První spalovák

Vše co se týká spalovacích motorů a modelů jimi poháněných.
Odpovědět
duvenblejt
Zelenáč
Příspěvky: 11
Registrován: 17 čer 2011 12:46
Bydliště: Stvolínky
Kontaktovat uživatele:

Re: První spalovák

Příspěvek od duvenblejt »

Karas píše: neřeším baterky. Pokud můžu říct jednu výhodu, která se mě osobně libí, tak je to výkon do poslední kapky. Žádný úbytek výkonu po 1 minutě letu, jako tomu je u elektry.
Ty seš fakty borec :mrgreen:
Co proboha používáš za baterky, když máš úbytek výkonu po 1 minutě letu elektry ??
Nauč se správně nadimenzovat pohon a pak ti to poletí kolmo nahoru i po 7mi minutách letu.
Omotorování nějakýho 1,6m hornoplošníka elektrikou je dnes záležitost za pár tisícovek (komplet pohon i s baterkou) a běhá to absolutně spolehlivě a čistě.
Bláboly o elektomotorech za 5 tisíc jsou úplně mimo. :mrgreen:

Uživatelský avatar
aviatik666
Zelenáč
Příspěvky: 34
Registrován: 30 srp 2011 07:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: První spalovák

Příspěvek od aviatik666 »

Víte že LV je známý propagátor elektra, svým způsobem má pravdu, ALE ? V žádném případě nechci rozpoutat hádky co je lepší, mě osobně elektro nijak nenadchlo, nedávno jsem si pořídil P-51 Mustang (Baby WB) a po 14-ti dnech šel z baráku. To neustálé nabíjení Li-pol mě vyloženě sralo, jsem prostě spalovací. ;) Lítáš už dost dlouho, takže je jedno jestli horno nebo dolnoploch, ta bellanca však není vůbec špatná volba. Určitě bych nešel s dvoudobým žhavíkem přes 10ccm, pokud jseš takovej blázen jako já, a lítáš kdy to jen jde, tak je to k neuživení. Měl jsem 20ccm ASP a určitě by vyšlo laciněji sedět v hospodě a chlemstat jedno pivo za druhým. Spalováky mají své kouzlo, to ať si každý říká co chce, ten smrádek a trochu zapatlané éro, to k tomu prostě patří a letadlo musí čudit. Já už lítám jen spalovací (benzin) a abych řekl pravdu k žhavíkům už bych se nevracel. Na druhou stranu mi to hodně dalo, občas, hlavně ze začátku bylo trochu trápení s laděním, startováním atd. a nakonec to šlo i bez opičáren jako je startbox, startér a jiné zbytečnosti. Pokud se rozhodněš do toho jít a budeš mít zájem, můžu ti pomoct jak radou a aby jsi do toho nemusel vrážet prachy mám ASP 7,5 ccm který má naběháno asi 15 hod., žhavítko s baterií, pár svíček atd. Můžu ti to půjčit a pokud tě to nadšení pro spalováky neopustí tak za symbolickou cenu nechat.

vitstar
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: První spalovák

Příspěvek od vitstar »

Tak tak. Slyšeli jste slovo odborníka.
Předávání zkušeností je řehole :mrgreen:. Každý z nás si prošel určitým vývojem a zkusil i na neprošlapanou cestičku vlézt. Teď je na těch ostatních aby si z toho něco odnesli, anebo se mohou vydat do tech slepých uliček znovu. Být pionýrem slepých uliček je docela zábavný sport, ale přeci jen se trochu prodraží. No, obchodníci to ocení :lol:

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: První spalovák

Příspěvek od Karas »

duvenblejt píše:
Karas píše: neřeším baterky. Pokud můžu říct jednu výhodu, která se mě osobně libí, tak je to výkon do poslední kapky. Žádný úbytek výkonu po 1 minutě letu, jako tomu je u elektry.
Ty seš fakty borec :mrgreen:
Co proboha používáš za baterky, když máš úbytek výkonu po 1 minutě letu elektry ??
Nauč se správně nadimenzovat pohon a pak ti to poletí kolmo nahoru i po 7mi minutách letu.
Omotorování nějakýho 1,6m hornoplošníka elektrikou je dnes záležitost za pár tisícovek (komplet pohon i s baterkou) a běhá to absolutně spolehlivě a čistě.
Bláboly o elektomotorech za 5 tisíc jsou úplně mimo. :mrgreen:
Mě chceš tedy říct, že baterka si udrží konstantní napětí až do poslední "kapky"????
Nevím kolik těch tisícovek máš na mysli, ale když bych to měl kupovat v tuzemsku, tak minimalne 1500,- motor, totéž regulátor, plus alespoň dvě sady aku, jedna taky minimálně za 1500,- Suma sumárum jsem na 6000,- jen elektronika. Nehledě na to, že na nabíjení takto velký aku musíš mít silnou nabíječku a zdroj, abych netrávil celé dopoledne nabíjením.

To aviatik666: LV zase tak neznám a v jistém slova smyslu má pravdu. Viděl jsem spousty spalováků a vždy se mi to líbilo. Jinak díky za reakci, alespoň někdo pochopil oč jde.

To vitstar: Ikdyž se ti to může zdát jako slepá ulička, tak já si troufnu říct, že je dostupnější varianta pro ty modeláře, který chtějí okusit spalováky.
Je to jako když by jsi jezdil ve 120 a najednou přešel k Octavii. Samozřejmě by jsi všem doporučil Octavku, proč asi? Ikdyž má lepší spotřebu, lépe startuje atd. tak pro někoho to je zbytečně drahý, nebo si myslíš, že má raději jezdit na kole než jezdit ve škodovce?
Jistě, chtěl jsem vaše zkušenosti ohledně těchto spalováků, ale argumentovat tím, že jedině benzín, tak to pro mě nejsou uspokojivé odpovědi. Možná jsem to špatně napsal o těch zkušených a nezkušených modelářích, spíš jsem měl napsat, že je třeba vyžadovat rady od lidí, kteří jsou ve stejný nebo podobný skupině (myslím finančně apd.)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: První spalovák

Příspěvek od PavelN »

Já bych se toho zas tak nebál, lítal jsem 2 ccm na pylonu, jako pomocný motorek na větroně (V2PM)
a pokud byl seřízený startoval v pohodě (bez startéru, jen rukou) než jsem vylítal litr paliva, tak uběhlo hodně, hodně času. Je pravda, že ublemcanej větroň a ruce na kniplech docela otravujou, ale i to se dá řešit. Osobně mám stále v šuplíku MVVS 2, MVVS 2,5, MVVS 3,5 , MVVS 10, OsMax 4,01, nějaká Enya 7,5 - 4-takt a možná je ještě použiju.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
aviatik666
Zelenáč
Příspěvky: 34
Registrován: 30 srp 2011 07:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: První spalovák

Příspěvek od aviatik666 »

Asi jsi mě špatně pochopil, já netvrdím že jedině benzín, naopak pokud tě lákají spalováky začal bych se žhavíkem. Na benzín je času dost, víš jak to je, začneš s érem kolem 1m, pak 1,5m říkáš si že dál už nepůjdeš a za chvilku už to není kam uskladnit. :lol: Má nabídka platí, dokonce je ten motor přidělanej na dřevěném stojánku i s nádrží, takže pokud by jsi chtěl trénovat nahazování a ladění, stačí nalít palivo a můžeš se do toho směle pustit. Kdyby jsi se nějak rozhodl stačí SZ, jezdím min. 3x týdně do Kostelce n.O. tak ti to můžu přivézt. Ideální éro by pro tebe bylo tohle :
Obrázek

před nedávnem jsem ho nabízel na Rcmanii za hubičku, koupil jsem ho za 1.100,- a prodával za 1.800,-, navýšené o cenu serv které jsem zabudoval. Rozpětí 2,3m ten chlapík co si pro něj přijel až od Č. Budějovic s ním ještě nadělá dost frajeřiny. Na RCmanii žádný zájem, nedivím se je to tam samej EPP píčus. ;)

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: První spalovák

Příspěvek od Karas »

To aviatik666: Však to jsem reagoval na ostatní, tebe jsem pochopil. Zatím díky za nabídku, ještě uvidím. Ta Bellanca je moc pěkná a za celkem slušný peníze, když to srovnám, jak ty říkáš s EPP pič..sem. :lol: To bych zde raději neřešil. Zřejmě jsme naladěni na podobné vlně, mě ty houby už taky lezou krkem :lol: Navíc když vidím obchody a net plný bublinek tak je mi smutno. ;) Člověk přijde do prodejny a oni mu řeknou, že balzu moc nekupují, jelikož ji nikdo moc nechce. :? Já si v životě koupil jedinný letadlo, a to bylo úplně na začátku, set Super Cuba od Hobbyzone, od té doby si je stavím, občas jsem koupil třeba laminátový trup a zbytek dodělal. To už krapet odbíhám, nikomu to neberu, ať si ty bublinky kupuje, když mu to nepřijde jako vyhazování peněz.
Ještě taková otázečka, 4-takty mají nádherný zvuk, ovšem jsou o půlku dražší. Jak je to třeba se spotřebou, údržbou, startováním atd.?
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Uživatelský avatar
aviatik666
Zelenáč
Příspěvky: 34
Registrován: 30 srp 2011 07:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: První spalovák

Příspěvek od aviatik666 »

Čtyřtakt jsem nikdy neměl, ale provozovatelé říkají že spotřeba je podstatně menší, o zvuku ani nemluvě, ten je prostě super. Údržba a startování se zřejmě od dvoudobého tolik lišit nebude, radši bych pokecal s někým kdo ho provozuje.

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: První spalovák

Příspěvek od Karas »

aviatik666 píše:Čtyřtakt jsem nikdy neměl, ale provozovatelé říkají že spotřeba je podstatně menší, o zvuku ani nemluvě, ten je prostě super. Údržba a startování se zřejmě od dvoudobého tolik lišit nebude, radši bych pokecal s někým kdo ho provozuje.
Jasan, zvuk mě prostě uchvátil. Na plnej plyn si to jen tak brumlá a přitom to má sílu. Jedním slovem NÁDHERA. Kdyžtak sem dotáhni nějaký další modeláře. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

Uživatelský avatar
aviatik666
Zelenáč
Příspěvky: 34
Registrován: 30 srp 2011 07:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: První spalovák

Příspěvek od aviatik666 »

No to nevím, na ostatních servrech kromě Akrofora je to už jen o žvanění a z 90% se tam probíraj nesmysly. Kdejakej blb co 3 měsíce lítá s kuličkama si hraje na odborníka a akademicky se snaží diskutovat. Stovky stránek o ničem. Jinak jsem sice přihlášenej do Lipenců, ale v pátek pracovně odjíždím a nevím kdy se vrátím, pokud bych nestihal tak do Lipenců nepojedu a vyrazím do Třebechovic. Snad výjde počasí.

Odpovědět

Zpět na „Modely na spalovací motory“