Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

L-13 Blaník

Modely letadel bez pohonné jednotky. V poslední době jsou oblíbené modely kategorie F3K.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

zdekar píše:Co takhle to dát léty diagonálně? Jen mě to tak napadlo jako možnost, na klasickou stavbu se teprve chystám, takže pokud je to blbost, protestovat nebudu :D
Blbost to je a velká! :lol: Protože prkénka balzy jsou nějak orientovaná, takže by jsi zbytečně vyhazoval odřezky. Takhle spotřebuješ téměř vše.
Vlákna vertikálně jsem dával vždy, přečetl jsem si to tenkrát v jedné staré knížce a tak se toho držím. Je to i logické.
Stavba ze dřeva človeka nejen uklidňuje, ale výsledný efekt je mnohem lepší než poslepovat tácky pod maso a jít lítat.
Shrnul bych to do citátu: "Klasická konstrukce není sice efektivní ale zato efektní." ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od zdekar »

No dobře... z efektivního hlediska kvůli tvoření odřesků to může být důvodem, proč nepoužívat. Jak je to ale z konstrukčního hlediska? Zkoušel to někdo? Radši se budu držet osvědčené stavby a tak průkopníkem kdyžtak určitě nebudu. Už takhle to bude pro mě projekt století a budu rád, jestli to dodělám k sdárnému výsledku :) Jsem holt spíš lítač.
No ale stejně mě to zajímá, jestli by to bylo pro tu konstrukci použitelné?

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od zdekar »

Diskuze rozdělena a přesunuta sem.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak po docela dlouhé době jsem se pustil do pokračování stavby Blaníka. Udělal jsem konečně klíny, které zakrývají mezeru mezi křídlem a křidélkem http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#142.jpg a konečně zkontroloval a doladil kompletní souosost trupu VOP a planžet pro nasazení křídel http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#152.jpg. Sice to vypadá jakoby se nic nedělo přesto jsem trochu pokročil.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

Sakra to je "macek" ;) Tohle uz bych doma (byt) stavet nemohl. Pro me je max. 1,5 akrobat co ted stavim a uz se mi trup sotva vejde na stůl.
Jen tak dál, už se těším jak bude vypadat ve finále ;) Máš nějakou představu o barevném podání?
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

No už je to docela velké éro a stavba je celkem náročná. Nemyslím tedy stavebně, ale hlavně prostorově. Na manipulaci je to už docela neohrabané zejména v malém prostoru pokud potřebuju model sestavit. O barevném provedení představu mám, ale obávám se , že nakonec to udělám asi jako s VSO a Orlíkem, tzn. vlastní tvořivost, ale myslím, že se budu snažit alespoň částečně přiblížit nějakému vzoru. Ale se stavbou nijak nespěchám, tak uvidím jak to bude dál probíhat.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

hashpi
Zkušený
Příspěvky: 663
Registrován: 19 říj 2013 21:26
Bydliště: Vysocina
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od hashpi »

Tak jak pak pokracuje stavba blaniku? :P taky jsem si objednal plany blaniku achtel bych se do nej pustit :D

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

No musím se zastydět, ale stavba moc nepokročila....Nějaké dílčí posuny jsou, ale od jara jsem se věnoval určitým rodinným záležitostem a pokud jde o koníčky, tak vítězila Aerovka. Odečtu-li lítání, ježdění a renovaci na stavbu modelu nezbyl čas. ALE!...v garáži začíná být zima a pomalu se přesouvám k lepení, tak doufám, že se nastartuju.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

hashpi
Zkušený
Příspěvky: 663
Registrován: 19 říj 2013 21:26
Bydliště: Vysocina
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od hashpi »

PavelN píše:No musím se zastydět, ale stavba moc nepokročila....Nějaké dílčí posuny jsou, ale od jara jsem se věnoval určitým rodinným záležitostem a pokud jde o koníčky, tak vítězila Aerovka. Odečtu-li lítání, ježdění a renovaci na stavbu modelu nezbyl čas. ALE!...v garáži začíná být zima a pomalu se přesouvám k lepení, tak doufám, že se nastartuju.
Ja jsem na tom podobne. :D asi po deseti letech se vracim k modelarine diky memu 3 letemu synovi, ktereho zacinaji zajimat letadla. Casu ale moc nezbyva, snad pres zimu. Zatim postupne opravuju modely z mladi, aby byly schopny letu.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak to sis po docela dlouhý přestávce vzal slušný sousto na rozjezd. Ale je fakt, že pokud máš něco "nastavěno" tak to není problém i když už se jedná o docela složitou stavbu. Chce to i trochu prostor, je to docela velký éro. No a pak takové to zapálení-nastartování. Což je u mě momentálně problém, protože jednoznačně vede aerovka.... Tak uvidím kdy se k tomu dostanu. Mám rozdělaný 3 modely a ani jeden se zatím nijak nechýlí ke konci. A to chci ještě i nově potáhnout křídla na VT - 116 poté co jsem ho zavětvil na stromě....
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Házedla a DLG“