s reglem i baterkou na jeden "úkon". Napájení Rx mám oddělené. Pylon je v místě těžiště, tak nebylo potřeba dovažovat. Na druhou stranu se hmotnost modelu zvýšila o celý ten pylonový komplet, v mém případě tedy o nějakých 450 g, na celkových 2150 g letovky. Ted jen uvažuju, zda ještě nezkusit baterii 4s se kterou by měl motor hned trochu vyšší výkon, ale to se uvidí časem. Jinak když jsem elektrifikoval svého kluzáka, tak jsem taky musel serva posunout dozadu, původně byla v prostoru hned za motorovou přepážkou, nakonec jsem je posunul mezi křídla až kousíček za polohu těžiště http://aero1000.rajce.idnes.cz/Motorizo ... #SF021.jpg . Do vzniklého prostoru jsem umístil regulátor a baterii 3s. Udělal jsem to tim nejjednodušším způsobem provrtal jsem bočnice trupu, vlepil nosník 6x6 mm a tím vznikly lože pro uchycení serv a bylo hotovo.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Pylon na větroně
Tak protože pylon na VSO funguje docela dobře, rozhodl jsem se, že osadím motorem na pylonu i další model a to Orlíka. http://aero1000.rajce.idnes.cz/VT-116/#DSCF5517.jpg
Teda né že by to vypadalo nějak úžasně, ale účel to prostě plní - mohu lítat sám bez asistence vlekaře a o to létání mi prostě jde. Jen je holt potřeba trochu termické a větrné počasí, které stoupání při motorovém letu značně pomáhá. Pylon jsem osadil motorem Turnigy D3536 - 1000 kv, který v kombinaci s 3s-2200 mAh výkonem zrovna neoplývá. Po jednoduchém výpočtu
P=U x I mi vyšel teoretický výkon na nějakých 250 W, za předpokladu učinnosti 80% (a to si HODNĚ fandím) se dostávám k odhadu reálného výkonu pod hranici 200W a to by teoreticky nemělo letět, naštěstí tomu nerozumím, nijak moc to neřeším a snad i proto to lítá. Asi by to zasloužilo trochu výkonější motor nebo baterku 4s. Hmotnost modelu s pylonem je něco přes 2100 g...nevážil jsem. Nicméně včerejší 1.testy dopadly mad mé očekávání a uvidím, jak to bude vypadat za netermických a bezvětrných podmínek.
Teda né že by to vypadalo nějak úžasně, ale účel to prostě plní - mohu lítat sám bez asistence vlekaře a o to létání mi prostě jde. Jen je holt potřeba trochu termické a větrné počasí, které stoupání při motorovém letu značně pomáhá. Pylon jsem osadil motorem Turnigy D3536 - 1000 kv, který v kombinaci s 3s-2200 mAh výkonem zrovna neoplývá. Po jednoduchém výpočtu
P=U x I mi vyšel teoretický výkon na nějakých 250 W, za předpokladu učinnosti 80% (a to si HODNĚ fandím) se dostávám k odhadu reálného výkonu pod hranici 200W a to by teoreticky nemělo letět, naštěstí tomu nerozumím, nijak moc to neřeším a snad i proto to lítá. Asi by to zasloužilo trochu výkonější motor nebo baterku 4s. Hmotnost modelu s pylonem je něco přes 2100 g...nevážil jsem. Nicméně včerejší 1.testy dopadly mad mé očekávání a uvidím, jak to bude vypadat za netermických a bezvětrných podmínek.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Pylon na větroně
Pěkné, pěkné... ještě k tomu přidat vlastní přijímač a měl bys to samostatnou jednotku,kterou bys mohl prohazovat mezi větroni.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pylon na větroně
Velice zajímavé řešení. 200W na 2kg éro vážně není moc, ale takový pomocný motor na přelétnutí z jednoho komínu do druhého není na škodu.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Pylon na větroně
No zatím prohazuju motor a regulátor, ta samotná konstrukce pylonu prohodit nejde (jiná hloubka křídla,profil,planžety..), ale jen odpojim regl od přijímače a celé to sundám a mám čistého větroně. Těm cca 200W jsem moc šance taky nedával, ale ono to hlavně s tím i stoupá. Jak jsem psal, včera mi pomáhala termika, tak to tak budu praktikovat i nadále a když to nebude termický, vemu holt jiný model.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1808
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Pylon na větroně
Když jsem prohlížel fotky, všiml jsem si, nebo spíš řekl bych, že je motor vyosem mírně nahoru...
Platí jiné zásady vyosení motoru na pylonu nad letadlem???
Když dám motor do čumáku, vyosím ho pár stupínků vpravo a dolů, zbytek doladím při zalétání...
Jak je to při umístění motoru na pylonu? Nějaká všeobecná zásada od které se vychází.
Platí jiné zásady vyosení motoru na pylonu nad letadlem???
Když dám motor do čumáku, vyosím ho pár stupínků vpravo a dolů, zbytek doladím při zalétání...
Jak je to při umístění motoru na pylonu? Nějaká všeobecná zásada od které se vychází.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- Salaman
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 282
- Registrován: 10 čer 2011 21:08
- Bydliště: Vojenice RK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pylon na větroně
Měl jsem Wild Hawka, tam je motor taky defakto na pilonu a měl jsem to stejně vyosený, tak aby vrtule trochu tlačila dolu a doprava.
Re: Pylon na větroně
Řekl bych, že je hlavně důležitý jestli se motor nachází před nebo za těžištěm. Pokud jej vyosíš dolu a bude v čumáku, pak potáhne model směrem dolu. Pokud bude dolu a na ocasu, tak imho potáhne model nahoru (v obou případech uspořádání tažné). Tlačný motor před těžištěm vyosen dolu potáhne model nahoru a tlačný za těžištěm vyosen dolu jen bude nátačet směrem dolu. Tedy hlaní je, kam bude výsledná síla vrtule natáčet přes těžiště předek letadla. Pak další věci záleží na nastavení letadla.