Leone, to řízení je můj výmysl, byl jsem tehdy na neschopence a to se pak vymýšlí! Je to ale jen takový pokus, jestli si puf puf pohon nechá něco takového vůbec líbit. Navíc servo by to asi neutáhlo, kulisy se otáčejí poměrně těžko. Taky orientace celého vehementu placatostí proti směru plavby není to pravé ořechové. Ale určitě by nebyl problém upravit řízení tak, aby bylo hranou po směru a nekladlo tak zbytečně odpor.
Rex: Netěsnost membránového kotlíku je problém, proto jsou poslední kotlíky letované natvrdo stříbrem. Napřed jsem se pokoušel sehnat cín s co nejvyšší teplotou tavení, ale ani to nepomohlo. Vždycky to nakonec někde (po obvodu kotlíku) povolilo. Nicméně i naprasklý kotlík byl schopen většinou ještě fungovat.
Šestitrubkový pohon z videa Rychlík se chová zvláštně, napřed, po zapálení lihového kahanu, pluje poměrně pomalu, až se nakonec zastaví úplně, dvě minuty stojí, přičemž jsou stále patrny vlnky od vibrací kolem trupu a najednou se raketově rozjede, což vydrží na tři kolečka kolem bazénu. Pak se všechno opakuje.
Na téhle verzi jsem si chtěl vyzkoušet teorii, že jako každý tepelný stroj potřebuje pro pořádný výkon maximalizovat výměnu energie. Proto 8 trubiček 3mm, kvůli efektivnímu chlazení expandované páry.
Zákonitosti stabilní funkce puf puf se mi zatím odhalit nepodařilo.
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nemůžete stahovat přílohy z nich, nebo vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
RC modely lodí s parním reaktivním pohonem (Pop-Pop engine)
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20 lis 2023 23:09
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20 lis 2023 23:09
Re: RC modely lodí s parním reaktivním pohonem (Pop-Pop engi
Naopak, pro vyšší výkon je potřeba malý objem kotlíku, je to v podstatě rezonátor, ne kotel. Snažím se vždycky o co nejmenší kotlík, jak to jen zaústění trubiček dovoluje. Nejčastěji používám měděnou trubku 15mm, délky jen podle počtu připojených trubiček.rasil píše:Ahoj, také jsem u pokusů s puf-puf strávil asi dva měsíce. Snažil jsem se zvýšit výkon tohoto systému, ale marně.
Jako zde - https://www.youtube.com/watch?v=a9tMjCwP-yI
Ale ve velikosti jsem se dostal k 30 cm a zjistil skoro přímou úměru ve výkonu k velikosti, bohužel čím větší kotlík, tím větší hluk a menší výkon
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20 lis 2023 23:09
Re: RC modely lodí s parním reaktivním pohonem (Pop-Pop engi
Ještě přikládám detail toho řízení, vyhrabal jsem loďku ze sklepa lehce okousanou od myší a s prorezavělým kotlíkem...
Jen pro informaci, délka trubiček zespodu loďky, tedy toho, co je vidět na obrázku, je 15cm po desku řízení. Koncovky vedoucí z desky jsou nutné, jen s otvory to vůbec netáhlo.
Jen pro informaci, délka trubiček zespodu loďky, tedy toho, co je vidět na obrázku, je 15cm po desku řízení. Koncovky vedoucí z desky jsou nutné, jen s otvory to vůbec netáhlo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- LEON
- Mazák
- Příspěvky: 1399
- Registrován: 06 črc 2022 07:37
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: RC modely lodí s parním reaktivním pohonem (Pop-Pop engi
Díky, tenhle detail mi k pochopení funkce docela chyběl, dost mi to vrtalo hlavou, jak je to ovládání a revers vlastně přes ty trubičky zařízené
Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete (Pro přidání pište SEM)
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20 lis 2023 23:09
Re: RC modely lodí s parním reaktivním pohonem (Pop-Pop engi
V těch kruhových kulisách je vypilován fazolovitý otvor, který propojuje pootočením kulisy patřičné vývody.
Má to výhodu, že ventil nikdy není zavřený, k přehození směrů dochází plynule, takže se dá natočit i do střední polohy "neutrál", kdy jde výkon do obou směrů, rychlost jde řídit plynule.
Ještě si dovolím pro zajímavost odkaz na video, kdy loďka sice ještě neměla přidělané řízení, ale díky inovovanému pohonu (optimalizovaný "motor" z pivní plechovky) dosahuje dost dobrého výkonu.
[ytube]xMAJelfgV8I[/ytube]
Optimalizace se sestává z kotlíku obráceně, tedy membránou k ohni, trubičky vedou od kotlíku nejprve vzhůru (důležitý detail !), potom se stáčejí nejkratší cestou pod trup, kudy vedou většinou své délky, čímž je dosaženo jejich lepšího chlazení.
Všimněte si na videu asi v půlce, když loďka proplouvá kolem sprchy, oranžového plamínku, který vyprskne na okraji kotlíku. To povolil cín, ve "švu" vznikla asi centimetrová prasklina. Ale pracuje to pořád dál!
Má to výhodu, že ventil nikdy není zavřený, k přehození směrů dochází plynule, takže se dá natočit i do střední polohy "neutrál", kdy jde výkon do obou směrů, rychlost jde řídit plynule.
Ještě si dovolím pro zajímavost odkaz na video, kdy loďka sice ještě neměla přidělané řízení, ale díky inovovanému pohonu (optimalizovaný "motor" z pivní plechovky) dosahuje dost dobrého výkonu.
[ytube]xMAJelfgV8I[/ytube]
Optimalizace se sestává z kotlíku obráceně, tedy membránou k ohni, trubičky vedou od kotlíku nejprve vzhůru (důležitý detail !), potom se stáčejí nejkratší cestou pod trup, kudy vedou většinou své délky, čímž je dosaženo jejich lepšího chlazení.
Všimněte si na videu asi v půlce, když loďka proplouvá kolem sprchy, oranžového plamínku, který vyprskne na okraji kotlíku. To povolil cín, ve "švu" vznikla asi centimetrová prasklina. Ale pracuje to pořád dál!