L-13 Blaník
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-13 Blaník
Tak o to bych taky strach neměl. Sice to nejde moc srovnávat, ale mám větroně přes 2 m a váha necelé 1,5 kg. Lítal jsem s tim na svahu kde foukalo minimálně 10 m/s a naprosto v pohodě. I proti větru to šlo. Zde je spousta jiných věcí, které určují klouzavost a pronikavost proti větru než jen hmotnost.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: L-13 Blaník
Tak práce pomaličku pokračuje kupředu mám připraveny bočnice trupu s vyhotovenými "zámky" na přepážky trupu http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#037.jpg a ve výrobě jsou již futra na spojky křídel v trupu atd. No jde to pomalu kupředu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: L-13 Blaník
Tak jsem se dostal k lepení trupu a mám hotový základ http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#061.jpg, myslím, že můžu být spokojenej. Jen mám takové období, že mě to nebaví. Jen tak se plácám a připravuju díly pro další stavbu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: L-13 Blaník
Ahoj, tak jsem zase o kousek pokročil ve stavbě větroně, momentálně mám hotové kostry křídel, kostru trupu a ocasní plochy. Už to začíná vypadat jako letadlo. Tak pro inspiraci mám fotky dole na rajčeti L-13. Momentálně mám tedy plodné období a se svoji prací jsem zatím kupodivu sám spokojený. Fotek jsem tedy neudělal nijak mnoho, ale to podstatné je na nich vidět.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-13 Blaník
Krásný, už se těším až to bude hotový. Blaník je srdcovka, ale na mně moc veliký (zatím). Ovšem docela jsi mně nalákal zaze začít něco stavět.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: L-13 Blaník
No jo, už je to kus éra. Taky se těšim, ale zásadně nespěchám, celkem poctivě si nejdříve jednotlivé věci sestavím nasucho, pokud to jde, a až potom lepím. Plánuju to spíš až na příští sezonu. Pokud se zadaří dřív, budu rád. Momentálně mám celkem "plodné" období, tak třeba s tim hnu víc než jsem předpokládal, ale jakmile přijdou na pořad veteráni a motorka, tak Blaník skončí na čas ve sklepě. Jinak máš rozdělanou Catalinu, tak neblázni, víc než jedno éro se poctivě stejně nedá dělat. Vím o čem mluvím (Blaník, Aerovka, NEW HUDSON...prostě najednou to nejde). Tak dokonči, co máš rozdělaný, jsi na dobrý cestě a výsledek bude stát za to... tvoje vlákno sleduju.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-13 Blaník
Ono to je složitý. Nějak teď nemám chuť stavět. V paneláku toho moc řezat nemůžu a do garáže na lupínkovku se mi teď nechce (zima), takže Catalina momentálně čeká na křídlo. Navíc jsem si na podzim pořídil spalováka Bellancu a nějak mě tak Catalina přijde malá. Takže o motivaci méně, kdyby měla větší rozpětí tak by to bylo lepší. Mám tu krásnej plánek na akrobata SU-26, takže uvažuji o něm. Bohužel teď mám zkoušky a v létě mně čekají státnice tak nechci se do ničeho pouštět. No uvidím, jak se znám tak s příchodem jara začnu vyřezávat, občas odfouknu piliny ze skript a snad to nějak dopadne. Každopádně jsem rád, že tu taky někdo staví dřevo, ikdyž by jich tu mohlo být víc.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: L-13 Blaník
To je pravda, že těch co staví konstrukční modely tu moc není, anebo se neprezentují. Na druhou stranu je fakt, že je to i trend dnešní doby. Každý chce všechno hned a tak si to koupí, nabídka polyšmodelů je obrovská a ceny lákavé. Další spousta lidí si s konstrukční stavbou ani neví rady, protože nejde začít stavět model s rozpětím 2 m. To se musí začít vlastně od házedla, přes nějaké volňásky atd.. To je běh na dlouhou trať a to se dnes nenosí. Je ale fakt, že ten kdo se touto cestou vydá a dostane do fáze konstrukční stavby, tak se podle mého k polystyrenovým modelům už nebude chtít vrátit. Anebo bude minimálně preferovat ty dřevěné a v zásobě bude mít ty polyše. Na přechod ke stavbě klasiky, je potřeba začít od nuly a v tom vidím zásadní problém..proč se učit, když si koupím rovnou éro s vysílačkou. To si holt musí každý rozhodnout sám. Jsem taky rád za každého, kdo staví s balsy.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-13 Blaník
Moje první balzovy ero byl Piper, ten sice moc nelital, tak jsem si pak udělal 2m vetrone a paráda. Následoval Spiteful, Zlín Z-50, teď Catalina a mám v plánu toto:
Jednou bych si chtěl postavit Spitfire a Vampire.
Ono ani není problem v lidech jako v nabídce. Všude je jenom polys a ty dřevěný éra se tam prostě vytrácí. Ale i v mém okolí se najdou lidé, kterým se dřevěný modely začínají líbit.
Jednou bych si chtěl postavit Spitfire a Vampire.
Ono ani není problem v lidech jako v nabídce. Všude je jenom polys a ty dřevěný éra se tam prostě vytrácí. Ale i v mém okolí se najdou lidé, kterým se dřevěný modely začínají líbit.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: L-13 Blaník
Pak je ještě možnost začít stavbu nějakou stavebnicí v rozsypu, ale nevím jak je to s nabídkou a cenou. Nikdy jsem se o to nezajímal a ani nezjišťoval. Ale stále to chce mít někoho kdo poradí, ukáže, nicméně ta možnost tu je. Přesto to není práce na víkend, typu osadit rc elektroniku a jde se na věc.
Jinak plány máš celkem nemalé , dřív, tak před 10-ti lety se mi taky líbily akrobati a něco jsem chtěl. Pak jsem nějak začal tíhnout k tichému a klidnému letu. Dnes je cílem dodělat Blaníka - co se tedy modelařiny týče. Motoráka mám taky něco na způsob Piper r. 185 cm, motor 10ccm, ale nelítám s ním, nemám kde a jezdit někam se mi teda nechce. V plánu na příště nic nemám. Docela se mi líbí Z-37 Čmelák, mám snad 20let plánek z edice Modelář r. asi 145 cm. Tak uvidím, ALE...kde s ním lítat. Tak možná zase nějaký větroňoidní model - nevím. V jednom mám ale jasno - bude to model podobající se skutečnému letadlu, bude to vlastní stavba a bude konstrukční - nic jiného momentálně neberu.
Jinak plány máš celkem nemalé , dřív, tak před 10-ti lety se mi taky líbily akrobati a něco jsem chtěl. Pak jsem nějak začal tíhnout k tichému a klidnému letu. Dnes je cílem dodělat Blaníka - co se tedy modelařiny týče. Motoráka mám taky něco na způsob Piper r. 185 cm, motor 10ccm, ale nelítám s ním, nemám kde a jezdit někam se mi teda nechce. V plánu na příště nic nemám. Docela se mi líbí Z-37 Čmelák, mám snad 20let plánek z edice Modelář r. asi 145 cm. Tak uvidím, ALE...kde s ním lítat. Tak možná zase nějaký větroňoidní model - nevím. V jednom mám ale jasno - bude to model podobající se skutečnému letadlu, bude to vlastní stavba a bude konstrukční - nic jiného momentálně neberu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/