Salaman píše:Ahoj, jeden Li-Fe článek má v nabitém stavu 3,2V a nabíječka ho musí nabíjet napětím 3,65V s přesností +/-0,03V jinak by došlo k poškození nebo zkrácení životnosti článku. Takže plně nabitá sériová dvojice těchto článků by měla napětí 6,4V. Ale jako přijímačové baterky se Li-Fe nepoužívají! Pouze jako pohonné, protože jsou stavěné na vysoké odběry proudu. Po vybití nízkým proudem baterie tzv. "změknou" to znamená, že při zátěži na nich podstatně klesne napětí a je to nevratné, žádné formování už moc nepomůže.
Jako přijímačovky se stále používají Ni-MH a nebo podle mě nejlepší řešení Li-pol v kombinaci s BECem, který zaručí stabilní palubní napětí 5V na které jsou stavěná všechna serva a přijímače.
Aháááá, díky, tak ta lipolka by asi byla nejjednodušší a i levnější. Ještě to teda poštuduju ::)))
Tak ještě jsem vygooglil toto :
Schopnosti na A123 baterie jsou skutečně impozantní - s 2300mAh balení, která je schopna dodávat proudy až 100A po dobu 10 sekund nebo déle bez poškození. To je 40C hodnocení.
Standardní LiFePO4 baterie ve srovnání mohou mít pouze 3-5C hodnocení, který je naprosto dostatečné pro většinu RC aplikace, ale zdaleka tak vhodná pro současné hi-applciations (jak jsou elektrické energie) jako skutečný A123.
Zřejmě je tedy rozdíl mezi nějakou LifePO4 a LifePO4 A123 Dál tady v tom překladu píše, že ty standartní jsou pro RC aplikace vhodné. No, ještě to naštuduju. Ted valím na ovar párty ::))))

Překlad strejda google. prosím o shovívavost ::))