Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Jen co jsem zalítnul Oriona, tak abych nelenil, pustil jsem se do stavby polomakety tohoto amerického hornoplocha.
Rozpětí 1510 mm
Délka 1020 mm
Hmotnost 1660 g
Motor MVVS 3,5 GFS-RC
Ovládané prvky S, V, Kř., M
Konstrukce Jaroslav Fara
Moc se mi ale nelíbí vyčnívající motor a potřeboval bych poradit, zda by nebylo lepší otočit ho hlavou dolů a zchovat ho do trupu.
Rozpětí 1510 mm
Délka 1020 mm
Hmotnost 1660 g
Motor MVVS 3,5 GFS-RC
Ovládané prvky S, V, Kř., M
Konstrukce Jaroslav Fara
Moc se mi ale nelíbí vyčnívající motor a potřeboval bych poradit, zda by nebylo lepší otočit ho hlavou dolů a zchovat ho do trupu.
Last edited by hashpi on 19 Feb 2015 14:16, edited 1 time in total.
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Obdivuji tvůj zápal do stavění ale tak to má být a přeju ať se daří.
Já Porterfielda měl, akorát menšího, naučil mě lítat a vzpomínám na něj jako na super éro pro pohodový polítání.
Já Porterfielda měl, akorát menšího, naučil mě lítat a vzpomínám na něj jako na super éro pro pohodový polítání.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
co takhle motor do boku? Do krytu by se mohl vejít. Kdysi jsem ho měl v plánu stavět a pořídíl jsem si na něj plány, ale se zvětšujícími modely se mi nějak nechtělo ho překreslovat a tak jsem je prodal. Ovšem jak už to tak bývá, tak se mi na něj dělá chuť a už jsem brousil net, zda by se někde nesehnal výkres na rozp. cca 2,5- 3m. Válí se mi tu jeden ZDZ 40 a ten by mu určitě slušel
Tak ať se daří.
Tak ať se daří.
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Mám doma spoustu plánků a taky motorů.Všechno ještě ze starších dob. Plány většinou co vychazely v modeláři a motory MVVS Občas je vytáhnu a koukám co by se mi zrovna líbilo Musím postupně stavit a motory někam umístit Taky se potřebuju zdokonalit v akrobacii a tohle éro je šité na míru mým požadavkům a lecos snese Taky jdu na to postupně, abych nepostavil hned akrobata na 10-15 ccm a pri prvním vzletu ho zaryl do země Orion je větroň s motorem, lítá hezky a aspoň se na něm zdokonalím po mé dlouholeté absenci .
Teď přišel na řadu právě Porterfield a pak? Mám doma ještě plán: P39-Airacobra, P 51 Mustang, Spitfire, Jak 3, Messerschmitt BF 109, Z 50 LS, Cessna Aerobat 150, Beagle Airedale, Blaník L 13, VSO 10,pak nějaké stíhačky od Bosáka na dmychadla, ale ty ani pravděpodobně stavit nebudu
A co stím motorem? nejraději bych ho otočil hlavou dolů.
Teď přišel na řadu právě Porterfield a pak? Mám doma ještě plán: P39-Airacobra, P 51 Mustang, Spitfire, Jak 3, Messerschmitt BF 109, Z 50 LS, Cessna Aerobat 150, Beagle Airedale, Blaník L 13, VSO 10,pak nějaké stíhačky od Bosáka na dmychadla, ale ty ani pravděpodobně stavit nebudu
A co stím motorem? nejraději bych ho otočil hlavou dolů.
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Byl si rychlejšívitstar wrote: co takhle motor do boku? Do krytu by se mohl vejít...
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Tak do boku se nevejde, aniž bych nemusel řezat kryt z boku. Je to dáno tím zakulacením a umístěním osy motoru příliš vysoko.
Hlavou dolů se vejde krásně, akorát budu muset lehce vydlabat čelo krytu v místě karburátoru pokud bude tedy čelo z 15 balsy jak je na plánu. Pokud bych udělal celkový kryt z laminátu nebo kašírováním tak by to bylo úplně v pohodě.
Nikdy jsem však hlavou dolů motor neměl tak se ptám zkušenějších, zda to nebude mít nějaký nepříznivý vliv na jeho chod, výkon,..? Už jsem začal řezat přepážky a teď čekám, jen jak vyříznout motorové lože
Hlavou dolů se vejde krásně, akorát budu muset lehce vydlabat čelo krytu v místě karburátoru pokud bude tedy čelo z 15 balsy jak je na plánu. Pokud bych udělal celkový kryt z laminátu nebo kašírováním tak by to bylo úplně v pohodě.
Nikdy jsem však hlavou dolů motor neměl tak se ptám zkušenějších, zda to nebude mít nějaký nepříznivý vliv na jeho chod, výkon,..? Už jsem začal řezat přepážky a teď čekám, jen jak vyříznout motorové lože
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
No problém nastává při startování. Musíš otočit model a nakopávat to vzhůru nohama. Celkově může být problémový i chod, jelikož svíčka je přeplavovaná. Nevím jak přesně to chodí u malých objemů, ale je fakt, že kamarád s 12ccm nemá problém. Vitstar ti řekne víc. Já mám motor na Bellance do boku a je to fajn, kouká jen vršek hlavy. Ono si stejně moc nepolepšíš, stejně ti bude čučet výfuk ven.hashpi wrote:Tak do boku se nevejde, aniž bych nemusel řezat kryt z boku. Je to dáno tím zakulacením a umístěním osy motoru příliš vysoko.
Hlavou dolů se vejde krásně, akorát budu muset lehce vydlabat čelo krytu v místě karburátoru pokud bude tedy čelo z 15 balsy jak je na plánu. Pokud bych udělal celkový kryt z laminátu nebo kašírováním tak by to bylo úplně v pohodě.
Nikdy jsem však hlavou dolů motor neměl tak se ptám zkušenějších, zda to nebude mít nějaký nepříznivý vliv na jeho chod, výkon,..? Už jsem začal řezat přepážky a teď čekám, jen jak vyříznout motorové lože
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
A to já mám ještě laďák A to je pořádný lauf ten bude sahat až pomalu za křídlo Takže jak myslíte kluci? hlavou nahoru nebo dolů? Tam je nevýhoda, že má na plánu docela vysoko osu vrtule.
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
určitě to možné je. Je to spojeno s mírnými potížemi při startu. Přeplavování svíčky, ale není to až takový problém. Naučíš se to celkem rychle a ani nemusíš startovat v obrácené poloze. Je lepší použít svíčku s můstkem, tam je vlákno víc chráněnné před palivem a taky je dobré příliš nenasávat před připojením žhavení, 1až 2x protočení většinou stačí a pak už startuješ. Nejlepší řešení je samozřejmě starter, s ním se chytáš hned. Dalším neméně důležitým prvkem je kvalitní provedení palivového vedení a umístění nádrže. Ta by měla být v ideálním případě v ose motoru s co nejkratším vedením a bez velkých záhybů hadiček. Důležitý je taky samozřejmě průměr palivových hadiček. Malý prům. je problém v dosažení max. otáček, velký prům. může způsobovat odtrhávání paliva při obratech a nízkých otáčkách. Ale nenech se vyděsit. Většina modelářů toto nijak neřeši, postupují podle naučených nebo doporučených postupů a v 99% to funguje jak má. Problém nastává většinou díky nečistotám v palivu nebo u starších vyběhaných motorů. Tak letu zdar!!
Re: Porterfield CP-65 Collegiate (Fara)
Děkuju to jsi mne potěšil. Já starter zatím nemám. Jsem ze staré školy. Všechno startuju rukou a nikdy nebyl žádný problém se startem na žhavení používám obyč. tužkovou Nimh a tankování pomocí velké injekční stříkačky Palivo 80/20 methyl/ricin a bez nitra. Z dětství mám pak jednu památeční dvou jizvu 8 stehů od tlačné vrtule, kdy jsem šteloval palivovou jehlu a zavadil o vrtuli. Od té doby jsme s motory kamarádi Jedno pravidlo Jak se k motoru chováš - tak se chová pak on k tobě Když se jde na něj jemně a přesně co zrovna potřebuje tak pak jede a startuje jako pila.
Jo a kdyby se chtěl někdo zbavit nějaké MVVS tak já si ji moc rád převezmu. Ještě mi chybí 6.5 - 10 ccm.
Dnes mi přišli další motory MVVS 4.0 a 4.6, Ještě budu mít 2 kousky 12.7 Už se na ně těším
Odpoledne rozkreslím uložení hlavou dolů, ať můžu pokračovat. Já jsem si pak říkal, že to asi nebude problém s tím motorem, když spousta závodních pyloňáků mají motor hlavou dolů. Prý to chce pak akorát při odstavení natočit píst do horní úvratě, aby do svíčky nestékal olej od klikovky.
Jo a kdyby se chtěl někdo zbavit nějaké MVVS tak já si ji moc rád převezmu. Ještě mi chybí 6.5 - 10 ccm.
Dnes mi přišli další motory MVVS 4.0 a 4.6, Ještě budu mít 2 kousky 12.7 Už se na ně těším
Odpoledne rozkreslím uložení hlavou dolů, ať můžu pokračovat. Já jsem si pak říkal, že to asi nebude problém s tím motorem, když spousta závodních pyloňáků mají motor hlavou dolů. Prý to chce pak akorát při odstavení natočit píst do horní úvratě, aby do svíčky nestékal olej od klikovky.
Who is online
Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests