Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Stavba SU-26

Zde je místo pro vaše návrhy a konstrukce modelů, strojů a přístrojů. Zkrátka vše, co se stvořilo ve vaší hlavě a ruce dokonaly výsledek.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od Karas »

Tak je to sice již nějaká doba co jsem zakládal toto vlákno, ale až nyní jsem se odhodlal a stavbu jsem započal dnešním dnem. Mám koupenou překližku, na které jsem nalepil části trupu a zítra začínám vyřezávat. Nejdříve si chci vyřezat veškeré díly a sehnat materiál a při dlouhých zimních večerů budu lepit. Zatím špekuluju nad motorem. Zda žhavík či benzin. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od Puma163 »

Benzín. Absolutně jednoznačně. :)
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

Uživatelský avatar
REX
Mazák
Příspěvky: 1831
Registrován: 01 dub 2012 20:36
Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od REX »

Puma163 píše:Benzín. Absolutně jednoznačně. :)
Ač v tomto nezkušený, souhlasím :!:
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od Karas »

No já právě nevím, benzín je na pořízení dražší a hlavně jsou motory těžší. :?
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od PavelN »

Puma: já bych zase tak rezolutní závěr nedělal, létali jsme výhradně se žhavíkama od obsahu 1,5 do nějakých 10 ccm spoustu let a nečinilo to žádné zvláštní problémy. Pokud je motor seřízený šlape jako hodinky. Já bych se žhavíka zase nevzdával, ale modelařině moc nerozumím....
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

vitstar
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od vitstar »

Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od Karas »

vitstar píše:Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:
Díky za názor. Myslím, že je rozhodnuto :) Koupím 15ccm žhavíka a bude. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

vitstar
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od vitstar »

Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od Karas »

vitstar píše:Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:
Jak je starej? Kolik za nej?
Jinak první fáze stavby je započata. ;)
DSC_0276.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

vitstar
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: Stavba SU-26

Příspěvek od vitstar »

mno stáří :mrgreen:
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Vlastní tvorba“