Heinkel He-119
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Jelikož tu vlastně nejsou skoro žádné fotky ze stavby, tak to teď napravím a nějaké přidám.... 
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Tvar trupu je daný přepážkami, které jsou vyrobené lamelováním. Sice pracné, ale lehké a pevné! Pro výrobu trupu jsem si musel udělat jednoduchý přípravek, abych jednotlivé přepážky mohl spojit podélníky.
Přední část trupu s motorovou přepážkou, za kterou je budoucí kabina. Momentálně to však vypadá jako když by se něco nepovedlo jak mělo, ale má to tak být. A byl to docela kumšt udělat to tak jak to má být a aby to navíc i dobře vypadalo!
Křídlo je postavené pomocí páskovaných žeber, má 2 nosníky, v centrální části profilu I a T, opět slepené z více částí. Pracné, ale pevné a lehké ....když já mám tak rád podobné konstrukce....
Trup spojený s centroplánem, který je lomený dolů. Tady už to začínalo vypadat hodně zajímavě a hlavně velmi netradičně!
A konečně první našpendlení a je z jednotlivých dílů kompletní kostra modelu. Za mě nejkrásnější část stavby a kdyby to dokázalo v tomhle stavu létat, nechal bych to nejraději tak, škoda zakrývat potahem
Přední část trupu s motorovou přepážkou, za kterou je budoucí kabina. Momentálně to však vypadá jako když by se něco nepovedlo jak mělo, ale má to tak být. A byl to docela kumšt udělat to tak jak to má být a aby to navíc i dobře vypadalo!
Křídlo je postavené pomocí páskovaných žeber, má 2 nosníky, v centrální části profilu I a T, opět slepené z více částí. Pracné, ale pevné a lehké ....když já mám tak rád podobné konstrukce....
Trup spojený s centroplánem, který je lomený dolů. Tady už to začínalo vypadat hodně zajímavě a hlavně velmi netradičně!
A konečně první našpendlení a je z jednotlivých dílů kompletní kostra modelu. Za mě nejkrásnější část stavby a kdyby to dokázalo v tomhle stavu létat, nechal bych to nejraději tak, škoda zakrývat potahem
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
BeneFitmodel
- Moderátor

-
Mazák
- Příspěvky: 1229
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- 3
- Bydliště: střední EU
- Has thanked: 171 times
- Been thanked: 82 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Opravdu úctyhohodná práce dle těch fotek ze stavby i fotkách hotového modelu z předchozí stránky i tady viewtopic.php?p=7096#p7096.
Nešlo by sem dát prosím i nějaké detailní fotky hotové kabiny ze předu a boků?
Neuškodili by i nějaké základní parametry jako měřítko, rozměry, váha před / po potažení, komplet letová hmotnost, popis použité výbavy atp.
Máš to moc pěkně a čisto stavěno. Mohl by si popsat některé používané postupy do vlákna pro začátečníky nebo o dílenských postupech. Třeba ty zářezy v náběžce a odtokovce jsou jeden jak druhej, to vypadá na nějakou vychytávku.
Nešlo by sem dát prosím i nějaké detailní fotky hotové kabiny ze předu a boků?
Neuškodili by i nějaké základní parametry jako měřítko, rozměry, váha před / po potažení, komplet letová hmotnost, popis použité výbavy atp.
Máš to moc pěkně a čisto stavěno. Mohl by si popsat některé používané postupy do vlákna pro začátečníky nebo o dílenských postupech. Třeba ty zářezy v náběžce a odtokovce jsou jeden jak druhej, to vypadá na nějakou vychytávku.
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ... 
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Děkuji za chválu a jsem samozřejmě rád že se líbí...
Nějaké další fotky budu ještě postupně přidávat a detaily kabiny dle požadavků můžu udělat, ale uvnitř žádná maketová kabina není, je tam jen vnitřní vybavení modelu dle potřeby.
Nějaké technické údaje také doplním, ale to nechám až na konec, jsem rád že jsem se alespoň dokopal k fotkám a nějakému popisu.
Nakonec asi nepotěším, protože použité postupy je jen klasická práce s balzou! A na zářezy v náběžce a odtokovce jsem taky nepoužil žádný přípravek ani nejsou strojově vyříznuté, pouze mé ruce, nůž, plánek, balza a chuť do práce....
Nějaké další fotky budu ještě postupně přidávat a detaily kabiny dle požadavků můžu udělat, ale uvnitř žádná maketová kabina není, je tam jen vnitřní vybavení modelu dle potřeby.
Nějaké technické údaje také doplním, ale to nechám až na konec, jsem rád že jsem se alespoň dokopal k fotkám a nějakému popisu.
Nakonec asi nepotěším, protože použité postupy je jen klasická práce s balzou! A na zářezy v náběžce a odtokovce jsem taky nepoužil žádný přípravek ani nejsou strojově vyříznuté, pouze mé ruce, nůž, plánek, balza a chuť do práce....
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Tentokrát ještě pár detailních fotek balzové kostry modelu, nejprve část křídla, kde je krásně vidět profil nosníků a hmotnost tohoto dílu. A také je vidět že moje práce na první pohled možná precizní, není až tak dokonalá a občas něco nesedí jak by mělo a musí přijít na řadu lepidlo, které vyplní mezeru která tam neměla být.... A pak stačí lehce zabrousit dosedací rovinu a je to téměř dokonalé
Další pohled na trup a centroplánem.
Skoro slavnostně kompletně našpendlený model v kuchyni na stole, kde převážnou část mých letadel tvořím! Výhodou jsou modely do 1m rozpětí, jsou malé, skladné a jak je vidět, dá se na nich dělat v podstatě skoro kdekoliv!
Docela zajímavý pohled z předu
A pohled do trupu, do prostoru nad křídlem, kde je ve finále uložené téměř veškeré vnitřní vybavení. Chybějící vrchní část trupu je řešena jako odnímací, pro přístup a výměnu pohonné baterie a je jednoduše uchycená na dva magnety. Také je zde krásně vidět, jak jsou nosníky křídla uvnitř trupu spojené jakýmisi podkovami, vyrobené na míru podle potřeby.
A nakonec pohled zezadu.....
Další pohled na trup a centroplánem.
Skoro slavnostně kompletně našpendlený model v kuchyni na stole, kde převážnou část mých letadel tvořím! Výhodou jsou modely do 1m rozpětí, jsou malé, skladné a jak je vidět, dá se na nich dělat v podstatě skoro kdekoliv!
Docela zajímavý pohled z předu
A pohled do trupu, do prostoru nad křídlem, kde je ve finále uložené téměř veškeré vnitřní vybavení. Chybějící vrchní část trupu je řešena jako odnímací, pro přístup a výměnu pohonné baterie a je jednoduše uchycená na dva magnety. Také je zde krásně vidět, jak jsou nosníky křídla uvnitř trupu spojené jakýmisi podkovami, vyrobené na míru podle potřeby.
A nakonec pohled zezadu.....
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
Takže konečně pár dalších fotek, tentokrát asi to nejzajímavější, oplechování...
Pěkně odzadu dopředu, aby byly spoje ,,po větru,, s mírnými přesahy jednotlivých plátů, aby nevznikaly mezery.
Na některé části jsem použil šablony vystřižené přímo z plánu pro snazší a přesnější výrobu.... Aby to trochu vypadalo.
V takovém stavu to vypadalo docela zajímavě, bohužel si to užívám jen s odstupem času na fotkách, když jsem to stavěl, neměl jsem zatím vůbec žádnou jistotu jestli a jak to poletí a jestli to všechno nedělám zbytečně. Navíc bylo to první letadlo s celokovovým potahem a tomu také odpovídala pomalu ale jistě se zvyšující hmotnost!
Jeden pohled do trupu v průběhu stavby, všechno vybavení bylo v době oplechování kompletně osazené. Vlevo jsou vidět ještě neporažené konce křídel.
A finální lepení konců křídel k centroplánu. Letadlo bylo přilepené páskou ke stolu aby se nehnulo a na křídle byl vynechaný poslední proužek potahu z vrchní části, abych se dostal k lepenému místu. Když bylo hotovo, nakonec jsem udělal vrchní pruh plechu a tím kompletně ukončil potah křídla. Samozřejmě také s patřičným přesahem, aby bylo všechno tak jak má být
Pěkně odzadu dopředu, aby byly spoje ,,po větru,, s mírnými přesahy jednotlivých plátů, aby nevznikaly mezery.
Na některé části jsem použil šablony vystřižené přímo z plánu pro snazší a přesnější výrobu.... Aby to trochu vypadalo.
V takovém stavu to vypadalo docela zajímavě, bohužel si to užívám jen s odstupem času na fotkách, když jsem to stavěl, neměl jsem zatím vůbec žádnou jistotu jestli a jak to poletí a jestli to všechno nedělám zbytečně. Navíc bylo to první letadlo s celokovovým potahem a tomu také odpovídala pomalu ale jistě se zvyšující hmotnost!
Jeden pohled do trupu v průběhu stavby, všechno vybavení bylo v době oplechování kompletně osazené. Vlevo jsou vidět ještě neporažené konce křídel.
A finální lepení konců křídel k centroplánu. Letadlo bylo přilepené páskou ke stolu aby se nehnulo a na křídle byl vynechaný poslední proužek potahu z vrchní části, abych se dostal k lepenému místu. Když bylo hotovo, nakonec jsem udělal vrchní pruh plechu a tím kompletně ukončil potah křídla. Samozřejmě také s patřičným přesahem, aby bylo všechno tak jak má být
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
REX
- Admin

-
Guru
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- 13
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 104 times
-
Kategorie modeláře:
Re: Heinkel He-119
A ještě pro Benefita nějaké detailnější fotky kolem kabiny...
Tady je jedna zajímavost a určitá jedinečnost v řešení u tohoto letadla. Jelikož je poměrně dlouhý oplechovaný trup za těžištěm, začal být postupem času samozřejmě problém s těžištěm. Postupně bylo potřeba hooodně dovážit vpředu, jak jinak.... No a jelikož už tak byla hmotnost čím dál vyšší, potřeboval jsem olovo co nejvíc vpředu. Tak jsem to vyřešil celkem elegantním způsobem, myslím tím umístění dovážení co nejvíc vpředu, barevný odstín se časem o něco změnil, ztmavl. A jak jsem to tedy vyřešil? Ten tmavší prstenec kolem motoru je olovo odlité do tvaru čumáku! Kolik přesně váží si už nepamatuji, ale stačí to
Musel jsem si nejdřív udělat přesně kopyto přední části z balzy, pak odlít ze sádry formu a do té olovo. Do konečného vzhledu je odlitek vybroušený smirkem.... Pohled zespodu na chladič a spodní řady výfuku (letadlo poháněly 2 spojené 12-ti válce, nedávno byla někde na FB fotka tohoto motoru) A ještě fotka oplechované přechodové části křídlo - trup
Tady je jedna zajímavost a určitá jedinečnost v řešení u tohoto letadla. Jelikož je poměrně dlouhý oplechovaný trup za těžištěm, začal být postupem času samozřejmě problém s těžištěm. Postupně bylo potřeba hooodně dovážit vpředu, jak jinak.... No a jelikož už tak byla hmotnost čím dál vyšší, potřeboval jsem olovo co nejvíc vpředu. Tak jsem to vyřešil celkem elegantním způsobem, myslím tím umístění dovážení co nejvíc vpředu, barevný odstín se časem o něco změnil, ztmavl. A jak jsem to tedy vyřešil? Ten tmavší prstenec kolem motoru je olovo odlité do tvaru čumáku! Kolik přesně váží si už nepamatuji, ale stačí to
Musel jsem si nejdřív udělat přesně kopyto přední části z balzy, pak odlít ze sádry formu a do té olovo. Do konečného vzhledu je odlitek vybroušený smirkem.... Pohled zespodu na chladič a spodní řady výfuku (letadlo poháněly 2 spojené 12-ti válce, nedávno byla někde na FB fotka tohoto motoru) A ještě fotka oplechované přechodové části křídlo - trup
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: ClaudeBot a 0 hostů



