Spalovací vs Elektro
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Spalovací vs Elektro
Snad jsem nezaložil téma, které nás rozděli na dva tábory, které mezi sebou budou válčit. Ale zajímá mně váš názor a postoj k pohonu modelů. Vyberte jednu z možností, kterou preferujete a napište důvod proč.
Dík.
Dík.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Spalovací vs Elektro
Tak u mě je to jednoduchý. Elektro jen malý na naučení a skrz peníze taky. No a spalovák, ať žhavík, nebo benzin, nebo jakejkoliv si myslím, že je víc o modelařině. Prostě jak to vrčí a kouří, tak je to zajímavější. Takže já jsem primárně spalovací.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spalovací vs Elektro
Taky bych měl napsat svůj názor.
Obojí je dobrý. Elektro pro svůj komfort. Člověk nemusí nic nastavovat a letí. Ovšem to je jedinný co je na elektro pěkný. Spalovák sice vyžaduje více péče a času, ale člověk je odměněn krásným zvukem. Navíc model letí do poslední kapky pořád stejně, respektive neklesá výkon s časem. U baterek tomu je jinak. Závěr? Rád budu využívat oboje. Elektro spíš do menších modelů a spalovací do vetších polomaket.
Obojí je dobrý. Elektro pro svůj komfort. Člověk nemusí nic nastavovat a letí. Ovšem to je jedinný co je na elektro pěkný. Spalovák sice vyžaduje více péče a času, ale člověk je odměněn krásným zvukem. Navíc model letí do poslední kapky pořád stejně, respektive neklesá výkon s časem. U baterek tomu je jinak. Závěr? Rád budu využívat oboje. Elektro spíš do menších modelů a spalovací do vetších polomaket.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Spalovací vs Elektro
Do nedávna jsem létal na elektro, jednoho krásného dne jsem čuchnul ke spalováku a najednou jde život úplně jinudy. Prostě jak motor voní, kouří , vrčí a hlavně po 6minutě letu neztrácí výkon to je prostě to pravé. Nevýhodou je přemlouvání aby chytnul v zimě , když už chytne tak zas aby nechcípnul,ale to k tomu patří. Proti elektru nic nemám ,sám mám ještě jednu elektru doma,ale spalovák je spalovák.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spalovací vs Elektro
V tvém případě ještě domlouvání aby chcípnul.martin104 píše:Do nedávna jsem létal na elektro, jednoho krásného dne jsem čuchnul ke spalováku a najednou jde život úplně jinudy. Prostě jak motor voní, kouří , vrčí a hlavně po 6minutě letu neztrácí výkon to je prostě to pravé. Nevýhodou je přemlouvání aby chytnul v zimě , když už chytne tak zas aby nechcípnul,ale to k tomu patří. Proti elektru nic nemám ,sám mám ještě jednu elektru doma,ale spalovák je spalovák.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Spalovací vs Elektro
To je fakt posledně jsem mu musel maličko ústně domluvit nejdřív nechtěl chytnout a pak zas chcípnout. Asi měl trému z jiného letiště chudák malá průhledná .
Re: Spalovací vs Elektro
Benzín!!!!!
Vůni spáleného benzínu prostě ničím nenahradíš. S ní může soupeřit pouze vůně čerstvě usmažených řízků, ale to už je od létání jinde.
Provozuji se synkem celkem cca 6 benziňáčků v rozsahu od 26ccm až po 112ccm a zpět ke žhavíkům bych už těžko hledal cestu. Elektriku určitě nezatracuji zvlášť když začínám pociťovat abstinenční příznaky z nedostatku létání, tak vytáhnu nějaký elektrolet a okolo chalupy se ukojím. Ovšem výprava na letiště s benziňákem je prostě obřad a "svátek" který si naplno vychutnávám a bez té vůně a krásného zvuku si nedovedu představit výpravu na letiště.
Vůni spáleného benzínu prostě ničím nenahradíš. S ní může soupeřit pouze vůně čerstvě usmažených řízků, ale to už je od létání jinde.
Provozuji se synkem celkem cca 6 benziňáčků v rozsahu od 26ccm až po 112ccm a zpět ke žhavíkům bych už těžko hledal cestu. Elektriku určitě nezatracuji zvlášť když začínám pociťovat abstinenční příznaky z nedostatku létání, tak vytáhnu nějaký elektrolet a okolo chalupy se ukojím. Ovšem výprava na letiště s benziňákem je prostě obřad a "svátek" který si naplno vychutnávám a bez té vůně a krásného zvuku si nedovedu představit výpravu na letiště.
Re: Spalovací vs Elektro
Tak nejlepší vůně benzinu je z tohoto http://aero1000.rajce.idnes.cz/NEW_HUDS ... 6/#041.jpg , ale to sem nepatří. Ve větroních to vidím asi na elektro. U motoráků je to tak nějak 50:50. Mám radši spalováky, ale momentálně s žádným nelítám, sice jednoho mám, ale nemám na něj čas a hlavně dostatečně kvalitní plochu. Jinak jsem zastáncem tichého letu i startu tzn. v mém případě běžec-špagát-větroň: takový start je vždy trochu napětí, jak to dopadne.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Spalovací vs Elektro
U mně je to jednoznačně elektro. Spalováka jedině u těch větších letadel, kdy sada baterek by byla už příliš těžká nebo by vyšla příliš draho Když vidím jak někteří kolegové na ploše třeba hodinu startují, tak mě to k tomu taky nějak moc neláká. Navíc bych se teď spíš věnoval obojživelným letadlům a spalovák na vodu není moc ideální (i kvůli tomu hluku) - většinou jsou rybníky poseté rybáři... no a to bych tam asi dlouho s tím nezůstal celej. Takže jsem spíš pro kategorie elektro-ticholet.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spalovací vs Elektro
Nezapomeňte se vyjádřit taky v anketě.
K tomu startování. V zimě to jde hůř, důkazem toho je Martin, ale když je teplo tak není problém. Zrovna to nevidím jako nevýhodu. Jak tu psal vitstar. Je to určitý obřad a to k modelařině patří. Myslím, že je krásný když se ladí motor a špekuluje se proč co a jak. To je zkrátka modelařina, elektro zapojíš a letíš, tím neříkám, že je to špatný, ale takový ten pocit z toho, že dělám něco víc než lítám u elektra prostě chybí. Ať si každej říká co chce, ale není nic horšího, než 2m (polo)maketa válečného stroje a bzučí jak mixér. Zkrátka když už model k něčemu vypadá, tak musí mít i odpovídající zvuk, protože zvuk celkový letový projev umocňuje.
(polo)maketa + elektromotor = hračka Tak to vidím já.
K tomu startování. V zimě to jde hůř, důkazem toho je Martin, ale když je teplo tak není problém. Zrovna to nevidím jako nevýhodu. Jak tu psal vitstar. Je to určitý obřad a to k modelařině patří. Myslím, že je krásný když se ladí motor a špekuluje se proč co a jak. To je zkrátka modelařina, elektro zapojíš a letíš, tím neříkám, že je to špatný, ale takový ten pocit z toho, že dělám něco víc než lítám u elektra prostě chybí. Ať si každej říká co chce, ale není nic horšího, než 2m (polo)maketa válečného stroje a bzučí jak mixér. Zkrátka když už model k něčemu vypadá, tak musí mít i odpovídající zvuk, protože zvuk celkový letový projev umocňuje.
(polo)maketa + elektromotor = hračka Tak to vidím já.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.