EXCELENT vl. konstr.
EXCELENT vl. konstr.
Nabyvše nějaké zkušenosti se žhavíky přecházím na benzín. Tedy kromě dvou OSmaxů malých kteří šlapou spolehlivě. Získal jsem benzín z křoviňáku 22 ccm za velmi rozumný peníz a tak jsem se k němu rozhodnul postavit letadlo. A protože musí být levné, tak vlastní konstrukce s využitím mě dostupných materiálů. Tedy topolovka 3 mm, kterou tu prodávají 2.5m x 1.2m za 360 korun, nosníků u známého nařezaných na fréze a spojovací trubky duralové získané darem Balse se pokusím vyhnout. Letadlo je myšleno jako hornoplošník s nepatrným vzepětím, nižším plošným zatížením, kdy při váze 5 kil by toto mělo být kolem 60g/dm2, ale chci se s váhou dostat ke 4 kilům. Potah bude trup folie na nábytek samolepka, nosné plochy solartex. Tvar letadla je tvar patvar vzniklý přímo na překližce na kterou jsem ho maloval. Šlo hlavně o jednoduchost, předek boční pohled je inspirován piperem a zhranatěn, zadek excelem. Podvozek bude klasika s řiditelným zadním kolečkem nejspíš samostatným servem. Bude li dost sil, dostane klapky (kvůli naučení se je používat) a malou pumovničku na bonbony, případně kapesníkové parašutisty. No a budu se modlit, aby na to ta 22 stačila. ::))) Postupně sem budu doplňovat fotky jak stavba pokračuje.
- Přílohy
-
- DSC_0015m.jpg (142.58 KiB) Zobrazeno 6258 x
-
- DSC_0006m.jpg (129.49 KiB) Zobrazeno 6258 x
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: EXCELENT vl. konstr.
Tak držím palce, ať to sdárně dotáhneš do pohodovoletového stavu.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Dneska jsem dělal výškovku a asi budu muset opustit myšlenku absolutně bezbalsového éra. Směrovka už balsu bude vyžadovat kvůli váze. Jak dám výškovku a směeovku na trup, doplním další fotku
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: EXCELENT vl. konstr.
vypada perfektne, drzim palce a tesim se na dalši fotky.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Jsem přesvědčený, že balse se nevyhneš a já bych se jí v žádnym případě ani nevyhýbal. Prostě se dostaneš do situace, kdy z váhových důvodů budeš tu balsu muset použít a nebraň se tomu, je to tak v pořádku. Jsem zvědavý jak to bude pokračovat, tak dávej průběžné informace.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: EXCELENT vl. konstr.
Po odskoku k házedlům ( dělal jsem s mladýma házedlo na jejich první soutěž) (( a jeden byl druhej a druhej byl čtvrtej )) přidávám fotku trupu s kormidly Váha zatím 1.6 kila. Reálně, ale opravdu reálně to začínám vidět na letovku do 5.5 kila. Pořád ale platí, že možná i míň. Pro jistotu jsem ovšem vytáhnul z podstolu motor z pily 45 ccm zapomenutej a už se na něho chystá unašeč na vrtuli. To pro jistotu, kdyby ten 22 ccm křoviňák nějak nestíhal. Dneska jsem začal řešit křídlo pomalinku. Kormidla ty pohyblivé části jsou už komplet balsa. Výškovka má 70 cm
- Přílohy
-
- DSC_0003m2.jpg (131.61 KiB) Zobrazeno 6200 x
-
- DSC_0022m1.jpg (135.62 KiB) Zobrazeno 6200 x
-
- DSC_0021m1.jpg (144.41 KiB) Zobrazeno 6200 x
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: EXCELENT vl. konstr.
Vypadá super jsi šikula ta váha je docela mazec. Když si vezmu co mám za starosti s mustošem než nabere rychlost a ten má 3,2 kg.
Re: EXCELENT vl. konstr.
No to mám právě dilema trošku. Mám teď dvě možnosti. Buď budu krotit váhu co to půjde a přijde tam ten křoviňák 22, nebo mu udělám křídlo 2.2m místo původně plánovaných 2m a dám tam tu 45 z pily. Uvidím jak se ten motor vyvrbí. Pokud se povede a pošlape na stojanu hezky tak asi tam dám tu 45. No a křoviňáček bych nechal na další projekt.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 374
- Registrován: 12 čer 2011 13:46
- Bydliště: Hlinné 51801 Dobruška
Re: EXCELENT vl. konstr.
No,já mám respekt k takhle velkým letadlům.Asi bych si takový nikdy neudělal.O to víc tě obdivuju,že se do toho pouštíš.Zatím éro vypadá velice pěkně,tak držím palce.
Re: EXCELENT vl. konstr.
pokud můžu radit
tak bych neváhal a šel bych do většího rozpětí. Letové vlastnosti se tím můžou jenom zlepšit a ta 45 s tím dvoumetrem by byla příliš přemotorovaná a hlavně asi i těžká a s tím souvisí plošné zatížení,pádová rychlost a samozřejmě přistávací rychlost. Těch cca 6 kg je celkem akorát, ale samozřelmě záleží na použitém profilu
tak bych neváhal a šel bych do většího rozpětí. Letové vlastnosti se tím můžou jenom zlepšit a ta 45 s tím dvoumetrem by byla příliš přemotorovaná a hlavně asi i těžká a s tím souvisí plošné zatížení,pádová rychlost a samozřejmě přistávací rychlost. Těch cca 6 kg je celkem akorát, ale samozřelmě záleží na použitém profilu