Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
-
- Zkušený
- Příspěvky: 745
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Zajímavé éro, možná by na mikro elektro RC přestavbě nebylo marné u autora zalobovat...
Hned by byl další zajímavý model v kategorii do 250 g...
https://rpolednik.gumroad.com/
Přidám i nějakou reálnou fotku odkaz na další fotky a info o reálné předloze.
https://duckduckgo.com/?q=Stolp+SA-500+ ... &ia=images
https://en.wikipedia.org/wiki/Stolp_SA-500_Starlet
Hned by byl další zajímavý model v kategorii do 250 g...
https://rpolednik.gumroad.com/
Přidám i nějakou reálnou fotku odkaz na další fotky a info o reálné předloze.
https://duckduckgo.com/?q=Stolp+SA-500+ ... &ia=images
https://en.wikipedia.org/wiki/Stolp_SA-500_Starlet
Naposledy upravil(a) BeneFitmodel dne 28 led 2024 09:17, celkem upraveno 1 x.
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 30 říj 2023 20:33
- Bydliště: okres Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí )
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí )
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Letadýlko vypadá dobře, o tom žádná, jen by mě docela zajímala předpokládaná hmotnost? Nebo jsem jen slepý a přehlédl jsem?
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
To vůbec nevadí, že to není 100% maketa je to takové neokoukané retro s reálnou předlohou, a už se těším aby to bylo ve vzduchu a na informace ze stavby i zkušenosti z toho jak bude létat.rpolednik píše:Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí )
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV
Něco málo k tomu je i na FB a tam autor uvádí, že předpokládaná váha by mohla být 55-60 g, tak uvidíme zda to tady potvrdí.REX píše:Letadýlko vypadá dobře, o tom žádná, jen by mě docela zajímala předpokládaná hmotnost? Nebo jsem jen slepý a přehlédl jsem?
https://www.facebook.com/groups/6132993 ... cated&_rdr
-
- Zkušený
- Příspěvky: 745
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Zeptám se, nějaké zkušenosti ze stavby jsou už k dispozici?rpolednik píše:Zdravím,
jsem tak trochu autorem tohoto Starletu.
Upozorňuji, že se mi jednalo o to udělat model něčemu se blížící a ne plnokrevnou maketu.
Proto je řada prvků od originálů zcela odlišná (což mi zase až tak nevadí )
Ale pokud se tohle poléhalo líbí, jsem rád.
Pracuji nad dalšími modely - ale nyní to asi bude něco z 2.SV
Neuvažujete o rozpracování RC varianty s elektro pohonem?
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 745
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Dopadlo to se Starletem takhle?
https://www.rcmicroplanes.com/listing/1 ... rushless-1
Potenciál to jistě má... viewtopic.php?f=31&t=1122
https://rpolednik.gumroad.com/l/starlet ... ut=profile
https://www.rcmicroplanes.com/listing/1 ... rushless-1
Potenciál to jistě má... viewtopic.php?f=31&t=1122
https://rpolednik.gumroad.com/l/starlet ... ut=profile
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Tohle na mě baflo na FB
Viděl jsem někde i původní nekolorovanou verzi, ta se mi líbila víc.
I tohle je pěkné
Viděl jsem někde i původní nekolorovanou verzi, ta se mi líbila víc.
I tohle je pěkné
Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete (Pro přidání pište SEM)
-
- Zkušený
- Příspěvky: 745
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Gumáky - volné modely s gumovým pohonem
Je to už 153 let co se začalo modelařit, dříve než létat letadly.
https://www.fai.org/Penaud-Planophore-150-years-ago
Dovolím si přidat i strojový překlad z https://www.deepl.com/translator
Děti po celém světě si rády hrají s jednoduchou mechanickou hračkou, která pomocí stočené gumičky pohání letadlo s křídly, ale málokdo si uvědomuje, že to byl francouzský vynálezce Alphonse Pénaud, kdo v roce 1870 poprvé použil stočenou gumu k pohonu létajícího modelu a osvojil si její úspěšný pohonný účinek, který trvale ovlivnil budoucnost letectví.
Princip vrtulníku nebyl nový - Launoy a Bienvenu předložili v roce 1784 Francouzské akademii věd důmyslnou hračku vyrobenou z peří a provázku - ale Pénaudův nápad s kroucenou gumičkou měl ovlivnit mnoho experimentálních konstrukcí letadel těžších než vzduch. Sám Pénaud tuto myšlenku rozvinul a v roce 1871 vytvořil svůj Planophore, model jednoplošníku, který byl schopen samostabilizace díky zahnutým koncům křídel, jež zajišťovaly dihedrální efekt, a stabilizátoru umístěnému na zadní straně, což umožňovalo let až do výšky 60 metrů. Název Planophore pochází z řeckých výrazů Plano, což znamená schopný pohybu, a Phore, což znamená nosič.
Patnáctigramový model letadla byl oficiálně předveden 18. srpna 1871 pro Société Aéronautique de France v Paříži v zahradách vyhořelých ruin Tuilerijského paláce, pouhé tři měsíce po dramatickém "krvavém týdnu", který ukončil vládu Pařížské komuny. Kolik z přihlížejících na pozadí této společenské a průmyslové revoluce předpovídalo, že o 150 let později budou ve městě dvě letiště sloužící milionům cestujících z celého světa?
V Tuilerijských zahradách toho dne Pénaudovo letadlo úspěšně uletělo 40 metrů za 11 sekund. Lidstvo bylo o krok blíže ke komerční letecké dopravě.
PENAUDŮV PLANOFÓR:
Délka: 50 cm
Rozpětí křídel: 45cm
Plocha křídel: 492 cm2
Hmotnost 15,8 g
Vrtule: 2
Průměr vrtule: 20 cm
Gumový pásek: stočený 240 otáček
REVOLUČNÍ ÉRA
Pénaudova práce byla nedílnou součástí rychle se rozvíjející mechaniky letectví na konci 19. století. Inspirováni novými revolučními konstrukcemi, jako byl kluzák Coachman George Cayleyho, Hensonův a Stringfellowův jednoplošník poháněný párou a hodinový a parní stroj Félixe du Templa, se inženýři, vynálezci a nadšenci množili a sdíleli nápady, když hledali stále důmyslnější způsoby, jak dát lidem sílu k letu.
Pénaud a jeho kolegové vynálezci za podpory nových organizací, jako byla Société Aérostatique et Météorologique de France a Aeronautical Society of Great Britain, vytvořili návrhy a patenty, které daly vzestup éře letectví, a na počátku 20. století v roce 1905 vedly k založení FAI, která dodnes podporuje letecké modelářství a experimentální letadla.
LETECKÉ DĚDICTVÍ
Pénaud, stále plný nápadů, pokračoval ve výzkumu a vytváření letadel: ornitoptéra se stala úspěšnou hračkou a ve spolupráci s inženýrem Paulem Gauchotem vznikly návrhy na letoun v plné velikosti s inovativními prvky, jako byl zatahovací podvozek, centrální řízení, elektricky ovládané výškovky a dvojice vrtulí pracujících v opačných směrech, aby se zabránilo kroutícímu momentu. Letoun byl navržen pro pohon parním strojem - ačkoli se v té době existující parní stroje považovaly za příliš těžké na to, aby byl úspěšný - a v roce 1876 byl přihlášen k patentování.
Penaudův návrh letadla
Pénaudova a Gauchotova žádost o patent 111.574 z roku 1876.
Velmi smutně, zděšen nezájmem o financování svého nápadu a po rozchodu se Société Aéronautique de France, si Pénaud v roce 1880 ve věku pouhých 30 let vzal život. Jeho myšlenky však přežily i po skončení jeho krátkého života a letci jako Octave Chanute zahrnuli své pozitivní úvahy o Pénaudových letadlech do své publikace Pokrok létajících strojů z roku 1894.
Pénaudova hračka z krouceného gumového pásu se dokonce dostala přes Atlantik až do domu dvou malých dětí Wilbura a Orvilla Wrightových. Zbytek je, jak se říká, historie...
Translated with DeepL.com (free version)
https://www.fai.org/Penaud-Planophore-150-years-ago
Dovolím si přidat i strojový překlad z https://www.deepl.com/translator
Děti po celém světě si rády hrají s jednoduchou mechanickou hračkou, která pomocí stočené gumičky pohání letadlo s křídly, ale málokdo si uvědomuje, že to byl francouzský vynálezce Alphonse Pénaud, kdo v roce 1870 poprvé použil stočenou gumu k pohonu létajícího modelu a osvojil si její úspěšný pohonný účinek, který trvale ovlivnil budoucnost letectví.
Princip vrtulníku nebyl nový - Launoy a Bienvenu předložili v roce 1784 Francouzské akademii věd důmyslnou hračku vyrobenou z peří a provázku - ale Pénaudův nápad s kroucenou gumičkou měl ovlivnit mnoho experimentálních konstrukcí letadel těžších než vzduch. Sám Pénaud tuto myšlenku rozvinul a v roce 1871 vytvořil svůj Planophore, model jednoplošníku, který byl schopen samostabilizace díky zahnutým koncům křídel, jež zajišťovaly dihedrální efekt, a stabilizátoru umístěnému na zadní straně, což umožňovalo let až do výšky 60 metrů. Název Planophore pochází z řeckých výrazů Plano, což znamená schopný pohybu, a Phore, což znamená nosič.
Patnáctigramový model letadla byl oficiálně předveden 18. srpna 1871 pro Société Aéronautique de France v Paříži v zahradách vyhořelých ruin Tuilerijského paláce, pouhé tři měsíce po dramatickém "krvavém týdnu", který ukončil vládu Pařížské komuny. Kolik z přihlížejících na pozadí této společenské a průmyslové revoluce předpovídalo, že o 150 let později budou ve městě dvě letiště sloužící milionům cestujících z celého světa?
V Tuilerijských zahradách toho dne Pénaudovo letadlo úspěšně uletělo 40 metrů za 11 sekund. Lidstvo bylo o krok blíže ke komerční letecké dopravě.
PENAUDŮV PLANOFÓR:
Délka: 50 cm
Rozpětí křídel: 45cm
Plocha křídel: 492 cm2
Hmotnost 15,8 g
Vrtule: 2
Průměr vrtule: 20 cm
Gumový pásek: stočený 240 otáček
REVOLUČNÍ ÉRA
Pénaudova práce byla nedílnou součástí rychle se rozvíjející mechaniky letectví na konci 19. století. Inspirováni novými revolučními konstrukcemi, jako byl kluzák Coachman George Cayleyho, Hensonův a Stringfellowův jednoplošník poháněný párou a hodinový a parní stroj Félixe du Templa, se inženýři, vynálezci a nadšenci množili a sdíleli nápady, když hledali stále důmyslnější způsoby, jak dát lidem sílu k letu.
Pénaud a jeho kolegové vynálezci za podpory nových organizací, jako byla Société Aérostatique et Météorologique de France a Aeronautical Society of Great Britain, vytvořili návrhy a patenty, které daly vzestup éře letectví, a na počátku 20. století v roce 1905 vedly k založení FAI, která dodnes podporuje letecké modelářství a experimentální letadla.
LETECKÉ DĚDICTVÍ
Pénaud, stále plný nápadů, pokračoval ve výzkumu a vytváření letadel: ornitoptéra se stala úspěšnou hračkou a ve spolupráci s inženýrem Paulem Gauchotem vznikly návrhy na letoun v plné velikosti s inovativními prvky, jako byl zatahovací podvozek, centrální řízení, elektricky ovládané výškovky a dvojice vrtulí pracujících v opačných směrech, aby se zabránilo kroutícímu momentu. Letoun byl navržen pro pohon parním strojem - ačkoli se v té době existující parní stroje považovaly za příliš těžké na to, aby byl úspěšný - a v roce 1876 byl přihlášen k patentování.
Penaudův návrh letadla
Pénaudova a Gauchotova žádost o patent 111.574 z roku 1876.
Velmi smutně, zděšen nezájmem o financování svého nápadu a po rozchodu se Société Aéronautique de France, si Pénaud v roce 1880 ve věku pouhých 30 let vzal život. Jeho myšlenky však přežily i po skončení jeho krátkého života a letci jako Octave Chanute zahrnuli své pozitivní úvahy o Pénaudových letadlech do své publikace Pokrok létajících strojů z roku 1894.
Pénaudova hračka z krouceného gumového pásu se dokonce dostala přes Atlantik až do domu dvou malých dětí Wilbura a Orvilla Wrightových. Zbytek je, jak se říká, historie...
Translated with DeepL.com (free version)
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...