Jak to je s výkonem? Já právě nevím, zda to nebude slabý. Hmotnost éra předpokládám tak 3,5 kg.vitstar píše:mno stáří
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nemůžete stahovat přílohy z nich, nebo vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Stavba SU-26
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 298
- Registrován: 03 srp 2011 14:58
Re: Stavba SU-26
Tak při téhle váze
bude mít s tímhle motorem výkon na rozdávání. MVVS 12,7 má myslím výkon něco přes 2 koníky pokud si dobře vzpomínám. Já ho provozoval na Diablotinovi 1,6 m s váhou něco přes 2 kg a s tím cvičil velmi nádherně.
bude mít s tímhle motorem výkon na rozdávání. MVVS 12,7 má myslím výkon něco přes 2 koníky pokud si dobře vzpomínám. Já ho provozoval na Diablotinovi 1,6 m s váhou něco přes 2 kg a s tím cvičil velmi nádherně.
- Puma163
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 377
- Registrován: 21 led 2012 16:55
- Bydliště: Šternberk
Re: Stavba SU-26
Nuže a v jaké fázi stavby jsi? Pokud bys to ještě stíhal a šlo to, tak ho zvětši a benzín. :::))))) Jednoznačně benzín. Mám sice teprve 4 lety a motor luxusně šlape a nezdechá a chytá a prostě super. Akorát musím ještě vniknout do tajů benzínu, aby mě neupadávala křidélka z křídel za letu ap. Ale to se časem poddá. ::)))) Jinak nic proti žhavíkům nemám, kromě toho, že mě žhavíci chcípali, zabíjeli mě (taková mvvs 15 když se roztočí), tak je to o strach. Zadírali se mě, stály mě moře peněz a nervů. Ale mým kolegům šlapou jak hodinky, což nechápu celkem. Ale ti mají ASpéčka. Kdybyste někdo jeli přes Šternberk, tak mu za 150 nechám 4l kanystr tornáda s 1 % nitra co mě tu zbyl. Miluju vůni žhavíka, rád se na ně dívám jak to lítá, ale mě nebylo žhavení souzeno. Což je ovšem vzhledem k tomu, že jinak mě všechno jde celkem s podivem :::)))))Karas píše:V jiném vlákně jsme debatovali o konstručkních modelech a o tom, co kdo staví nebo bude stavět. Psal jsem, že mám v plánu stavět SU-26. Zatím mám 3D model a vypadá co celkem zajímavě. Rozpětí je cca 1,5m a motor spalovák.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 298
- Registrován: 03 srp 2011 14:58
Re: Stavba SU-26
S tou velikostí souhlas
Benzín ano a pokud to jde tak do všeho. tenhle názor sdílím už hodnou řádku let. Ale má to svá úskalí. Když tě trefí rozběsněný žhavík tak je to spíš odřenina. Taková 50 s vrtulí o průměru 55cm je už jiné maso a setkání s ní končí většinou hůř. Stačí když mrkneš na fota v mé galerii na rajčeti. Zase je fakt, že seřízený zaběhnutý benziňáček nemusíš ladit při každé změně počasí a pokud se objeví nějaké nestandardní chování je většinou příčina v nečistotách v palivu nebo v zapalování, ale dovede potrápit taky. No a hlavně každé větší éro je prostě dražší ať chceš nebo ne. Větší a více serv= víc peněz, spotřeba materiálu při stavbě je také větší i ta vrtule je výrazně dražší. To vše je zase vyváženo letovými vlastnosti a radostí, když to vše funguje jak má. No a v neposlední řadě jsou ty problémy vyvrcholeny potížemi při skladování a přepravě modelu. Pokud nemáš prostory pro uskladnění modelu, který je prostě tím benzínem cítit tak rychle zapomeň na tyhle touhy, v ložnici ho neskladníš i když budeš mít partnerku či partnera tolerantního . Rozhodně je třeba tyhle věci vzít v potaz než začneš vážně uvažovat o větších modelech.
Benzín ano a pokud to jde tak do všeho. tenhle názor sdílím už hodnou řádku let. Ale má to svá úskalí. Když tě trefí rozběsněný žhavík tak je to spíš odřenina. Taková 50 s vrtulí o průměru 55cm je už jiné maso a setkání s ní končí většinou hůř. Stačí když mrkneš na fota v mé galerii na rajčeti. Zase je fakt, že seřízený zaběhnutý benziňáček nemusíš ladit při každé změně počasí a pokud se objeví nějaké nestandardní chování je většinou příčina v nečistotách v palivu nebo v zapalování, ale dovede potrápit taky. No a hlavně každé větší éro je prostě dražší ať chceš nebo ne. Větší a více serv= víc peněz, spotřeba materiálu při stavbě je také větší i ta vrtule je výrazně dražší. To vše je zase vyváženo letovými vlastnosti a radostí, když to vše funguje jak má. No a v neposlední řadě jsou ty problémy vyvrcholeny potížemi při skladování a přepravě modelu. Pokud nemáš prostory pro uskladnění modelu, který je prostě tím benzínem cítit tak rychle zapomeň na tyhle touhy, v ložnici ho neskladníš i když budeš mít partnerku či partnera tolerantního . Rozhodně je třeba tyhle věci vzít v potaz než začneš vážně uvažovat o větších modelech.
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 17 čer 2011 13:20
Re: Stavba SU-26
Tak to s tim místem je pravda, jedna věc je mít velká letadla a druhá je mít je taky kde rozumně uskladnit. Vidím to sám na sobě mám 4 cca 3 m větroně a nějaká další éra plus všechny ty motorky a je to rozmístěný tak nějak chaoticky. I to je potřeba zvážit, dále třeba zvažovat, zda model zvládnu provozovat sám, nebo s asistencí dalších osob - i to může být handicap...atd..
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Tak jsem se konečně dostal do fáze lepení. Začal jsem hlavním torzním prvkem trupu. Je to překližková skříň, která drží motor, podvozek a spojku křídel. Dále jsem udělal lehké bočnice z příček a teď začnu lepit (polo)přepážky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- martin104
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 303
- Registrován: 27 črc 2011 20:57
- Bydliště: Bolehošť
Re: Stavba SU-26
Koukám, že jsi se do toho pustil . Stavba vypadá super a těším se na další fotky. Jen tak dál . Já bych letadlo s prkýnek těžko postavil.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Tak jsem opět trochu pokročil. Začíná se to rýsovat. Prozatimní hmotnost konstrukce je 390g.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba SU-26
Tak jsem trochu postoupil.
Hmotnost 414gNemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.