Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Náhrada za MVVS 3,5 GFS
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Sice jsem teda ,,elektrikář,, ale.....
K těm malým kubaturám co se dají teď na benzín koupit. Myslím, že to není vůbec špatný použít do nějakého hornoplocha, nebo třeba dvouplocha, nebo i jiných předloh WWI. Prostě letadel, které notně nepotřebují kupa výkonu a přesto pěkně, pohodově lítaj
Pokud se někdy dám na cestu spalovacího pohonu, koupím klidně tenhle ,,malej benzín,, a prostě to do něčeho vhodnýho osadím a pak se uvidí, co všechno se z toho dá vymáčknout a co snese
Žhavíky NE-E, buď elektrika, nebo benzín
K těm malým kubaturám co se dají teď na benzín koupit. Myslím, že to není vůbec špatný použít do nějakého hornoplocha, nebo třeba dvouplocha, nebo i jiných předloh WWI. Prostě letadel, které notně nepotřebují kupa výkonu a přesto pěkně, pohodově lítaj
Pokud se někdy dám na cestu spalovacího pohonu, koupím klidně tenhle ,,malej benzín,, a prostě to do něčeho vhodnýho osadím a pak se uvidí, co všechno se z toho dá vymáčknout a co snese
Žhavíky NE-E, buď elektrika, nebo benzín
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
do budoucna mám v plánu tyhle éra tak bych uvítal návrhy na pohon 2 takt, 4 takt, benzin
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (uvažoval jsem o 4taktu a nebo jestli by nešel benzin, ale nevím jaké benziňáky by byly vhodné)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 ( sportovní model takže asi MVVS 10 nebo 12,7 ?)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (přemýšlel jsem o OS MAX 46 AX)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (taky OS MAX 46 AX)
Nemáte zkušenosti s benzinem Evolution 10, 15 ccm? nebo podobnýma motorama? Moc důvěru v čínu nemám,hlavně co se týče kvality a tvrdosti materiálu, ale třeba se pletu.
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (uvažoval jsem o 4taktu a nebo jestli by nešel benzin, ale nevím jaké benziňáky by byly vhodné)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 ( sportovní model takže asi MVVS 10 nebo 12,7 ?)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (přemýšlel jsem o OS MAX 46 AX)
http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 (taky OS MAX 46 AX)
Nemáte zkušenosti s benzinem Evolution 10, 15 ccm? nebo podobnýma motorama? Moc důvěru v čínu nemám,hlavně co se týče kvality a tvrdosti materiálu, ale třeba se pletu.
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Tak postupně
Všechny tebou předložené modely mají ropětí okolo 1,7 až 1.8.m a to je dle mého názoru asi tak hranice kdy je ještě reálné nasadit benzín. Je třeba kalkulovat s tím, že 2 takt benzín bude výkonově spíš odpovídat metylovému 4 taktu čili pokud je určen stroj na 2takt 10ccm metyl, pak ekvivalent v benzínu bude 15-20ccm. Pak je třeba porovnat váhy a konstrukci stroje. Kvůli dovažování těžiště. Pokud má krátký a široký čumák pak bych se toho nebál. Dále je třeba si uvědomit, že ty motory jsou nejen těžší, ale samozřejmě i větší a i tlumič je rozměrnější. Samozřejmostí by měla být pevnější konstrukce. Benzín má vibrace nebo spíš harmonickou rezonanci výrazně níž, takže při nízkých otáčkách je schopen rozvibrovat stroj do výrzně větší klepatury a pokud na to ten stroj nebude přpraven tak je schopen některé spoje rozvolnit.
zkušenosti s takhle malýma kubaturama nemám, nejmenší benzín mám 26ccm čínské provenience a nemůžu si stěžovat. Starty bez problému, chod taky. Pravda není to žádný vysokootáčkový dravec, ale to jsem ani nečekal
Všechny tebou předložené modely mají ropětí okolo 1,7 až 1.8.m a to je dle mého názoru asi tak hranice kdy je ještě reálné nasadit benzín. Je třeba kalkulovat s tím, že 2 takt benzín bude výkonově spíš odpovídat metylovému 4 taktu čili pokud je určen stroj na 2takt 10ccm metyl, pak ekvivalent v benzínu bude 15-20ccm. Pak je třeba porovnat váhy a konstrukci stroje. Kvůli dovažování těžiště. Pokud má krátký a široký čumák pak bych se toho nebál. Dále je třeba si uvědomit, že ty motory jsou nejen těžší, ale samozřejmě i větší a i tlumič je rozměrnější. Samozřejmostí by měla být pevnější konstrukce. Benzín má vibrace nebo spíš harmonickou rezonanci výrazně níž, takže při nízkých otáčkách je schopen rozvibrovat stroj do výrzně větší klepatury a pokud na to ten stroj nebude přpraven tak je schopen některé spoje rozvolnit.
zkušenosti s takhle malýma kubaturama nemám, nejmenší benzín mám 26ccm čínské provenience a nemůžu si stěžovat. Starty bez problému, chod taky. Pravda není to žádný vysokootáčkový dravec, ale to jsem ani nečekal
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Jak to tak vypadá, tak budu muset hledat nejspíš jiné předlohy pro benzin a nebo to risknout a koupit ten Evolution. Pamatuju si jako kluk, že se v 80. letech a dřív použivaly někdy motory z řetězových pil u větších modelů Jo tehdy se experimentovalo snad se vším
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Teď v myslím že to byla RC revue, tak tam p. Kroufek popisuje úpravu maloobjemových metylových motorů na benzím a celkem si to pochvaluje. Rozhodně bych se toho nijak nebál. I ty motory Evolution nevypadají nijak zle. V té Číně rozhodně došlo k posunu směrem ke kvalitě a pokud vím, tak se tyhle motory prodávají hodně v USA. A jak říká jeden můj známý" co se prodává v USA musí být blbuvzdorné a kvalitní!". I když by se o tom dalo dost diskutovat tak něco pravdy na tom bude.
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Pokud měli a mají američani ve svých raketách čínské elektrosoučástky, pak je logické, že čínské zboží je absolutně všude. Mě motor Turnigy HP 50 zatím šlape.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Já měl strach, že ty methylové motory předělané na benzin se prý hodně přehřívaly, ale to jsem jen někde četl ( 100 lidí, 100 názorů )
Tenhle rok zůstanu nejspíš ještě u methylu ,ale pak bych chtěl zkusit určitě benzín Dnes jsem sehnal plánek P 51D Mustang na tu 3,5ccm z roku 1990 k doplnění letadel z WW2
V dnešní době už je stejně všechno z číny tak je podle mne skoro jedno jaká je to značka. Spíš mne zajímalo, jestli s těmi Evolutiony na benzin tady nemá někdo zkušenost.
Tenhle rok zůstanu nejspíš ještě u methylu ,ale pak bych chtěl zkusit určitě benzín Dnes jsem sehnal plánek P 51D Mustang na tu 3,5ccm z roku 1990 k doplnění letadel z WW2
V dnešní době už je stejně všechno z číny tak je podle mne skoro jedno jaká je to značka. Spíš mne zajímalo, jestli s těmi Evolutiony na benzin tady nemá někdo zkušenost.
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Zkušenost nemám s evolution, ale obecně by to měly být motory uživatelsky přívětivé. Co se týká značek, pak je zajímavé zjištění, zda např. 3 noname flexy nevydrží déle, než jedna brutálně předražená značková. A ny vydrží déle. U těch motorů bych to viděl stejně. Něco mě říká, že 2.5 chinamotoru vydrží déle, než jeden předraženej značkovej.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Taky si myslím. Já už většinou vybírám kompromis mezi cenou a kvalitou. Stejně když si koupím jakoukoli značku tak na druhé straně je "china" a zaplatím 2-3 víc.
A osobní zkušenosti třeba s českýma značkama? Jak si jen vzpomenu tak zuřím třeba kuchyňské spotřebiče. Nechal jsem se ukecat a za cca. 40 tis jsem dal do kuchyně českou Karmu,
1.digestoř málo táhne a nestíhá odebírat už při dvou plotýnkách,
2.v mikrovlnce po půl roce odešla žárovka, která ovšem nejde vyměnit a musí se celá rozebrat a volat servis,
3.v troubě stále dokola se upaluje spodní topné těleso v intervalu půl roku a nekvalitní regulátor programu pečení se rozpadl na málé kousky.Nefunkční servis okolí Jihlavy(prý Karma neplatí tak žádný servis nedělají v rámci záruky a z jiného okresu nikdo nepřijede. Ani po domluvě, že to zaplatím po roce stále nikdo nepřijel a musel jsem náhradní díly objednat přímo u Karmy. Je to už rok a půl a stále nic nepřišlo ani po asi 30 telefonátech na všechny možné jejich linky včetně vedení firmy). Všechno si tedy musím opravit sám Jediné co zatím jde je lednice, varná deska a myčka whirpool
Tak bych mohl pokračovat třeba u ETY a jiných a nebo TV a ostatní elektroniky nebo nářadí.
Proč si teda kupovat "českou" nebo jinou evropskou rádoby značku, která je stejně šitá horkou jehlou nebo vyrobená v číně a horší než daleko levnější no name z číny?
Existuje samozdřejmě ještě pár vyjímek, ale těch je opravdu je setina.
Závěrem bych dodal, že většinou už vybírám věci co nejlevnější a počítám s životností po dobu 2 leté zaruky. Paradoxně tyhle výrobky už slouží víc jak pátou sezonu
A osobní zkušenosti třeba s českýma značkama? Jak si jen vzpomenu tak zuřím třeba kuchyňské spotřebiče. Nechal jsem se ukecat a za cca. 40 tis jsem dal do kuchyně českou Karmu,
1.digestoř málo táhne a nestíhá odebírat už při dvou plotýnkách,
2.v mikrovlnce po půl roce odešla žárovka, která ovšem nejde vyměnit a musí se celá rozebrat a volat servis,
3.v troubě stále dokola se upaluje spodní topné těleso v intervalu půl roku a nekvalitní regulátor programu pečení se rozpadl na málé kousky.Nefunkční servis okolí Jihlavy(prý Karma neplatí tak žádný servis nedělají v rámci záruky a z jiného okresu nikdo nepřijede. Ani po domluvě, že to zaplatím po roce stále nikdo nepřijel a musel jsem náhradní díly objednat přímo u Karmy. Je to už rok a půl a stále nic nepřišlo ani po asi 30 telefonátech na všechny možné jejich linky včetně vedení firmy). Všechno si tedy musím opravit sám Jediné co zatím jde je lednice, varná deska a myčka whirpool
Tak bych mohl pokračovat třeba u ETY a jiných a nebo TV a ostatní elektroniky nebo nářadí.
Proč si teda kupovat "českou" nebo jinou evropskou rádoby značku, která je stejně šitá horkou jehlou nebo vyrobená v číně a horší než daleko levnější no name z číny?
Existuje samozdřejmě ještě pár vyjímek, ale těch je opravdu je setina.
Závěrem bych dodal, že většinou už vybírám věci co nejlevnější a počítám s životností po dobu 2 leté zaruky. Paradoxně tyhle výrobky už slouží víc jak pátou sezonu
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS
Dnes mi přišla druhá nová 3,5. Tak jsem ji vyčistil propláchnul od špón z výroby namontoval na prkýnko, nacucnul mu methylu a na poprvé chytnul Jede jako pila a hezky jde za plynem A pak že MVVS nejdou seřídit