U mě to bylo přesně naopak, začínal jsem v mládí na spálováku, nejprve půjčená detonační 1,5ccm, později vlastní žhavík MVVS 2,5ccm Junior a když jsem si po mnoha letech peklování se žhavením, problematickým startováním a častým uchlastáváním palivem přičichl ke komfortním elektroletům, už mi ta letadla neustále upatlaná od ricinového oleje po každém letu nechybělamartin104 píše:Do nedávna jsem létal na elektro, jednoho krásného dne jsem čuchnul ke spalováku a najednou jde život úplně jinudy. Prostě jak motor voní, kouří , vrčí a hlavně po 6minutě letu neztrácí výkon to je prostě to pravé. Nevýhodou je přemlouvání aby chytnul v zimě , když už chytne tak zas aby nechcípnul,ale to k tomu patří. Proti elektru nic nemám ,sám mám ještě jednu elektru doma,ale spalovák je spalovák.
Jo, v zimě je to startování fakt "obřad" Dodnes si pamatuju na nahazování 2,5ccm Juniora při -15°C, ztuhlé prsty fialové mrazem zoufale buší do listu vrtule, ruce zapatlané směsí paliva a krve, jak mě občas nasekala vrtule, když motor tu a tam problafl. Dodnes na mě tahle vzpomínka působí jako protispalovácká antikoncepce A ten zvuk motorové pily mi k maketám taky moc nesedí, letecké motory přece jen zněly úplně jinak, to už ten zvukový modul s realistickým samplem, jak píše Pajax 007, pokud už je model maketou, takže ten argument zvuku spalováků u maket je mimo mísuKaras píše:Nezapomeňte se vyjádřit taky v anketě.
K tomu startování. V zimě to jde hůř, důkazem toho je Martin, ale když je teplo tak není problém. Zrovna to nevidím jako nevýhodu. Jak tu psal vitstar. Je to určitý obřad a to k modelařině patří. Myslím, že je krásný když se ladí motor a špekuluje se proč co a jak. To je zkrátka modelařina, elektro zapojíš a letíš, tím neříkám, že je to špatný, ale takový ten pocit z toho, že dělám něco víc než lítám u elektra prostě chybí. Ať si každej říká co chce, ale není nic horšího, než 2m (polo)maketa válečného stroje a bzučí jak mixér. Zkrátka když už model k něčemu vypadá, tak musí mít i odpovídající zvuk, protože zvuk celkový letový projev umocňuje.
(polo)maketa + elektromotor = hračka Tak to vidím já.
Elektriku budou preferovat také i ti ženatí, protože neustále poslouchat drahou polovičku, jak "to děsně v pokoji smrdí" taky není příjemný a modelář je taky jenom chlap, tedy z principu lehce vydíratelnýPuma163 píše:To je vyloženě o povaze. Já začal modelařit vloni po letech a byl jsem v šoku co dnes ta elektrika dokáže a za pár korun a strašně se mě to zalíbilo a už jsem plánoval i budoucnost s velkými letadly na elektriku. Ale měl jsem na skříni excela s 6.5 mvvs a jak jsem ucítil ricin, tak jsem byl ztracen A už mám doma žhavíků 5 a chystám se na benzin. A na ebay jsem si všimnul, že prodávají plány na stavbu třeba i rotačních motorů, pětiválců ap. jen to chce cncčko a nějaké vybavení a materiál. Ale to je hudba spíš mého posmrtného života. ::)))) Ti mladší asi tu elektriku budou preferovat určitě. Je to prostě jednodušší, čistší, spolehlivější a razí si to svou cestu. ::)))
Splašenej komár :::)))) http://www.youtube.com/watch?v=M38HyKCXZO4
Ale jasně, kdybych taky začínal s 6,5ccm MVVS, který poslušně chytne při prvním kopnutí do vrtule, tak bych měl možná ke spalovákům jiný postoj, než když jsem se tak dlouho marně trápil s problematickými malými spalováčky, který nastartovat bylo kolikrát fakt peklo.
Dnes už si ale na FPV létání spalováka moc dobře představit nedovedu, odrušit takové vibrace na kameře asi nebude snadné a nemoci se kochat s vypnutým motorem při plachtění... u FPV by byl ten spalovák prostě obrovskou komplikací.