Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

L-13 Blaník

Modely letadel bez pohonné jednotky. V poslední době jsou oblíbené modely kategorie F3K.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

Tak o to bych taky strach neměl. Sice to nejde moc srovnávat, ale mám větroně přes 2 m a váha necelé 1,5 kg. Lítal jsem s tim na svahu kde foukalo minimálně 10 m/s a naprosto v pohodě. I proti větru to šlo. Zde je spousta jiných věcí, které určují klouzavost a pronikavost proti větru než jen hmotnost.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak práce pomaličku pokračuje kupředu mám připraveny bočnice trupu s vyhotovenými "zámky" na přepážky trupu http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#037.jpg a ve výrobě jsou již futra na spojky křídel v trupu atd. No jde to pomalu kupředu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak jsem se dostal k lepení trupu a mám hotový základ http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#061.jpg, myslím, že můžu být spokojenej. Jen mám takové období, že mě to nebaví. Jen tak se plácám a připravuju díly pro další stavbu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Ahoj, tak jsem zase o kousek pokročil ve stavbě větroně, momentálně mám hotové kostry křídel, kostru trupu a ocasní plochy. Už to začíná vypadat jako letadlo. Tak pro inspiraci mám fotky dole na rajčeti L-13. Momentálně mám tedy plodné období a se svoji prací jsem zatím kupodivu sám spokojený. Fotek jsem tedy neudělal nijak mnoho, ale to podstatné je na nich vidět.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

Krásný, už se těším až to bude hotový. Blaník je srdcovka, ale na mně moc veliký (zatím). Ovšem docela jsi mně nalákal zaze začít něco stavět. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

No jo, už je to kus éra. Taky se těšim, ale zásadně nespěchám, celkem poctivě si nejdříve jednotlivé věci sestavím nasucho, pokud to jde, a až potom lepím. Plánuju to spíš až na příští sezonu. Pokud se zadaří dřív, budu rád. Momentálně mám celkem "plodné" období, tak třeba s tim hnu víc než jsem předpokládal, ale jakmile přijdou na pořad veteráni a motorka, tak Blaník skončí na čas ve sklepě. Jinak máš rozdělanou Catalinu, tak neblázni, víc než jedno éro se poctivě stejně nedá dělat. Vím o čem mluvím (Blaník, Aerovka, NEW HUDSON...prostě najednou to nejde). Tak dokonči, co máš rozdělaný, jsi na dobrý cestě a výsledek bude stát za to... ;) tvoje vlákno sleduju.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

Ono to je složitý. Nějak teď nemám chuť stavět. V paneláku toho moc řezat nemůžu a do garáže na lupínkovku se mi teď nechce (zima), takže Catalina momentálně čeká na křídlo. Navíc jsem si na podzim pořídil spalováka Bellancu a nějak mě tak Catalina přijde malá. :lol: Takže o motivaci méně, kdyby měla větší rozpětí tak by to bylo lepší. Mám tu krásnej plánek na akrobata SU-26, takže uvažuji o něm. Bohužel teď mám zkoušky a v létě mně čekají státnice tak nechci se do ničeho pouštět. No uvidím, jak se znám tak s příchodem jara začnu vyřezávat, občas odfouknu piliny ze skript a snad to nějak dopadne. ;) Každopádně jsem rád, že tu taky někdo staví dřevo, ikdyž by jich tu mohlo být víc.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

To je pravda, že těch co staví konstrukční modely tu moc není, anebo se neprezentují. Na druhou stranu je fakt, že je to i trend dnešní doby. Každý chce všechno hned a tak si to koupí, nabídka polyšmodelů je obrovská a ceny lákavé. Další spousta lidí si s konstrukční stavbou ani neví rady, protože nejde začít stavět model s rozpětím 2 m. To se musí začít vlastně od házedla, přes nějaké volňásky atd.. To je běh na dlouhou trať a to se dnes nenosí. Je ale fakt, že ten kdo se touto cestou vydá a dostane do fáze konstrukční stavby, tak se podle mého k polystyrenovým modelům už nebude chtít vrátit. Anebo bude minimálně preferovat ty dřevěné a v zásobě bude mít ty polyše. Na přechod ke stavbě klasiky, je potřeba začít od nuly a v tom vidím zásadní problém..proč se učit, když si koupím rovnou éro s vysílačkou. To si holt musí každý rozhodnout sám. Jsem taky rád za každého, kdo staví s balsy.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

Moje první balzovy ero byl Piper, ten sice moc nelital, tak jsem si pak udělal 2m vetrone a paráda. Následoval Spiteful, Zlín Z-50, teď Catalina a mám v plánu toto:
Obrázek
Jednou bych si chtěl postavit Spitfire a Vampire.
Ono ani není problem v lidech jako v nabídce. Všude je jenom polys a ty dřevěný éra se tam prostě vytrácí. Ale i v mém okolí se najdou lidé, kterým se dřevěný modely začínají líbit.;-)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Pak je ještě možnost začít stavbu nějakou stavebnicí v rozsypu, ale nevím jak je to s nabídkou a cenou. Nikdy jsem se o to nezajímal a ani nezjišťoval. Ale stále to chce mít někoho kdo poradí, ukáže, nicméně ta možnost tu je. Přesto to není práce na víkend, typu osadit rc elektroniku a jde se na věc.
Jinak plány máš celkem nemalé :D , dřív, tak před 10-ti lety se mi taky líbily akrobati a něco jsem chtěl. Pak jsem nějak začal tíhnout k tichému a klidnému letu. Dnes je cílem dodělat Blaníka - co se tedy modelařiny týče. Motoráka mám taky něco na způsob Piper r. 185 cm, motor 10ccm, ale nelítám s ním, nemám kde a jezdit někam se mi teda nechce. V plánu na příště nic nemám. Docela se mi líbí Z-37 Čmelák, mám snad 20let plánek z edice Modelář r. asi 145 cm. Tak uvidím, ALE...kde s ním lítat. Tak možná zase nějaký větroňoidní model - nevím. V jednom mám ale jasno - bude to model podobající se skutečnému letadlu, bude to vlastní stavba a bude konstrukční - nic jiného momentálně neberu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Házedla a DLG“