Víc jsem nad tím přemýšlel a zas tak jedno se mi to teď nezdá. Pokud si představíš, že motor je na opačné straně pylonu (tedy jako tažný), pak IMHO vyosení bude obráceně než u tlačného. Na přiloženém obrázku jsem to zkusil vyjádřit podle jednoduchých fyzikálních sil. Tlačná vrtule je znázorněna černě a proud vzduchu za ní je vyjádřen jako síla Fv (síla vzduchu). V opačném směru zároveň působí síla Fl (síla na letadlo), která jakoby pákou přes těžiště stáčí špici letadla směrem dolu. To je situace jako v tvých uvedených obrázcích.Karas píše: To je přeci úplně jedno, snažím se pouze lehce ukázat jak určit kam má být motor vyosen. Máš-li trochu představivost, tak si to lehce představíš s motorem tažným.
Ale teď si představ tažnou vrtuli za těžištěm (označena červeně), která vytváří stejné síly - proud vzduchu směrem dolu Fv a tedy i sílu působící v opačném směru Fl. Ovšem jak lze vidět, vyosení této vrtule již není dolu, ale naopak nahoru.
Takže co z toho plyne?
Řekl bych, že skutečně ty obrázky ve vztahu k seawindu jsou matoucí. Bohužel jsem se původně mýlil i já, když jsem psal, že to je náročnější na procesor a dočasně přijal myšlenku těch obrázků. Takže pokud je potřeba, aby model letěl spíše nahoru, měl by se motor IMHO vyosit rovně nebo spíše dolu. Samozřejmě, se to někdo můžete pokusit vyvrátit, pokud se pletu