Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Vše co se týká spalovacích motorů a modelů jimi poháněných.
hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

Sháním náhradu za tenhle motor , který se už bohužel nedá sehnat :roll:
Chtěl bych něco kvalitnějšího, klikovku uloženou v ložiskách a s dobrým výkonem od 0,85 - 1,1 PS. Do čínských motorů jít nechci.

Koukal jsem na motory OS MAX 25FX a AX, ale ty v ČR snad ani nejsou nikde skladem. Pak na MVVS 4,0 GFS/R-ABC-RC Combat a nebo MVVS 4,6 GFS/R - ABC - RC (.28), ale tenhle už MVVS nemá ve svém sortimentu a sehnat ho bude asi taky problém :roll:

User avatar
LSoft
Nováček
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2014 10:01

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by LSoft »

Mohu nabídnout ten MVVS 4,0. Koupil jsem ho před několika lety a ani jsem jej nezaběhl. Mám jej stále v originálním balení.

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

Tak jsem sehnal na netu i tu původní 3,5 gfs rc abc. Pokud to klapne tak snad budu mít 2 a taky nové :D
Kolik by jsi za ni chtěl? Klidně napiš do SZ ;)

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

Tak motůrek už mám a úplně nový ještě z dob Českoslovenka i s laděným tlumičem.
Dnes jsem ho zaběhnul a teď chytá někdy na poprvé max na potřetí a ani mne nekopal :D .Je to hodný kluk :mrgreen:

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

A ta vůně ricínu :P :mrgreen: Lítá tady ještě někdo čmuďáky a nebo už jen elektro? ;)

User avatar
Karas
Mazák
Posts: 1099
Joined: 10 Jun 2011 13:18
Location: Týniště nad Orlicí

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by Karas »

Já lítám žhavíky. Je to úplně něco jiného. :) ale chci časem přejít na benzín.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

To jsem rád, já myslel, že už lítaj všichni elektro :D
Koukal jsem taky na benzinové motory, ale mají velkou hmotnost o proti žhavíkům a ty lepší jsou až větší kubatůry. Na druhou stranu pak ale neřešit tolik náklady na palivo :) by bylo fajn. Ale nevím kam bych pak to obří éro schoval :P

vitstar
Plodný uživatel
Posts: 298
Joined: 03 Aug 2011 14:58

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by vitstar »

letu zdar!
ono je nakonec jedno jak velké éro máš. Viděl jsem zaparkovanou dvoumetrovku v panelákové ložnici a nebyl problém. Je to o tom jak tolerantní partnerku máš a jak dalece fandí tvým koníčkům. Já sám provozuji už jen benzín a na takové to domácí polétání sem tam nějakou elektriku. Ale benzín je benzín. :mrgreen: Velká éra mají prostě letový projev jiný(lepší) než malá a s přibývajícím věkem člověk ocení tu velikost zvlášť když mu ubývá zrak :lol:

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by hashpi »

Tak to by si nám, méně znalým benzinu, mohl něco poradit. :D Značku, kubaturu, hmotnost modelu,... Přijde mi, že benziny se vyplatí až od 20 ccm? díky hmotnosti a výkonu o proti žhavíku, na druhou stranu musí mít benzin daleko menší spotřebu a tím pádem i menší nádrž, takže s přirůstající velikostí a hmotnosti určitě benzín. Od jaké velikosti a kubatury jít do benzinu?
Jinak žena tolerantní zatím je, ale jako každá brzy přestane chápat, proč máš 5 větroňů a 6 motoráků? :lol: :lol: a pořád je to málo :lol: Navíc větroně mají většinou 3m tak něco podobného by se mezi ně určitě vešlo :lol:
Máme menší domeček a v mrtvém prostoru podkroví by bylo při nejhorším ještě místa :lol:

vitstar
Plodný uživatel
Posts: 298
Joined: 03 Aug 2011 14:58

Re: Náhrada za MVVS 3,5 GFS

Post by vitstar »

Radit to mi jde :mrgreen:
Ovšem na obecný dotaz můžu jen obecné odpovědí. Z vlastní zkušenosti, stroje od 1,8-2m rozpětí výše zcela určitě benzín. Já provozuji několik motorů od 26ccm až po 112ccm. Značky jsou různé, od čínských výrobcú, ZDZ, Zenoah. Obecně lze říci a dnes se k tomu pomalu trend navrací, že motory od cca 10ccm výš lze provozovat a hlavně sehnat benzínové. Otáčkami rozhodně nemohou konkurovat metylovým motorům, ovšem mají zase vyšší kroutící moment, čili laicky řečeno utáhnou větší vrtuli ať průměrem tak stoupáním. Samozřejmě jsou težší a většinou taháš ještě navíc zapalování a baterky k němu.
Pro příklad. Provozuji Funtanu 2m, váha po několika opravách se pohybuje někde mezi 6-7kg, nádrž 300ml, baterky 2S A123, motor původně ZDZ 40 nyní Zenoah Titan 38, vrtule 20/8, 20/10. Nádrž vystačí na 12min letu s rezervou, ale většinou létám tak 8- 10 min. :mrgreen: Takže tak.

Return to “Modely na spalovací motory”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests