Vím jen o tomto:
https://m.youtube.com/@Karastom
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
První spalovák
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: První spalovák
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Re: První spalovák
Pěkný, to už jsou taky docela fousatý videa Podobný parní stroj co má koukám Karásek jsem měl jako hračku někdy před 40-ti lety, našli jsme ho někde na smetišti a dali dohromady:
[ytube]421VCUV3i3o[/ytube]
[ytube]421VCUV3i3o[/ytube]
Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete (Pro přidání pište SEM)
-
- Zkušený
- Příspěvky: 742
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: První spalovák
Procházením nových letošních čísel britského modelářského časopisu RCM&E (je ke stažení třeba zde
https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?p=12369#p12369) nabývám dojmu, že se zájem modelářů o čmoudíky - spalovací motory, coby pohonné jednotky u leteckých modelů opět vrací.
Důvody asi budou různé, napadají mne nostalgické vzpomínky na ještě nedávné modelářské začátky, až po zatvrzelé natruc důvody proti zelené ekologické anomálií v Evropě a u někoho jen a pouze prostá, výrazně vyšší a naprosto předvídatelná bezpečnost proti uskladnění baterií u elektropohonu viz.https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?p=8147#p8147 ...
Pro začátek modelaření je čmoudík v podobě žhavíků či detoňáků už dnes v době elektropohonů zbytečná komplikace.
Ovšem pokud by někdo opravdu chtěl dnes se spalovacími pohony začít, má hned několik problému:
- nabídka leteckých modelářských spalovacích motorů je naprosto minimální a začíná až někde kolem objemů od 10 cm3 a výše
- dostupnost informací kolem provozu spalováků a jak na ně, je na první dobrou úplně nulová i zde jsou ještě hodně vousatá pouze tahle vlákna https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=8&t=645 nebo https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=8&t=624
- jak je to s dostupnosti paliv pro jednotlivé druhy motorů už netuším vůbec
Podařilo se mne najít ve zmíněném časopise Britského výrobce spalovacích motorů, který uvádí, že pro vlastní konstrukce spalovacích modelářských motorů si po krachu Rakouské Webry nechává vyrábět díly v Itálií a Maďarsku a pro každou kubaturu nabízí variantu uzpůsobenou pro max. krouticí moment, nebo max. otáčky.
Jejích motory West Eurotech začínají na obsahu 0,25 cu in, což je cca na 4 ccm https://www.westonuk.co.uk/West-Eurotech-Aero/
nebo zde je ke stažení návod http://westonuk.co.uk/pdfs/WEST-COMBAT-25.pdf
Znáte nějaké další dostupné a pořád vyráběné značky modelářských spalováků nejlépe s ještě nižším objemem válců?
https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?p=12369#p12369) nabývám dojmu, že se zájem modelářů o čmoudíky - spalovací motory, coby pohonné jednotky u leteckých modelů opět vrací.
Důvody asi budou různé, napadají mne nostalgické vzpomínky na ještě nedávné modelářské začátky, až po zatvrzelé natruc důvody proti zelené ekologické anomálií v Evropě a u někoho jen a pouze prostá, výrazně vyšší a naprosto předvídatelná bezpečnost proti uskladnění baterií u elektropohonu viz.https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?p=8147#p8147 ...
Pro začátek modelaření je čmoudík v podobě žhavíků či detoňáků už dnes v době elektropohonů zbytečná komplikace.
Ovšem pokud by někdo opravdu chtěl dnes se spalovacími pohony začít, má hned několik problému:
- nabídka leteckých modelářských spalovacích motorů je naprosto minimální a začíná až někde kolem objemů od 10 cm3 a výše
- dostupnost informací kolem provozu spalováků a jak na ně, je na první dobrou úplně nulová i zde jsou ještě hodně vousatá pouze tahle vlákna https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=8&t=645 nebo https://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=8&t=624
- jak je to s dostupnosti paliv pro jednotlivé druhy motorů už netuším vůbec
Podařilo se mne najít ve zmíněném časopise Britského výrobce spalovacích motorů, který uvádí, že pro vlastní konstrukce spalovacích modelářských motorů si po krachu Rakouské Webry nechává vyrábět díly v Itálií a Maďarsku a pro každou kubaturu nabízí variantu uzpůsobenou pro max. krouticí moment, nebo max. otáčky.
Jejích motory West Eurotech začínají na obsahu 0,25 cu in, což je cca na 4 ccm https://www.westonuk.co.uk/West-Eurotech-Aero/
nebo zde je ke stažení návod http://westonuk.co.uk/pdfs/WEST-COMBAT-25.pdf
Znáte nějaké další dostupné a pořád vyráběné značky modelářských spalováků nejlépe s ještě nižším objemem válců?
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...
Re: První spalovák
Tady je jeden číňan, motor ASP s obsahem téměř 1 cm3, který je k sehnání i na Alikovi
https://www.nitroplanes.com/72p-ap061a.html
https://www.nitroplanes.com/72p-ap061a.html