Admirál-2 - stavba

Ancistrus01
Zelenáč
Posts: 29
Joined: 24 Sep 2011 19:39
Location: Náchodsko, Trutnovsko

Admirál-2 - stavba

Post by Ancistrus01 »

Asi před týdnem jsem se rozhodl že postavím Admirála-2, minulý pátek jsem začal s stavbou, a už mám hotový trup (ještě nemám kabinu)

Admirál je větroň s rozpětím 2.4m s ovládanou směrovkou, já budu mít ještě motor a výškovku. Jelikož ocasní plochy jsou do T přemýšlím, jestli udělat plovoucí nebo normální výškovku?

Tak a tady fotky ze stavby: http://ancistrus01.rajce.idnes.cz/Admiral-2_stavba/ :)
Radši se zeptám než abych později litoval. Beta 1400, Descent Ship, Turnigy T9X
http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1786

User avatar
Karas
Mazák
Posts: 1099
Joined: 10 Jun 2011 13:18
Location: Týniště nad Orlicí

Re: Admirál-2 - stavba

Post by Karas »

Čoveče vypadá to pěkně. Jen tak dál. Asi bych zachoval T, plovoucí tam je myslím k ničemu. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Ancistrus01
Zelenáč
Posts: 29
Joined: 24 Sep 2011 19:39
Location: Náchodsko, Trutnovsko

Re: Admirál-2 - stavba

Post by Ancistrus01 »

Tak to nechat nahoře a udělat tam jenom klapku? :)
Radši se zeptám než abych později litoval. Beta 1400, Descent Ship, Turnigy T9X
http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1786

User avatar
Karas
Mazák
Posts: 1099
Joined: 10 Jun 2011 13:18
Location: Týniště nad Orlicí

Re: Admirál-2 - stavba

Post by Karas »

Ancistrus01 wrote:Tak to nechat nahoře a udělat tam jenom klapku? :)
Jo, ona výškovka nahoře má také své opodstatnění. Nejen, že je mimo úplav ale je také lépe chráněna při přistání. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Posts: 199
Joined: 17 Jun 2011 13:20

Re: Admirál-2 - stavba

Post by PavelN »

Já bych tam udělal plovoucí výškovku. Neptej se mě proč. Prostě mi to přijde tak trochu konstrukčně jednodušší. Nevím jak ten plán přesně vypadá, ale asi bych se nebál ani posunutí výškovky před směrovku a udělat ji jako jeden kus s kormidlem. Něco jako toto http://aero1000.rajce.idnes.cz/Motorizo ... pvysk..jpg je to to nejjednodušší řešení. To, že bude o pár cm vpředu oproti plánu nebude dělat neplechu. Já jsem si to takhle taky jen tak vymyslel a funguje bez problémů. Píšu jen svůj názor a nevím jak by to nakonec vypadalo v celku.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Ancistrus01
Zelenáč
Posts: 29
Joined: 24 Sep 2011 19:39
Location: Náchodsko, Trutnovsko

Re: Admirál-2 - stavba

Post by Ancistrus01 »

Já udělám nahoře na výškovce klapku, a servo dám do směrovky :-)
Radši se zeptám než abych později litoval. Beta 1400, Descent Ship, Turnigy T9X
http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1786

PavelN
Plodný uživatel
Posts: 199
Joined: 17 Jun 2011 13:20

Re: Admirál-2 - stavba

Post by PavelN »

V pohodě, jen pozor na konec trupu a přechod do kýlovky = kritické místo, kde to praská - zejména při konstrukci T (i vlastní zkušenost). Dělám u všech typů konstrukce to, že olaminuju konec trupu s trochou přechodu do kýlovky , tzn. trup v délce kýlovky + cca 2-3 cm a spoj trup-kýlovka + 2cm nahoru. Jen můj názor a moje praxe. Pokud jsi ovšem takový machr, že co přistání to usednutí do peřin, tak to není třeba. ;)
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

veka
Nováček
Posts: 2
Joined: 20 Sep 2011 21:59
Location: Bohumileč 15

Re: Admirál-2 - stavba

Post by veka »

Já bych tam udělal plovoucí výškovku. Neptej se mě proč. Prostě mi to přijde tak trochu konstrukčně jednodušší. Nevím jak ten plán přesně vypadá, ale asi bych se nebál ani posunutí výškovky před směrovku a udělat ji jako jeden kus s kormidlem..
...ten Admirál vypadá takhle:
http://rc-model.rajce.idnes.cz/Almanach ... one_1_.jpg

http://rc-model.rajce.idnes.cz/Almanach ... one_2_.jpg

Skus si ho pořádně prostudovat a pak opět navrhni dle tebe nevhodnější řešení. Možná když vezmeš v potaz, pro jakou soutěžní kategorii bylo toto letadlo optimalizováno , tak bude vše jasnější ( vzájemné poměry velikosti řídících a stabilizačních ploch , velikost vzepětí, mohutnost Vop, Sop, použitý profil, hodnota štíhlosti křídla i Vop....)
Zastávam názor že buď ho postavit s minimálními úpravami tak jak je, nebo v případě zcela odlišných požadavků na letový projev, bylo potřeba zvolit jinak koncipovaný model.

Základní informace ,co proč a jak již stavitel dostal (na jiném foru i v poště).

Ale dobrá, můžem o problému vést debatu i zde na foru. :)

Ještě technická k navrhované pozici výškovky před směrovkou....
Omlouvám se ,protože se mi nedaří na netu najít samostatný obrázek a nechce se mi ani skenovat... Tož si otevři diplomku z následujícího odkazu a nalistuj na stranu 26-27. Je tam lehkej nástin toho , co se bude dít s letovými vlastnostmi poletuchy , pří různé výškové a dopředné poloze vop vůči sop (možná se ti to bude hodit při návrhu dalších letadel) .
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=27071

veka

PavelN
Plodný uživatel
Posts: 199
Joined: 17 Jun 2011 13:20

Re: Admirál-2 - stavba

Post by PavelN »

Tak to éro bylo koncipováno jako kategorie V2 v případě ovládání V+S, nebo se také používala ovládáná pouze směrovka. A tam se naprosto běžně používala a stále používá konstrukce plovoucí výškovky. Takže nevidím důvod proč nepoužít třeba plovoucí výškovku. Před 20-ti a více lety jsem to tak naprosto běžně dělal a dodnes dělám a nejsem sám. Ano,na plánu je uspořádání ocasních ploch do T. Tazatel dal dotaz , já reagoval, že lze konstrukci předělat a to i bez konstrukčních a početních znalostí. A létat to bude, myslím, že běžný modelář ani nepozná rozdíl v let.vlastnostech. Chci tím říct, že modelařina a to i "svá vlastní" se dá dělat i bez těchto znalostí. Já tyto znalosti nemám, přesto jsem si svůj mot. kluzák více méně vymyslel bez jediného výpočtu. A kupodivu létá a myslím že to není dílem náhody. Modelařina je můj velký koníček, ale investuju raději do tohoto http://aero1000.rajce.idnes.cz/Aero_1000_r.1933/ a http://aero1000.rajce.idnes.cz/NEW_HUDS ... 9_r._1924/.
Proto se ani nijak zevrubnějšímu studiu konstrukce nevěnuju, prostě stavim a mám radost, že to funguje.
Nikomu nic nevnucuju, pouze přidávám svůj názor a jak bych to třeba řešil já, pokud bych se chtěl odchýlit od plánu. A poté co jsem si prohlédl plán, tak dodávám, že posunout výškovkupřed směrovku asi není vhodný. Tazatel se rohodl a myslím, že správně, zachová téměř vše podle plánu a nebude vymýšlet nic moc nového. Ale i kdyby se třeba rozhodl dle mého špatně, tak neudělám nic jiného než, že napíšu...já bych to udělal tak a tak. Nic víc nic míň.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

zdekar
Zkušený
Posts: 890
Joined: 10 Jun 2011 14:00

Re: Admirál-2 - stavba

Post by zdekar »

No a případně pokud by změny byly příliš velké, tak se to může přejmenovat na Admirál 3 ;-) Plovoucí výškovka je zajímavé řešení... dokonce jsem někde viděl i plovoucí směrovku :) Ideální by byla plovoucí výškovka na plovoucí směrovce :lol: ... ale moc si nedokážu představit, jestli by to ještě fungovalo :)

Return to “Modely letadel, jejich detaily, plánky a návody”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests