Ahoj, pokud máte čas a chcete mi pomoct ve škole, můžete vyplnit následující dotazník na téma paměť:
http://www.survio.com/survey/d/J9G1A5H4J9Q3W8E2J
Mockrát všem respondentům děkuji, dotazník je anonymní a potřebuji respondenty z různých věkových skupin. Proto píšu i sem do koše.
Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Moje modely: Wing-Dragon, Thunderbird glider (odstavený), Sbach RC-Factory 800mm, FOX 1800 Pelikán, Bobík na gumu
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Máš to tam, docela zajímavý
Nedávno dávaly v telce nějakou reportáž o stejném tématu a opravdu dost zajímavé a jednoduché... a vzpomínám si, že nám ve škole (na průmce před maturou) o tomto způsobu taky říkaly.
Nedávno dávaly v telce nějakou reportáž o stejném tématu a opravdu dost zajímavé a jednoduché... a vzpomínám si, že nám ve škole (na průmce před maturou) o tomto způsobu taky říkaly.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
O tý paměti jsem viděl v Zázracích přírody, byl tam jeden právník, co si dokázal bezchybně vybavit sadu binárních čísel a normálních čísel. Celou tu mou "paměťománii" vyvolala knížka, o který jsem psal v dárcích od Ježíška z nemodelářského hlediska . Aby vám to k něčemu bylo, tak sem popíšu způsob na zapamatování 10 věcí - je třeba si vybudovat v hlavě "přihrádky", ale pak to funguje, většinou se vybaví všech 10 věcí s tím, že víte okamžitě, na kolikátém místě ta věc byla uložena:
Máme čísla od jedné do deseti a je potřeba si je nějak zhmotnit. Představme si každé číslo jako nějakou věc, která se mu podobá, je třeba si to představit tak, abychom ji vnímali pokud možno všemi smysly - zrak (asi bez problému), sluch, hmat, čich a chuť. Ty poslední dva jsou horší, ale čím více smyslů, tím lépe. Tím lépe si tu věc dokážeme konkretizovat! Zde uvádím navrhovaný seznam těch deseti věcí (je to dle knížky/to, co používám já):
1. štětec/propiska
2. labuť/labuť
3. srdce/srdce
4. plachetnice s plachtama ve tvaru 4/taky
5. hák/nákupní vozík
6. sloní chobot/startující raketa v kosmodromu
7. útes/útes
8. přesýpací hodiny/přesýpací hodiny
9. balonek na tyči/balónek na tyči
10. pálka a míč/trampolína (ale jak jsem přišel k trampolíně se mně prosím neptejte, nevím to )
No a teď si zapamatovat 10 věcí. Využijeme metodu spojování, tj. máme si zapamatovat jako číslo 1 např. slovo dirigent. Je možno si ho představit, jak ke své práci používá štětec a mává velkým barevným štětcem. Takhle se dá vymyslet ke každému. Je třeba přehánět, dělat si z toho srandu a ono to i může bavit. Až je potřeba si věci vybavit, tak známe seznam, který jsme se naučili a není problém si vzpomenout, se kterou další věcí byl ten základ spojen.
Já tuhle metodu nepoužívám, používám něco jiného, ale na lyžáku jsem tohle zkoušel na spolužáky, během asi 10 minut jsem je naučil seznam + seznam k zapamatování (to byla otázka max. 1 minuty). Byli schopni si seznam bezchybně vybavit a vzpomněli si na něj i druhý den! Pak už jsem se neptal . Ale byli vyloženě překvapení, že něco, co netušili, že může fungovat takhle (lidská paměť).
Máme čísla od jedné do deseti a je potřeba si je nějak zhmotnit. Představme si každé číslo jako nějakou věc, která se mu podobá, je třeba si to představit tak, abychom ji vnímali pokud možno všemi smysly - zrak (asi bez problému), sluch, hmat, čich a chuť. Ty poslední dva jsou horší, ale čím více smyslů, tím lépe. Tím lépe si tu věc dokážeme konkretizovat! Zde uvádím navrhovaný seznam těch deseti věcí (je to dle knížky/to, co používám já):
1. štětec/propiska
2. labuť/labuť
3. srdce/srdce
4. plachetnice s plachtama ve tvaru 4/taky
5. hák/nákupní vozík
6. sloní chobot/startující raketa v kosmodromu
7. útes/útes
8. přesýpací hodiny/přesýpací hodiny
9. balonek na tyči/balónek na tyči
10. pálka a míč/trampolína (ale jak jsem přišel k trampolíně se mně prosím neptejte, nevím to )
No a teď si zapamatovat 10 věcí. Využijeme metodu spojování, tj. máme si zapamatovat jako číslo 1 např. slovo dirigent. Je možno si ho představit, jak ke své práci používá štětec a mává velkým barevným štětcem. Takhle se dá vymyslet ke každému. Je třeba přehánět, dělat si z toho srandu a ono to i může bavit. Až je potřeba si věci vybavit, tak známe seznam, který jsme se naučili a není problém si vzpomenout, se kterou další věcí byl ten základ spojen.
Já tuhle metodu nepoužívám, používám něco jiného, ale na lyžáku jsem tohle zkoušel na spolužáky, během asi 10 minut jsem je naučil seznam + seznam k zapamatování (to byla otázka max. 1 minuty). Byli schopni si seznam bezchybně vybavit a vzpomněli si na něj i druhý den! Pak už jsem se neptal . Ale byli vyloženě překvapení, že něco, co netušili, že může fungovat takhle (lidská paměť).
Moje modely: Wing-Dragon, Thunderbird glider (odstavený), Sbach RC-Factory 800mm, FOX 1800 Pelikán, Bobík na gumu
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Máš to tam. Já si tedy snadněji zapamatuju jak jdou ty čísla posobě než si pamatovat seznam toho co mají představovat.
Když někdo řekne:"Pamatuj na to!", tak říkám, že to není tak jednoduché. Buď si to pamatovat budu nebo to zapomenu a nic s tím nenadělám. Štastnější je člověk, který zapomene i to, že si měl něco pamatovat. Nejhorší je, když vím že jsem si měl něco pamatovat a absolutně si nemůžu vzpomenout co to tak mohlo být.
Mít špatnou paměť ale není jen na škodu. Jak já říkám... "sklerózou ku zdraví!", jelikož když člověk někam jde nebo jde něco dělat, tak se kolikrát dost naběhá než si vzpomene na všechny ty věci co k té činosti nutně potřebuje.
Když někdo řekne:"Pamatuj na to!", tak říkám, že to není tak jednoduché. Buď si to pamatovat budu nebo to zapomenu a nic s tím nenadělám. Štastnější je člověk, který zapomene i to, že si měl něco pamatovat. Nejhorší je, když vím že jsem si měl něco pamatovat a absolutně si nemůžu vzpomenout co to tak mohlo být.
Mít špatnou paměť ale není jen na škodu. Jak já říkám... "sklerózou ku zdraví!", jelikož když člověk někam jde nebo jde něco dělat, tak se kolikrát dost naběhá než si vzpomene na všechny ty věci co k té činosti nutně potřebuje.
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Taky názor . Jinak ale např. tento způsob ti zajistí, že si jseš 100% jist, že máš všechno nebo ne. Příklad nákup, máš několik věcí koupit, zapmatuješ si to nějak a pak nevíš, zda ti něco chybí. Tímhle způsobem to víš hned, žes něco zapomněl.
Moje modely: Wing-Dragon, Thunderbird glider (odstavený), Sbach RC-Factory 800mm, FOX 1800 Pelikán, Bobík na gumu
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
To vím i tak. Vím, že mám koupit 3 věci... chleba, máslo a ?
Ale ještě bych na tom mohl být i hůř:
https://www.youtube.com/watch?v=A-vr41kE458
Jinak asi nejlepší je napsat si seznam, pak si stačí pamatovat jen jednu věc a to v které kapse je
Ale ještě bych na tom mohl být i hůř:
https://www.youtube.com/watch?v=A-vr41kE458
Jinak asi nejlepší je napsat si seznam, pak si stačí pamatovat jen jednu věc a to v které kapse je
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Nechci sýčkovat, ale myslím, že lepší než se učit pamatovat by bylo lepší se naučit přemýšlet. To si myslím, že dneska většině lidí chybí.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Rozhodně souhlasím, že je potřeba se naučit přemýšlet. Každopádně nechci tady dělat, že tomu rozumím, když na to jsou mnohem povolanější lidi, ale je vyzkoumáno, že paměť je nezávislá ke přemýšlení. Mozek má spoustu funkcí, které pracují nezávisle na sobě. Příklad někdo říká, že neumí malovat nebo neumí počítat. On umí, jen to běžně nedělá. Každý má ke své práci k dispozici to, co mají ostatní - svůj mozek. Jak řekl Dominic O´Brien, když k tomu ten, co to zvládne používá stejnou věc, co mám i já, tak proč bych to nezvládl také? Stejně, jako se snažím dělat něco pro svou fyzickou kondici se snažím dělat něco pro tu duševní. Můj názor je, že ti, kteří by se měli naučit přemýšlet (či jinak používat moze) si stejně najdou 1000 důvodů, proč tak činit nikdy nebudou. A ještě jedna zajímavost, nejsem moc zastáncem IQ testů, které v podstatě testují, jak člověk umí přemýšlet, ale součástí jsou i paměťové testy, protože by nebylo fér, aby se testy pro celý mozek nedotkly i týhle části. Když si člověk dokáže zapamatovat 9 a více místné číslice, mělo by ho to posunout do rozsahu IQ nad 150. Já to nemám vyzkoušené, proto ani netvrdím že je to pravda, ale věřit se tomu dá, protože s lepší pamětí roste i vizuální představivost, která je důležitá pro různé grafické složky testu.
Moje modely: Wing-Dragon, Thunderbird glider (odstavený), Sbach RC-Factory 800mm, FOX 1800 Pelikán, Bobík na gumu
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Spektrum DX6i, OrangeRX, AR610
Videa z letů mých letadel: http://www.youtube.com/pav9sob
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Ale tak jasně. Nebudu se přít o nezávislosti a závislosti jednotlivých částí mozku. Jde jen o to, že lidi mozek neumí používat k daleko důležitější věci než je paměť. Je sice hezké, že si dokážu zapamatovat vzorec, ale neumím jej už použít. Je sice hezké, že si pamatuju co mám koupit v obchodě, když si neumím spočítat kolik mě to stojí atd. atd. Co je to vlastně IQ? Podle mně, je to filozofický pojem, který má rozdělit na lidi "hloupé" a "chytré". Ovšem definuj hloupého a chytrého člověka. Nemyslím si, že hodnotit inteligenci lidí na základě nějakého předem nastaveného testu je objektivní. Uměl jsem složit Rubikovku a rozhodně se nepovažuju za nadprůměrně inteligentního člověk. To jen proto, že jsem kostku složil na základě zapamatování určitých tahů, stejně tak borec co ji složí za 20 vteřin nemusí mít IQ 150, protože prostě trénuje a soustředí se na danou věc.
Použiješ-li tvůj zmíněný způsob zapamatování a naučíš se vztahy a odvození základních principů Kvantové mechaniky, je to sice hezké, mnozí tě budou považovat za inteligentního, ovšem k pochopení Kvantovky potřebuješ víc než paměť. Dnešní svět je ovšem nastaven tak, aby měl člověk v hlavě spoustu informací, ovšem pak zapomíná jak je využívat.
Použiješ-li tvůj zmíněný způsob zapamatování a naučíš se vztahy a odvození základních principů Kvantové mechaniky, je to sice hezké, mnozí tě budou považovat za inteligentního, ovšem k pochopení Kvantovky potřebuješ víc než paměť. Dnešní svět je ovšem nastaven tak, aby měl člověk v hlavě spoustu informací, ovšem pak zapomíná jak je využívat.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Dotazník do školy na téma PAMĚŤ
Jo to souhlasím. Člověk může mít fotografickou paměť,ale přesto být úplně tupej.
To přemejšlení je potřeba začít praktikovat už ve školách. Né se nabiflovat 1000 vzorců, celou stránku z knihy nebo básničku... ale naučit se řešit problémy i bez těch vzorců, přemýšlet o dané látce, pochopit jak to či ono funguje a dále rozvíjet metody řešení i sebe sama. Společnost je ale zatím špatně nastavena a pak se diví, že úroveň škol klesá.
Řekl bych, že pamatování si věcí, seznamů, vzorců,... není tak důležité. Vždy je možnost si to uložit do nějaké externí paměti (mobil, papír, kamenná destička,...). Důležité je vědět JAK ty data využít (tedy pamatovat si to JAK, pokud to člověk zapomene, je to jako by to nikdy nepochopil).
To přemejšlení je potřeba začít praktikovat už ve školách. Né se nabiflovat 1000 vzorců, celou stránku z knihy nebo básničku... ale naučit se řešit problémy i bez těch vzorců, přemýšlet o dané látce, pochopit jak to či ono funguje a dále rozvíjet metody řešení i sebe sama. Společnost je ale zatím špatně nastavena a pak se diví, že úroveň škol klesá.
Řekl bych, že pamatování si věcí, seznamů, vzorců,... není tak důležité. Vždy je možnost si to uložit do nějaké externí paměti (mobil, papír, kamenná destička,...). Důležité je vědět JAK ty data využít (tedy pamatovat si to JAK, pokud to člověk zapomene, je to jako by to nikdy nepochopil).
Who is online
Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests