Mám Turnigy TR-50HP. Co mu dávat aby vydržel co nejdýl ? Chtěl jsem použít olej plnou syntetiku stihl HP ultra, ale nesehnal ho, všude mě řekli, že je to tak drahý, že to nikdo nekupuje a že jen na objednávku. Avšak narazil jsem na zajímavé informace (a zde je jádro mého dilematu). Bylo mě doporučeno použít olej stihl červený minerální schopný mazat až do 19 000 - 20 000 otáček. S tím, že motory ničí benzin a ne olej !!! A rto proto, že se do benzinu přidává biosložka ( biolíh ), ten je silně hygroskopický což ve výsledku snižuje oktanové číslo, poškozuje svíčku nějakými nechtěnými explozemi, snižuje výkon a může způsobit až zadření, u aut poškozuje vstřikovací systémy ap. Byly mi doporučeny Benzina, Lukoil, Agip. Že snad tam tu biosložku nemají, respektive, že na to ukazuje zkušenost toho Stihl guru, který mě to přednášel. Já sám vyhrabal info, že 100 oktanový benzín by biosložku mít neměl.
http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-p ... 22061.html
Tak by možná stačilo kupovat 100 oktan a dávat stihl mineral. Co vy na to benzináři ? Co používáte a proč ?
Taky je třeba uvážit, že komplet válec na Turnigy TR-50HP stojí 40 dolars a píst s kroužkem cca 10 dolars.
Díky za postřehy.
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Palivo pro benínové motory
Palivo pro benínové motory
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: Palivo pro benínové motory
Letu zdar
Tak pokud máš motor zaběhnutý je možné použít jakýkoli plně syntetický olej pro 2T motory. Samozřejmě je možno použít polosyntetiku a i klasiku minerál. Důležité je, že pokud se rozhodneš pro minerál tak jej prostě musíš dávat neustále. Z minerálu na syntetiku se dá přejít pouze po záběhu a posléze pokud motor naběhá nějaké hodiny a pak přejdeš na syntetiku spolehlivě mu zkrátíš život. Syntetické oleje mají mimo skvělé mazací vlastnosti i tu, že rozpouští karbon a minerální usazeniny z olejů nesyntetických a pokud je motor starší tak jej uvolní natolik, že jsou pak trplé starty docela problém a někdy musíš předčasně přikročit k výměně výbrusu. Jinak co se týká těch benzínů. Neprovozuješ 4T motor a 2T narozdíl od něj nemá problém spálit cokoli. Jestli se rozhodneš dávat 100okt benzín do motoru Turnigy pak je to jen tvoje volba ale rozhodně ti to životnost toho motoru příliš neprodlouží a za ušetřené peníze si radši kup něco do stroje.
Tak pokud máš motor zaběhnutý je možné použít jakýkoli plně syntetický olej pro 2T motory. Samozřejmě je možno použít polosyntetiku a i klasiku minerál. Důležité je, že pokud se rozhodneš pro minerál tak jej prostě musíš dávat neustále. Z minerálu na syntetiku se dá přejít pouze po záběhu a posléze pokud motor naběhá nějaké hodiny a pak přejdeš na syntetiku spolehlivě mu zkrátíš život. Syntetické oleje mají mimo skvělé mazací vlastnosti i tu, že rozpouští karbon a minerální usazeniny z olejů nesyntetických a pokud je motor starší tak jej uvolní natolik, že jsou pak trplé starty docela problém a někdy musíš předčasně přikročit k výměně výbrusu. Jinak co se týká těch benzínů. Neprovozuješ 4T motor a 2T narozdíl od něj nemá problém spálit cokoli. Jestli se rozhodneš dávat 100okt benzín do motoru Turnigy pak je to jen tvoje volba ale rozhodně ti to životnost toho motoru příliš neprodlouží a za ušetřené peníze si radši kup něco do stroje.
Re: Palivo pro benínové motory
JJ, to vím, že z horšího oleje na lepší se nemá přecházet. Otázka zní zda do čínského motoru, který je konstrukčně cca 20 -30 let stár, točí max cca 10 000 otáček a životnost bude mít prachmizernou už ze své podstaty (myšleno z hlediska oleje) má smysl lít full syntetiku která mi zaručí, že po 500 -1000 provozních hodinách bude motor absolutně čistý. Obávám se, že ten čínský motor 500 hodin nenajede ani teoreticky. Přičemž švagr do stihlky pily lije červenej stihl minerál olej, pila točí cca až do 17 000 otáček a možná i víc a motohodin má neúrekom. A to mě vede k té myšlence, že ten olej ten motor až tolik neovlivní. Na rozdíl od toho lihem zvodnatělého benzinu. Protože vystačí li si s minerálem stihl pila, proč ne daleko pomalejší chinamotor ?
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Re: Palivo pro benínové motory
No jasně úvaha naprosto správná, jen si myslím,. že ten červenej stihl olej je stejnej jako husqarna červený olej a je to polosyntetika . A jak jsem konstatoval pokud jej budeš provozovat na jeden typ oleje rozhodně mu tím neublížíš. No a ten benzín s tím lihem taky ne. Tam může nastat problém při delším skladování pak může dojít k oddělení frakcí, jinak to prostě ten 2t přeblafne bez problémů.
Re: Palivo pro benínové motory
NJN, ale stejně jsem se včera zbláznil a koupil ten HP ultra plnou syntetiku a i 4 l 100 oktan benzinu. :::::::::::::::::::))))))))))))))))))) tak nějak si jeden nemůže pomoct. Ted už jenom aby to letělo. V říjnu má být hezky ještě.
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=