Stavba SU-26
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Tak je to sice již nějaká doba co jsem zakládal toto vlákno, ale až nyní jsem se odhodlal a stavbu jsem započal dnešním dnem. Mám koupenou překližku, na které jsem nalepil části trupu a zítra začínám vyřezávat. Nejdříve si chci vyřezat veškeré díly a sehnat materiál a při dlouhých zimních večerů budu lepit. Zatím špekuluju nad motorem. Zda žhavík či benzin.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Stavba SU-26
Benzín. Absolutně jednoznačně.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1808
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Stavba SU-26
Ač v tomto nezkušený, souhlasímPuma163 píše:Benzín. Absolutně jednoznačně.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
No já právě nevím, benzín je na pořízení dražší a hlavně jsou motory těžší.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Stavba SU-26
Puma: já bych zase tak rezolutní závěr nedělal, létali jsme výhradně se žhavíkama od obsahu 1,5 do nějakých 10 ccm spoustu let a nečinilo to žádné zvláštní problémy. Pokud je motor seřízený šlape jako hodinky. Já bych se žhavíka zase nevzdával, ale modelařině moc nerozumím....
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Stavba SU-26
Tak tady je to dilema
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše.
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Díky za názor. Myslím, že je rozhodnuto Koupím 15ccm žhavíka a bude.vitstar píše:Tak tady je to dilema
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Stavba SU-26
Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Jak je starej? Kolik za nej?vitstar píše:Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám
Jinak první fáze stavby je započata.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Stavba SU-26
mno stáří
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak