Tak jsem se dokopal k tomu začít psát recenzi na Canadaira.
Tento model jsem pořídil ze dvou důvodů. Jeden z nich byla zkouška jak to vlastně teď chodí s balíkama z Číny které jsou nad limit 23 EUR. Takže objednáno, zaplaceno a čekání. Po cca 3 týdnech doporučený dopis z celnice , doplnění výpisu PayPalu atd. Do 3 dnů byl balík doma, doplatek (clo, DPH a celní poplatky ) cca 550,- Kč.
Po otevření krabice kontrola obsahu, vše dobře zabalené a zajištěné proti pohybu. Ve stavebnici je vše potřebné k sestavení modelu včetně lepidla, prodlužovacích kabelů, V- kabelu na motory, vrtulí a nějakého klíče na který jsem nenašel použití.
Už předem jsem měl objednané motory Turnigy 2210A /1650 kV , 30A regly Turnigy, serva HXT 900 na výškovku a křidélka a TGY9 MG na směrovku. Baterii mám 3000mAh 3S Lipol.
Po sestavení modelu "na sucho" jsem začal řešit jeden problém. Regly se nevešly do gongol a proto jsem přemýšlel jestli je tam mám zkusit nějak zadlabat nebo použít jiné řešení. Navíc křídlem by se muselo vést celkem 8 žil kabelů (2x servokabel + 2 silové k reglu) . Nakonec jsem se rozhodl umístit regulátory do trupu. Snížil se tím i počet kabelů které se musely zaříznout do křídla po vzoru instalace v EPP modelech. K zajištění kabelů jsem použil lepidlo přiložené ve stavebnici , bohužel je to to jediný k čemu se dalo použít. Když jsem s ním lepil cokoliv jinýho tak to prostě nedrželo. Nedokážu si představit pustit do vzduchu letadlo slepené tímto lepidlem, asi by se rozpadlo. Takže nakonec jsem vše lepil 5ti a 30ti minutovým epoxydem. Nejsem si jistý jestli to bude to nejlepší ale nic lepšího jsem doma neměl.
Samotná stavba probíhala celkem dobře, vše je v návodu dobře nafocené takže nejdříve nasucho sestavit a dopasovat, pak rozebrat, namíchat epoxyd a slepit. Na motory je ve stavebnici připraven hranolek tvrdší balzy na který by se měl motor namontovat pomocí objímky. Tu jsem samozřejmě neměl takže jsem zalepil do gondoly kus překližky a motory přišrouboval pomocí kříže na zadní montáž. Jak přesně jsem pracoval se ukáže při záletu. Motory mám protiběžně takže vyosení jsem dal pouze cca 2 stupně dolů.
Po dokončení elektroinstalace jsem se pokusil přišroubovat křídlo na trup. Povedlo se mi to asi po půl hodině, je to docela porod, v trupu jsou 4 zapichovací matice asi M3 a trefit se skrz celkem tlustý křídlo není žádná sranda. Takže buďto budu přepravovat model sestavený což asi bude problém a nebo musím počítat s tím že sestavení modelu chvilku zabere. Samotnou kapitolou jsou křídelní vzpěry. 4 dráty s očkem a koncovkou která nejde pořádně zacvaknout do překližkových výřezů. Vzhledem k tomu že spojka křídla není nic moc tak vzpěry budou muset být funkční.
No snad to bude držet. Na uchycení akumulátoru je v trupu uchystaný pásek suchého zipu, z odřezků balzy jsem slepil chlívek aby nikam nepochodovala. Samozřejmě až poté co jsem model pomocí akumulátoru dovážil. Napípal jsem vysílač, doladil výchylky o kterých není v návodu ani čárka, doufám že alespoň to těžiště tam bude dobře. Takže letadlo připraveno na zálet, pokud ho přežije tak poreferuju.
Pajax 007
CL 415 Canadair
Re: CL 415 Canadair
Zdarec
Dostal jsem "viks" od Karase takže doplňuju recenzi Canadaira.
Zálet proběhl dobře 11.září (viz vlákno v hydroplánech), fotky z něho samozřejmě mám. Dneska je teleportuju ke Karasovi a ten je sem dodá.
Pajax 007
Dostal jsem "viks" od Karase takže doplňuju recenzi Canadaira.
Zálet proběhl dobře 11.září (viz vlákno v hydroplánech), fotky z něho samozřejmě mám. Dneska je teleportuju ke Karasovi a ten je sem dodá.
Pajax 007
Re: CL 415 Canadair
Tak pár avizovaných fotek.
- Attachments
-
- P9110366.JPG (200.51 KiB) Viewed 3381 times
-
- P9110347.JPG (355.64 KiB) Viewed 3381 times
-
- P9110346.JPG (329.92 KiB) Viewed 3381 times
-
- P9110342.JPG (325.77 KiB) Viewed 3381 times
-
- P9110341.JPG (304.42 KiB) Viewed 3381 times
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Who is online
Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests