Zazimování
Zazimování
Ahoj, je potřeba spalovák (motor) nějak uložit na zimní spánek? Nevadí, když je v nádrži zbytek paliva?
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Zazimování
Tak pokud je to žhavík, tak zcela určitě vypláchnout lihem benzínem nebo něčím podobným a potom nakonzervovat. Metylové palivo obsahuje určité procento vody a tak pokud to neuděláš, tak ti zkoroduje klika případně ložiska. A samozřejmě ricin ztuhne do hnědé docela pevné hmoty kterou na jaře budeš docela těžko odstraňovat a motoru to nijak neprospívá. Jako konzervačnmí olej můžeš použít lampový olej, který je parafínový, což je na konzervaci ideální. Motor to ocení Nádrž zcela vyprázdit, jinak na jaře budeš mít problémy výše popsané a bordel v palivu.
Re: Zazimování
Na zazimování se vyprdni, já budu letiště vyhrnovat a tak když se na svoje letiště trefím s akrobatem a tou cesnou co mám na obrázku v galerii, tak tady s Belankou přistaneš taky . Prej když se v zimě létá na toto palivo http://www.jino.cz/palivo-flight-10-4-l ... -2102.html tak žádný problééém .
Re: Zazimování
Hmm, to jsi mě nepotěšil. Jsem zapomněl podotknout, že model mám doma v pokoji, takže neleží nikde v garáži. Palivo ted ven raději dostanu. Nejraději bych s tím lítal i v zimě, ale když vidim co je potřeba než nastartuju tak bych dřív zmrznul.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Zazimování
No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak
Re: Zazimování
Děkuji za varování teprve se v těchto motorech začínám orientovat přece jen to není motor v Tatře 815
Re: Zazimování
To už zní lépe. Kontox je totéž, že? Může se stát, že bude teplá zima a tak budu lítat dál, tak to nechci moc konzervovat.vitstar wrote:No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak
EDIT: Kontox ne, myslím konkor.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Zazimování
Ještě hloupá otázka, čím myslíš motor vypláchnout? Jako prostříknout WDéčkemaby si ho motor natáhl do sebe?? Budu mít ASP 91 4takt
Re: Zazimování
Ano, nejlépe pokud je motor teplý tak prostříknout nějakým konzervačním olejem. Ta WD 40 je osvědčená, a párkrát protočit aby se přípravek dostal všude. Nejlépe je odšroubovat žhavící svíčku a prostříknout i z vrchu tím otvorem. Pro dlouhodobou konzervaci je nejlepší výplach naftou, petrolejem, nebo benzínem a poté opět prolít parafinovým olejem a tím nešetřit. Na jaře stačí pak motor propláchnout palivem bez svíčky a pak už můžeš jít na start.
Who is online
Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests