:!: :!: :!: Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, obrázky, přílohy, nebo nemůžete vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni :!: :!: :!:
Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

EXCELENT vl. konstr.

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od Puma163 »

Nabyvše nějaké zkušenosti se žhavíky přecházím na benzín. Tedy kromě dvou OSmaxů malých kteří šlapou spolehlivě. Získal jsem benzín z křoviňáku 22 ccm za velmi rozumný peníz a tak jsem se k němu rozhodnul postavit letadlo. A protože musí být levné, tak vlastní konstrukce s využitím mě dostupných materiálů. Tedy topolovka 3 mm, kterou tu prodávají 2.5m x 1.2m za 360 korun, nosníků u známého nařezaných na fréze a spojovací trubky duralové získané darem :) Balse se pokusím vyhnout. Letadlo je myšleno jako hornoplošník s nepatrným vzepětím, nižším plošným zatížením, kdy při váze 5 kil by toto mělo být kolem 60g/dm2, ale chci se s váhou dostat ke 4 kilům. Potah bude trup folie na nábytek samolepka, nosné plochy solartex. Tvar letadla je tvar patvar vzniklý přímo na překližce na kterou jsem ho maloval. Šlo hlavně o jednoduchost, předek boční pohled je inspirován piperem a zhranatěn, zadek excelem. Podvozek bude klasika s řiditelným zadním kolečkem nejspíš samostatným servem. Bude li dost sil, dostane klapky (kvůli naučení se je používat) a malou pumovničku na bonbony, případně kapesníkové parašutisty. :D No a budu se modlit, aby na to ta 22 stačila. ::))) Postupně sem budu doplňovat fotky jak stavba pokračuje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

zdekar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 922
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od zdekar »

Tak držím palce, ať to sdárně dotáhneš do pohodovoletového stavu. :)

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od Puma163 »

Dneska jsem dělal výškovku a asi budu muset opustit myšlenku absolutně bezbalsového éra. Směrovka už balsu bude vyžadovat kvůli váze. Jak dám výškovku a směeovku na trup, doplním další fotku :)
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

Uživatelský avatar
martin104
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 303
Registrován: 27 črc 2011 20:57
Bydliště: Bolehošť

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od martin104 »

vypada perfektne, drzim palce a tesim se na dalši fotky.

PavelN
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od PavelN »

Jsem přesvědčený, že balse se nevyhneš a já bych se jí v žádnym případě ani nevyhýbal. Prostě se dostaneš do situace, kdy z váhových důvodů budeš tu balsu muset použít a nebraň se tomu, je to tak v pořádku. Jsem zvědavý jak to bude pokračovat, tak dávej průběžné informace.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od Puma163 »

Po odskoku k házedlům ( dělal jsem s mladýma házedlo na jejich první soutěž) (( a jeden byl druhej a druhej byl čtvrtej :) )) přidávám fotku trupu s kormidly :) Váha zatím 1.6 kila. Reálně, ale opravdu reálně to začínám vidět na letovku do 5.5 kila. Pořád ale platí, že možná i míň. Pro jistotu jsem ovšem vytáhnul z podstolu motor z pily 45 ccm zapomenutej a už se na něho chystá unašeč na vrtuli. To pro jistotu, kdyby ten 22 ccm křoviňák nějak nestíhal. :) Dneska jsem začal řešit křídlo pomalinku. Kormidla ty pohyblivé části jsou už komplet balsa. Výškovka má 70 cm
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

Uživatelský avatar
martin104
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 303
Registrován: 27 črc 2011 20:57
Bydliště: Bolehošť

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od martin104 »

Vypadá super jsi šikula ;) ta váha je docela mazec. Když si vezmu co mám za starosti s mustošem než nabere rychlost a ten má 3,2 kg.

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od Puma163 »

No to mám právě dilema trošku. Mám teď dvě možnosti. Buď budu krotit váhu co to půjde a přijde tam ten křoviňák 22, nebo mu udělám křídlo 2.2m místo původně plánovaných 2m a dám tam tu 45 z pily. Uvidím jak se ten motor vyvrbí. Pokud se povede a pošlape na stojanu hezky tak asi tam dám tu 45. No a křoviňáček bych nechal na další projekt.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

frantaletec
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 12 čer 2011 13:46
Bydliště: Hlinné 51801 Dobruška

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od frantaletec »

No,já mám respekt k takhle velkým letadlům.Asi bych si takový nikdy neudělal.O to víc tě obdivuju,že se do toho pouštíš.Zatím éro vypadá velice pěkně,tak držím palce. :D

vitstar
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: EXCELENT vl. konstr.

Příspěvek od vitstar »

pokud můžu radit :mrgreen:
tak bych neváhal a šel bych do většího rozpětí. Letové vlastnosti se tím můžou jenom zlepšit a ta 45 s tím dvoumetrem by byla příliš přemotorovaná a hlavně asi i těžká a s tím souvisí plošné zatížení,pádová rychlost a samozřejmě přistávací rychlost. Těch cca 6 kg je celkem akorát, ale samozřelmě záleží na použitém profilu :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Modely letadel, jejich detaily, plánky a návody“