





Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Jak 3 (Fara)
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
Asi to tak udělám.Ten chladič je opravdu velký. Mozná by stačilo jen otočit konzolu s matkou pro uchycení z druhé strany přepážky směrem do předu. To už by křídlo mělo chytit a zajistit tak proti vybočení. Křídlo bych ještě v místě šroubu z vrchu i ze spodu vystužil 1mm překližkou nebo laminátem. A zbytek síly by držel ten chladič přitáhlý ke křídlu.
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 298
- Registrován: 03 srp 2011 14:58
Re: Jak 3 (Fara)
Letu a stavbě zdar!!!
Je to nádhera, ale.
Co takhle trochu větší, tohle je takový drobeček
Tomuhle éru by slušely tak 2m rozpětí. 
Je to nádhera, ale.



-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
Taky jsem psal, že je to prcek
Mám tu doma ještě 2ks 3,5ccm , 2ks 4,0combat a jednu 4,6 a potřebuju je někam dát
Tak jsem si říkal, že je použiju do těhle podobných prcků z WW2. Pak bude P51, Spitfire, Airacobra a Lavočkin 7.
Kdyby měly všechny stejnou kubatůru tak půjdou do Lancastra
Tihle prckové aspoň budou v podobném měřítku s Mitchellem a Avrem
(taková menší letová jednotka)
No a z větších měřítek mám plánek jen ME BF 109. Tam přijde 12,7ccm a rozpětí má 1670mm
Původně jsem ho chtěl stavit místo Jaka, ale nemám zatím zatahovací podvozek a ani nevím jaký by to měl být tak jeho stavbu nechám na pozděj.
Nějaká 2metrovka a víc z WW2 by byla super, ale to už bych neutáhl finannčně. (myslím motor benzin) Aspoň ne teď, když žena je ještě na mateřské. A nebo bych musel šetřit
, ale to bych zase musel omezit stavební materíal
Dnes jsem Jakovi moc nedal. Začal jsem instalovat servo a křidélka, zítra to musím dodělat. Trup mám potažený z vrchu balsou a ještě to přijde vybrousit. Spodní čast uzavřu nejspíš až po instalaci táhel a řídítelné ostruhy.


Mám tu doma ještě 2ks 3,5ccm , 2ks 4,0combat a jednu 4,6 a potřebuju je někam dát

Kdyby měly všechny stejnou kubatůru tak půjdou do Lancastra


No a z větších měřítek mám plánek jen ME BF 109. Tam přijde 12,7ccm a rozpětí má 1670mm
Původně jsem ho chtěl stavit místo Jaka, ale nemám zatím zatahovací podvozek a ani nevím jaký by to měl být tak jeho stavbu nechám na pozděj.
Nějaká 2metrovka a víc z WW2 by byla super, ale to už bych neutáhl finannčně. (myslím motor benzin) Aspoň ne teď, když žena je ještě na mateřské. A nebo bych musel šetřit


Dnes jsem Jakovi moc nedal. Začal jsem instalovat servo a křidélka, zítra to musím dodělat. Trup mám potažený z vrchu balsou a ještě to přijde vybrousit. Spodní čast uzavřu nejspíš až po instalaci táhel a řídítelné ostruhy.
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Jak 3 (Fara)
Koukám, že plánů co dělat máš taky spousty... to je správné! To se mi líbí a jsme na tom podobně. Akorát tě stejně jako mě při rozhodování do čeho jít usměrňují finance. V podstatě rozhodují za nás
ale co naděláme musíme se s tím poprat.
Ať se dílo daří.

Ať se dílo daří.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
Tak plánků mám doma opravdu požehnaně
Včera jsem na wc
prohlíželi staré plánky z mého mládí a našel jsem tam dvouplošník Amatol vydaný tuším kolem roku 93. A docela se mi zamlouval vzhledem a hlavně balsou a veškerým materiálem včetně motoru co mám doma a nemusel bych skoro nic kupovat. Z toho taky nyní vycházím a stavím éra na která už motory doma mám
Ještě mám serva a věci k P47, kterou musím dodělat hned po Jakovi. A motory mám taky na všechny WW2 prcky.
Na BF 109 mám zatím jen motor a přes léto bych mohl pomalu shánět podvozek a další komponenty.
Na Jakovi jsem dodělal kompletně křídlo a zbývá dodělat trup a ocasní plochy. Taky umístění motoru, kryt a kabina.



Na BF 109 mám zatím jen motor a přes léto bych mohl pomalu shánět podvozek a další komponenty.
Na Jakovi jsem dodělal kompletně křídlo a zbývá dodělat trup a ocasní plochy. Taky umístění motoru, kryt a kabina.
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Jak 3 (Fara)
Tyhle WC-čtenáře fakt nějak nepobírám... manželka taky, vyleze z koupelny, vezme si časopis a jde zpátky. Na dotaz co jde dělat mi řekne, že jde na WC.....
K tématu, taky se snažím stavět na motory nebo baterky co mám doma, ale ne vždy se to daří.
A ještě mám do jara dost práce na nějakých úpravách, opravách, předělávkách stávajících modelů, už bych s sebou měl hodit a zakousnout se do práce

K tématu, taky se snažím stavět na motory nebo baterky co mám doma, ale ne vždy se to daří.
A ještě mám do jara dost práce na nějakých úpravách, opravách, předělávkách stávajících modelů, už bych s sebou měl hodit a zakousnout se do práce

Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
Ocasky hotové
To byla rychlovka, když se to vybrousí jen z prkýnka
. Ale taková stavba mne po pravdě moc nebaví. Ještě, že zbytek éra je konstrukční. Teď jdu ještě vybrousit trup, když prcek usnul, ať můžu pomalu začít éro kompletovat.


-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
A můžu jít osazovat křídlo
Nakonec uchycení křídla vyjde docela dobře jen když otočím konzolu z druhé strany přepážky do předu. Celý spodek v místě uchycení je ze 2mm př. a na pevnost to určitě postačí.
Hmotnost bez motoru je v tomhle stavu 482g, dalších 452 má komplet elektroinstalace s motorem, plnou 150mll nádrží a podvozkem. Tak těch 1300g vzletovka by mohla být i reálná. Pokud to tak výjde tak ta 3,5 se svými 617W bude hezky cvičit


Hmotnost bez motoru je v tomhle stavu 482g, dalších 452 má komplet elektroinstalace s motorem, plnou 150mll nádrží a podvozkem. Tak těch 1300g vzletovka by mohla být i reálná. Pokud to tak výjde tak ta 3,5 se svými 617W bude hezky cvičit


Naposledy upravil(a) hashpi dne 19 úno 2015 14:13, celkem upraveno 1 x.
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Jak 3 (Fara)
Vypadá to dobře
a když koukám na trup a ocasky úplně si vybavuju když jsem stavěl mojí devítku 


Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak 3 (Fara)
Dík
Tahle stavba jde fakt docela rychle. Dnes jsem zalepil ocasky, ostruhu a dokončil spodek zadní části od odtokovky. Pak jsem osadil křídlo do trupu a vlepil přechod trupu ke křídlu. Teď ještě půjdu přišroubovat hlavní podvozek. Mám i nachystané z 1mm př. kryty kol, ale nevím zda je tam dávat, když lítám na louce a terén a tráva by nejspíš kryt utrhla.
Takže zbývá osadit motor, vyrobit kryt s kabinou a blbinky jako kulomety apod.
Mno práce ještě dost.

Takže zbývá osadit motor, vyrobit kryt s kabinou a blbinky jako kulomety apod.

-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek