Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Electrifly Seawind EP

Letadla, vrtulníky, lodě atd. Vše co se dá ovládat a trpaslíci zajišťují správný funkčnost.
zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Electrifly Seawind EP

Příspěvek od zdekar »

Karas píše: To je přeci úplně jedno, snažím se pouze lehce ukázat jak určit kam má být motor vyosen. Máš-li trochu představivost, tak si to lehce představíš s motorem tažným.
Víc jsem nad tím přemýšlel a zas tak jedno se mi to teď nezdá. Pokud si představíš, že motor je na opačné straně pylonu (tedy jako tažný), pak IMHO vyosení bude obráceně než u tlačného. Na přiloženém obrázku jsem to zkusil vyjádřit podle jednoduchých fyzikálních sil.
vyoseni_motoru.jpg
Tlačná vrtule je znázorněna černě a proud vzduchu za ní je vyjádřen jako síla Fv (síla vzduchu). V opačném směru zároveň působí síla Fl (síla na letadlo), která jakoby pákou přes těžiště stáčí špici letadla směrem dolu. To je situace jako v tvých uvedených obrázcích.
Ale teď si představ tažnou vrtuli za těžištěm (označena červeně), která vytváří stejné síly - proud vzduchu směrem dolu Fv a tedy i sílu působící v opačném směru Fl. Ovšem jak lze vidět, vyosení této vrtule již není dolu, ale naopak nahoru.

Takže co z toho plyne?
Řekl bych, že skutečně ty obrázky ve vztahu k seawindu jsou matoucí. Bohužel jsem se původně mýlil i já, když jsem psal, že to je náročnější na procesor a dočasně přijal myšlenku těch obrázků. Takže pokud je potřeba, aby model letěl spíše nahoru, měl by se motor IMHO vyosit rovně nebo spíše dolu. Samozřejmě, se to někdo můžete pokusit vyvrátit, pokud se pletu :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

vitstar
Plodný uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: 03 srp 2011 14:58

Re: Electrifly Seawind EP

Příspěvek od vitstar »

Příloha:
Tak nevím, ale myslím si, že je to poněkud složitější, pokud je motor za těžištěm je síla působící na část před těžištěm stejná ať už je vrtule tažná nebo tlačná. Dalším důležitým aspektem je nastavení modelu jako takového tj vyosení křídel, výškovky od osy. Od toho se pak odvíjí vyosení motoru a pak je také třeba počítat se vztlakem profilu to je nezanedbatelná veličina. Ale zjednodušeně lze říci že se jedná o práci na páce. Takže tak :mrgreen:

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Electrifly Seawind EP

Příspěvek od zdekar »

Jasný... nastavení křídel, výškovky atd. se samozřejmě musí brát v potaz. Dejme tomu, že je ale vše v "neutrálu"... tedy letadlo bez vyosení nahoru/dolu poletí rovně. (Ano, je tam gravitace, která ho táhne dolu... tak buď ji ignorujme nebo mírně přitáhněme výškovku, aby to rovně letělo :) ). No a teď jak se to bude chovat, pokud je motor za těžištěm? Ty síly jsou samozřejmě stejné pro obě uspořádání. Řekl bych, že tlačný motor vyosený nahoru se bude chovat stejně jako tažný motor vyosen dolu a podobně i tl. motor vyosen dolu stejně jako taž. motor vyosen nahoru.

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Electrifly Seawind EP

Příspěvek od zdekar »

Přikládám pár fotek z letošního zimního létání.
Obrázek
Obrázek
(letadlo je podlepené izolepou kvůli tomu, aby se na tvrdém sněhu neobrousilo - momentálně je podlepené celé, ale to už na fotce nemám)

Odpovědět

Zpět na „Modely“