Určitě znáte velkou plastovou Tatru pro děti.
Jelikož synek neustále roste a Tatra už ležela většinu času v garáži, rozhodl jsem se s klukem ji dát nový podvozek v RC provedení. Pohon na všech 6 kol s odpružením a sklápěcí korbou.
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Tatra 815 6x6
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Tatra 815 6x6
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6
Materiál (co dům dal) rám podvozku z jeklů 30x15 a 15x15, ramena nápravy 15x15, skříně diferenciálu a převodovka motoru z plechu 2 a 3 mm. Šrouby převážně 3mm, stejně tak i čepy z ocelových nytků. Kardan z ocelového drátu 5 mm
Ozubená kola, pneu, tlumiče, náboje kol z Číny.
Motor čína 550 12v 10 000 - 12 000 ot/min
Obousměrný regulátor
Servo řízení čína 30kg/cm
Lipolky na letadla která leží hladem
Sklápění bych udělal motorem poháněnou závitovou tyčí přes převodovku na způsob šroubového zvedáku na auta. Asi budou potřeba dva koncové vypínače pro dosednutí a maximální vysypávání polohy korby. Ještě musím promyslet. Pokud by někoho napadl jiný způsob, budu rád.
Teď ještě hlavní účel Tatry. Měla by vozit hlínu, písek, dříví a vše potřebné na zahradě a kolem domu. Zvládnout plně naložená projet složitějším terénem při kopání a vyjet na hromadu. Co nejvíce zpříjemnit práci a převézt modelářinu na užitečnou věc.
Ozubená kola, pneu, tlumiče, náboje kol z Číny.
Motor čína 550 12v 10 000 - 12 000 ot/min
Obousměrný regulátor
Servo řízení čína 30kg/cm
Lipolky na letadla která leží hladem
Sklápění bych udělal motorem poháněnou závitovou tyčí přes převodovku na způsob šroubového zvedáku na auta. Asi budou potřeba dva koncové vypínače pro dosednutí a maximální vysypávání polohy korby. Ještě musím promyslet. Pokud by někoho napadl jiný způsob, budu rád.
Teď ještě hlavní účel Tatry. Měla by vozit hlínu, písek, dříví a vše potřebné na zahradě a kolem domu. Zvládnout plně naložená projet složitějším terénem při kopání a vyjet na hromadu. Co nejvíce zpříjemnit práci a převézt modelářinu na užitečnou věc.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6
Takhle to zatím vypadá. Podvozek je plně funkční, jen servo řízení jsem zatím použil do letadla 3kg/cm. A to je pěkné znát na zatáčení a točí jen za jízdy. Doufám, že nebudu dlouho čekat na maxi servo. Sklápění zatím v budoucnu až bude víc času, ale už to mám promyšlené.
V terénu jezdí skvěle a záběr všech kol je opravdu znát. Poradí si s kopcem 30 stupňů, dírami, různé překážky jako kameny větve.. později natočím video a přidám další fotky z terénu.
Dříví vozí taky bez problémů, vyzkoušeno 8kg - plná korba. Tatra váží 6,5 kg. A poměr otáček z motoru do kol je 1:8,88. S hlínou a kamením je to horší, uveze zatím třetinu korby. Budu muset předělat převodovku a zvětšit převodový poměr.
V terénu jezdí skvěle a záběr všech kol je opravdu znát. Poradí si s kopcem 30 stupňů, dírami, různé překážky jako kameny větve.. později natočím video a přidám další fotky z terénu.
Dříví vozí taky bez problémů, vyzkoušeno 8kg - plná korba. Tatra váží 6,5 kg. A poměr otáček z motoru do kol je 1:8,88. S hlínou a kamením je to horší, uveze zatím třetinu korby. Budu muset předělat převodovku a zvětšit převodový poměr.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Tatra 815 6x6
Ty jo, tak to koukám do čeho si se to dal?!
Ale tváří se to dobře...
Jen to 3kg servo na řízení mě teda vážně pobavilo ale chápu že je to prozatímní nouzovka aby to bylo nějak pojízdné
Ale tváří se to dobře...
Jen to 3kg servo na řízení mě teda vážně pobavilo ale chápu že je to prozatímní nouzovka aby to bylo nějak pojízdné
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6
Ke stavbě podvozku mně vedly postupně jisté okolnosti. Klouček kdysi dostal od strejdy auto na ovládání které jezdilo jen doma a při položení na trávu si ani nehráblo Pak dostal od dědy druhé. Bylo malé, 4x4, akorát na tvrdých kolech a to mělo za následek prokluzování a možnost jezdit jen po betonu, nebo upravené hliněné dráze. Při rozjezdu a otáčení se věčně pretáčelo díky nemožnosti ovládat plyn pouze tlačítkem vpřed a vzad. Se směrem to samé bez možnosti plynule zatáčet.
Pak jsem mu k narozkám koupil bugynu asi 30 cm dlouhou 4x4, s volantem na ovladači, odpružením, gumových kolech a rychlostí do 35km/h Ta jezdí do teď, ale po věčném lepení plastových tlumičů, čtyřech výměnách motoru a třech regulátorech, který je bohužel součástí přijímače.
Tohle všechno mně vedlo k tomu, abych mu udělal něco pořádného co vydrží a bude schopné něco vozit a pomáhat mi. Volba padla na Tatru, kterou ho už nebavilo tahat v předklonu . Dal jsem mu tam provázek, aby ji mohl aspoň tahat, ale to taky nebylo úplně to pravé. Tak jsem mu říkal, že by to chtělo předělat na RC a on byl nadšený.
Po předchozích zkušenostech jsem věděl co musí mít, aby to k něčemu vedlo. Gumové kola, pohon 6x6 s odpružením, diferenciálem, samotný regulátor
Hledal jsem na netu jestli se dají sehnat kola v potřebné velikosti a slušném dezénu. A postupně naházel do košíku zbylé součástky. Přes zimu jsem hledal inspiraci u opravdové Tatry, na videích modelů nákladní techniky a na konec jsem se rozhodl jít na princip bugyny s vlastníma úpravama a možností koupí ozubených kol , diferenciálu a nábojů kol.
Převodovky diferenciálu jsem nakonec vyrobil ze dvou stejných boků z 2 a 3 mm plechu, kde je uložený v ložiskách diferenciál. Spojeno je to dlouhými šroubky, aby se dalo přesně doladit dosednutí kuželového oz. kola napojeného na kardan. Stejně jsou v ložiskách uloženy i ostatní ozubená kola v motorové převodovce.
Později jsem musel i více vyplnit kola a přilepit pneu k ráfkům, aby se po zatížení nevyzouvala
To 3kg servo docela dobře točilo i na místě ještě před namontováním tlumičů. Pak už to bylo o hodně horší. Až přijde potřebné servo tak to bude o něčem jiném.
Ty hlavní jekly měly být původně na stojato, aby víc kopírovaly podvozek Tatry, ale čepy plastové korby jsou široké 30mm a takhle přesně sedly do sebe. Stejně tak bych pak musel řešit zvednutí převodovek dif. s rameny náprav o 15 mm a zbytečně zvedat těžiště celé Tatry .
Mám doma ještě dvě kola, kdybych dělal 8x8, ale ta už by šla maketovějším směrem a hodila by se spíš pro autoklempíře.
Pak jsem mu k narozkám koupil bugynu asi 30 cm dlouhou 4x4, s volantem na ovladači, odpružením, gumových kolech a rychlostí do 35km/h Ta jezdí do teď, ale po věčném lepení plastových tlumičů, čtyřech výměnách motoru a třech regulátorech, který je bohužel součástí přijímače.
Tohle všechno mně vedlo k tomu, abych mu udělal něco pořádného co vydrží a bude schopné něco vozit a pomáhat mi. Volba padla na Tatru, kterou ho už nebavilo tahat v předklonu . Dal jsem mu tam provázek, aby ji mohl aspoň tahat, ale to taky nebylo úplně to pravé. Tak jsem mu říkal, že by to chtělo předělat na RC a on byl nadšený.
Po předchozích zkušenostech jsem věděl co musí mít, aby to k něčemu vedlo. Gumové kola, pohon 6x6 s odpružením, diferenciálem, samotný regulátor
Hledal jsem na netu jestli se dají sehnat kola v potřebné velikosti a slušném dezénu. A postupně naházel do košíku zbylé součástky. Přes zimu jsem hledal inspiraci u opravdové Tatry, na videích modelů nákladní techniky a na konec jsem se rozhodl jít na princip bugyny s vlastníma úpravama a možností koupí ozubených kol , diferenciálu a nábojů kol.
Převodovky diferenciálu jsem nakonec vyrobil ze dvou stejných boků z 2 a 3 mm plechu, kde je uložený v ložiskách diferenciál. Spojeno je to dlouhými šroubky, aby se dalo přesně doladit dosednutí kuželového oz. kola napojeného na kardan. Stejně jsou v ložiskách uloženy i ostatní ozubená kola v motorové převodovce.
Později jsem musel i více vyplnit kola a přilepit pneu k ráfkům, aby se po zatížení nevyzouvala
To 3kg servo docela dobře točilo i na místě ještě před namontováním tlumičů. Pak už to bylo o hodně horší. Až přijde potřebné servo tak to bude o něčem jiném.
Ty hlavní jekly měly být původně na stojato, aby víc kopírovaly podvozek Tatry, ale čepy plastové korby jsou široké 30mm a takhle přesně sedly do sebe. Stejně tak bych pak musel řešit zvednutí převodovek dif. s rameny náprav o 15 mm a zbytečně zvedat těžiště celé Tatry .
Mám doma ještě dvě kola, kdybych dělal 8x8, ale ta už by šla maketovějším směrem a hodila by se spíš pro autoklempíře.
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Tatra 815 6x6
Jo tak nějakého šikovného autoklempíře bych taky potřeboval by mohl opravit auto ženy.... a taky aby za mě pracoval a já se mohl věnovat tomu čemu bych chtěl!
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...