Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Upgrade F3K
Re: Upgrade F3K
Nebo tě Zdenku vytáhnu za Jojákem , hlavně aby se ti F3K cestou nahoru nesložilo . Přemýšlím ,že bych si pořídil starší canary spalováka a udělal na něm vlečný háček a pumovnici na parašutisty. To by byl aspoň pořádný tahač .
Re: Upgrade F3K
to PavelN: Srozumitelne to v kazdem pripade je, akorat co mi nesedi je ten uhel, pac na techto strankach jsem nasel, ze ten uhel o kterem pises ma byt 30 stupnu. Dale jsem cetl, ze je letadlo lepe ovladatelne, kdyz je hacek vice vepredu ...
A takovy technicky dotaz, pac jsem to nikdy nezjistoval, kde nebo jak najdu osu trupu?
A takovy technicky dotaz, pac jsem to nikdy nezjistoval, kde nebo jak najdu osu trupu?
Re: Upgrade F3K
Tak osu trupu lze přibližně určit. U F3K bych to nebral nijak vědecky. Prostě vem trup pomyslně protni špičku a konec trupu a ber to jako osu. Hotovo, věř, že na nějakém milimetru tam nezáleží. No a těch mých 60 stupňů je vlastně zbytek do 90 (pravý úhel, který by svírala ta vertikální přímka na obrázku L. Kolmana s osou trupu) Ona ta svislá přímka se taky těžko určí, ale jde skutečně o jakýsi přibližný způsob určení polohy vlečného háčku. Píšu přibližný, ale nic víc vědeckého v tom nehledej. No a pak jde jen o to jaký úhel měříš, zda ten "můj" 60 od osy trupu, nebo ten "Kolmanův" 30 od svislice pravděpodobně osy profilu. V každym případě se dostaneš na +- stejné místo pro háček. Posunutím háčku pár milimetrů (řekněme např. 5 mm) dopředu získá model více stability při samotném vlekání a jeho řiditelnost je lepší. Na druhou stranu se obíráš o nějakou výšku, protože vlekař (gumicuk) to prostě už neurve aby model dostal "až nad hlavu". Při posunutí háčku dozadu zase vlekař ten model dostane "až nad hlavu" ale model má tendenci šmajdat ze strany na stranu (během vleku) a proto je třeba jej více řídit. Proto se dělají háčky, které se dají posouvat v rámci dejme tomu 10-20 mm, podle velikosti modelu.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Upgrade F3K
Posouvatelný háček je dobrý nápad. Máš nějaký nákres nebo obrázek, kde je to tak řešeno?
Re: Upgrade F3K
Tady ještě odkaz na to kam umístit vlečný háček http://aero1000.rajce.idnes.cz/Umisteni ... 070147.jpg . Zatím alespoň takto, pokusím se najít nějaký ten posouvatelný háček, ale je to v tom, že pokud vyrobím háček např s duralového plechu, tak místo děr pro šrouby tam vypiluju drážky a v nich to jednoduše jen posunu. Takový háček, nebo alespoň ta jeho základna je pak o něco větší.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Re: Upgrade F3K
tazne lano na vlečne by mělo byt take ovladane servem aby se nechalo v připadě čehokoliv za letu odepnout? Do kterých míst se upevňuje,podle obrazku co jsem koukal je to někde u ocasek. Canary s motorem asp 8.5 ccm vyvleka podle mne nahoru ledacos.
Re: Upgrade F3K
Neee!
tažné lano na vlečné se umisťuje co nejblíže těžišti, pokud možno na hřbetu vlečné. Lano by mělo být odhazovatelné, opatřené nějakým praporkem, aby se případně dalo najít. Při vlekání hrozí zavléknutí lanka do směrovky a to se řeší napnutou gumičkou mezi pohyblivou a pevnou částí směrovky. Pokud se podíváš na nějaká videa z vlekání pochopíš proč háček k těžišti. Vlečený model by měl letět mírně výš nad vlečnou a pomaleji než vlečná a ze začátku se neubráníš různým výkyvům vlečeného stroje. Pokud by bylo kotvení háčku až vzadu byl by let plný výkyvů a krizových situací. K tomu umístění, samozřejmě ideálně do těžiště se to nepodaří, takže praxe je taková, že zhruba na úrovni odtokové hrany či poněkud za ní se toto zařízení umísťuje. Takže tak
tažné lano na vlečné se umisťuje co nejblíže těžišti, pokud možno na hřbetu vlečné. Lano by mělo být odhazovatelné, opatřené nějakým praporkem, aby se případně dalo najít. Při vlekání hrozí zavléknutí lanka do směrovky a to se řeší napnutou gumičkou mezi pohyblivou a pevnou částí směrovky. Pokud se podíváš na nějaká videa z vlekání pochopíš proč háček k těžišti. Vlečený model by měl letět mírně výš nad vlečnou a pomaleji než vlečná a ze začátku se neubráníš různým výkyvům vlečeného stroje. Pokud by bylo kotvení háčku až vzadu byl by let plný výkyvů a krizových situací. K tomu umístění, samozřejmě ideálně do těžiště se to nepodaří, takže praxe je taková, že zhruba na úrovni odtokové hrany či poněkud za ní se toto zařízení umísťuje. Takže tak
Re: Upgrade F3K
Aha, uz tomu rozumim. Diky za vysvetleni, jen nevim jak do tak uzkeho trupu zabudovat pohyblivy hacek
Re: Upgrade F3K
V trupu mám zabudovaný jen dřevěný špalíček. Z venku jsou do něj namontovány vruty a pod ně se dá ten háček. Jelikož je umístěn zvenku, tak v rámci té drážky s tím můžeš pohybovat dle libosti a můžeš ho udělat jak potřebuješ velký. Jen posuneš kam potřebuješ a šrouby přitáhneš.
Re: Upgrade F3K
A nemohl by jsi to prosim prosim vyfotit? Ja si to porad nejak nedovedu predstavit