Celé je to vysvětleno v EU nařízení "Článek 9 nařízení (EU) 2019/947", na které se ÚCL odkazuje viz, můj zdejší první post na konci té první kopie webové stránky ÚCL, což je dotaz zda existuje minimální věk na létání s dronem = modelem.
Ta druhá velká tabulka je rovněž kopie jejích webové stránky na kterou je odkaz nad tou tabulkou... a ten můj druhý post je výňatek z ní.
Plné znění toho EU nařízení je zde
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32019R0947
Níže je komplet citace zmiňovaného článku 9.
Ochota ÚCL, jak z bodu 3.a) plyne, ulevit v CZ dětem a mládeží, aby se technicky vzdělávali a rozvíjeli, né že by se rovnala 0!
Ta je na stupnici alespoň -100%, kdyby slevili jeden rok, bylo by to na -75%, dva roky -50%, odpuštění tří let -25% a teprve pokud by slevily všechny čtyři roky a mohli v CZ létat s RC modely děti od 12-ti let, byla by jejich ochota teprve na 0...
To co zde bylo špatně pochopeno je osvětleno v bodě 2.b) doufám už dostatečně.
U mne, je soukromě zhotoveno vše, co nejde vytáhnout z krabice, zapnout a poslat do vzduch, možná ještě tak maximálně bych tomu odpustil manipulaci s baterkami...
Takový Lídlák coby prosté házelo, musí už člověk postavit, takže soukromě zhotoveno...
Jinak bychom se zastavili až u pokácení stromu balzy, či dokonce možná předtím ještě i jeho zasázení a v případě toho Lídláka u chemické laboratoře v garáží a laboratorní polymerací monomeru styrenu, pro ten je potřeba dehydrogenace ethylbenzenu, ten zase lze získat z ropy... No, možná to EU dotáhne, díky činnosti lobbistů, až k dokonalosti a mladý modelář, aby splnil podmínku 2.b) soukromě zhotoveného modelu, bude muset tu ropu nakonec vytěžit sám...
Tak tomu už říkám pořádná multidisciplinární podpora polytechnického vzdělávání mládeže! My modeláří jsme tu myšlenku pouze jaksi nepochopili!
Mám raději ale tu o slepičce a kohoutkovi.
"Článek 9
Minimální věk dálkově řídících pilotů
1. Minimální věk dálkově řídících pilotů provozujících bezpilotní systémy v „otevřené“ a „specifické“ kategorii je 16 let.
2. Požadavek minimálního věku se na dálkově řídící piloty nevztahuje:
a) u provozu v podkategorii A1, jak je stanovena v části A přílohy tohoto nařízení, s bezpilotním systémem třídy C0 definovaným v části 1 přílohy nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2019/945, který je hračkou ve smyslu směrnice 2009/48/ES;
b) u soukromě zhotoveného bezpilotního systému s maximální vzletovou hmotností nižší než 250 g;
c) u provozu pod přímým dohledem dálkově řídícího pilota, který splňuje požadavky odstavce 1 a článku 8.
3.
Členské státy mohou minimální věk snížit na základě posouzení rizik s ohledem na specifická rizika spojená s provozem
na jejich území:
a)
u dálkově řídících pilotů provádějících provoz v „otevřené“ kategorii až o 4 roky;
b) u dálkově řídících pilotů provádějících provoz ve „specifické“ kategorii až o 2 roky.
4. Pokud členský stát sníží minimální věk dálkově řídících pilotů, smí tito dálkově řídící piloti provozovat bezpilotní systémy pouze na území daného členského státu.
5. Členské státy mohou v oprávnění vydaném podle článku 16 stanovit odlišný minimální věk dálkově řídících pilotů, kteří provádějí provoz v rámci klubů nebo sdružení leteckých modelářů."