Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nemůžete stahovat přílohy z nich, nebo vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Konstrukční hydroplán
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Konstrukční hydroplán
Štěteček na malování vodovkama , takový ten plochý cca 10-15 mm šířka.Chvilku to trvat bude...no a?? Lak ředit lze dle aktuální potřeby, jen je potřeba ředit doporučeným ředidlem uvedeným na etiketě (tuším S6000 - ale nejsem si jistý), jinak může zhrudkovatět, tak to radši vyzkoušej na nějakém malém množství - pokud nemáš to správné ředidlo. A nebo lze použít aceton - ten funguje vždy a snad na všechno, ale rychle vyprchává. Jinak plánek nepotřebuju, dík, jen mě to docela zajímá, mám rozdělaného Blaníka http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#015.jpg a to asi dřív jak za rok..dva nedodělám. Ale tvá stavba vypadá pěkně.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Dík. Konstrukce je to nádherná a tak se to staví jedna radost.
Hele, myslíš, že je to opravdu potřeba lakovat? Já si říkám, že když to bude dostatečně olaminovaný, tak to není potřeba. Na vodě to bude chvilku, start a přistání.
Hele, myslíš, že je to opravdu potřeba lakovat? Já si říkám, že když to bude dostatečně olaminovaný, tak to není potřeba. Na vodě to bude chvilku, start a přistání.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- Salaman
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 282
- Registrován: 10 čer 2011 21:08
- Bydliště: Vojenice RK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Voda se při troše smůly dostane všude a pak ti to nabobtná. Kdybych stavěl hydroplán určitě bych to nalakoval. Za těch pár gramů navíc to stojí.
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Konstrukční hydroplán
Nutný to není, ale já bych to asi nalakoval. Myslím, že časově to nezabere víc jak půl hodiny na 1 vrstvu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Kuci, co je podle vás lepší. Dát tam dva ss motory a jeden regulátor, nebo dva stříďáky a dva regulátory?
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 890
- Registrován: 10 čer 2011 14:00
Re: Konstrukční hydroplán
Osobně bych tam dal 2 stříďáky a 2 regulátory. Váhově by to mohlo vyjít míň... samozřejmě cenově by stejnosměrné vyšly tak na 300,- dohromady. GreatPlanes Catalina (135cm) má 2 stříďáky 950kV... takže asi bych dal něco podobného s 1000kV a vrtulí tak 8x4 nebo 8x6. Stříďáky by stačily oba 18A.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Teď koukám na skledničku zápoňáku, a píšou tam, že neodolává vodě, tak nevím. Navíc nebude vadit disperzi, když to bude nalakovaný, aby to vůbec chytlo až to budu plaňkovat.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Tak jsem začal potahovat balzou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Konstrukční hydroplán
Lepidlo na to chytne a pokud budeš mít pochybnosti, tak ty hrany potom mírně brousni, nebo prostě nenanášej lak na tu hranu...Nevím jak moc je zapon odolný vodě, ale jde o to, že pokud se ti tam teda už ta voda dostane (mluvíme o velmi malém množství), tak se ti hned nevsákne do materiálu, ale zůstane na povrchu a toto ti ten zapon spolehlivě zajistí. Ale záleží jen na tobě , jak to uděláš. V každym případě nespěchej, to je u takovéto stavby 50% úspěchu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční hydroplán
Kamaráda napadlo, že bych mohl dát pohonný akumulátor přímo k motoru, tím bych měl vyřešenou tu indukci. Co si o tom myslíte? Přijde mi to docela zajímavý řešení.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.