Plechovkáči
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plechovkáči
Já mám v práci dva spolupracovníky, kteří dodají za směnu tak 16 plechovek gambrinus nebo kozel
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Plechovkáči
To jsou v práci slušně výkonníhashpi píše:Já mám v práci dva spolupracovníky, kteří dodají za směnu tak 16 plechovek gambrinus nebo kozel
...by to chtělo náležitě využít, když máš takhle pěkný zdroj potahového materiálu
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19 říj 2013 21:26
- Bydliště: Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plechovkáči
Když mají slinu tak plechovky neberou a ten jeden si rovnou koupí 4 ks 2 litrovek to je 16 piv za směnu a ani to pak na něm není nijak poznat Na konci roku měl jeden 18kg plechovek hliníku
Řeknu jim ať je nechávají a když budete mít někdo zájem tak vám je pošlu
Řeknu jim ať je nechávají a když budete mít někdo zájem tak vám je pošlu
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Plechovkáči
A prosím tě, co děláte s kolegy za práci, že tohle jdehashpi píše:Když mají slinu tak plechovky neberou a ten jeden si rovnou koupí 4 ks 2 litrovek to je 16 piv za směnu a ani to pak na něm není nijak poznat Na konci roku měl jeden 18kg plechovek hliníku
Řeknu jim ať je nechávají a když budete mít někdo zájem tak vám je pošlu
Zdroj na potahový materiál sice nemám, ale posílat nic nebudem, nabídky si vážím, ale bylo by to trochu kostrbaté, asi jako když si němec koupí škodovku a za dva roky ji prodá zpátky do čech ......
Někde se psalo o tom, že recykluje hlavně plechovky od nápoje co dává křídla (asi to bude i líp lítat ) a je pravdou, že když zvážím plech od jistého amerického nápoje a ten co dává křídla, ten okřídlený je lehčí!! Sice ne o moc ale je to tam!
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Plechovkáči
Když jsem toto téma zakládal, už jsem měl v hlavě plán, že oplechuju předek Bristola, kterého jsem zrovna stavěl. Vždyť to tak i ve skutečnosti bylo, tak proč ne.....
Pojal jsem to jako možnost naučit se s materiálem trochu pracovat, zkusit si možnosti a trochu to dostat do ruky. Znázorněné nýtování taky nejspíš neodpovídá, ale když už jsem začal..... dopadlo to jak to dopadlo
Ještě bych rád napsal že motorový kryt není úplně podle představ, ale narazil jsem na tvářecí možnosti materiálu a nijak lépe, než plech nastřihnout na menší části a ty poslepovat do oblého tvaru, mi prostě nešlo.
S výsledkem jsem ale spokojený a už přemýšlím, jaký postavím další éro aby bylo vhodné na oplechování docela mě to chytlo
Pojal jsem to jako možnost naučit se s materiálem trochu pracovat, zkusit si možnosti a trochu to dostat do ruky. Znázorněné nýtování taky nejspíš neodpovídá, ale když už jsem začal..... dopadlo to jak to dopadlo
Ještě bych rád napsal že motorový kryt není úplně podle představ, ale narazil jsem na tvářecí možnosti materiálu a nijak lépe, než plech nastřihnout na menší části a ty poslepovat do oblého tvaru, mi prostě nešlo.
S výsledkem jsem ale spokojený a už přemýšlím, jaký postavím další éro aby bylo vhodné na oplechování docela mě to chytlo
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Re: Plechovkáči
Paráda
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plechovkáči
Ahoj, můžeš prosím napsat postup jak jsi to dělal?
Jinak vypadá to suprově.
Jinak vypadá to suprově.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Plechovkáči
Oplechování trupu:
-celý předek, který je oplechovaný je pod plechem potažený balzou. Původně byl jiný záměr povrchovky a plech jsem ,,vymyslel,, až postupem stavby. Plech je zespodu zdrsněný smirkovým papírem a lepený řídkým vteřiňákem. Kupodivu to dobře drží.
Nejdřív jsem to potáhl plechem bez naznačení nýtů/šroubů ale furt to nebylo tak nějak ono. Pak vyšel již zmiňovaný článek v časopise a došlo mi to Jelikož jsem ale nechtěl pracně zhotovený potah trhat, vyřešil jsem to trochu po svém. Nýtování jsem naznačil na proužek plechu a ten jsem nalepil navrch. Sice kompromis a není to úplně ono, ale bylo to nejschůdnější řešení a vypadá to nakonec vcelku dobře. Hlavně se dá udělat krásný rovnoměrný spoj! Opět lepeno vteřiňákem a zdrsnil jsem pouze spodek lepeného pásku. Drží
Oplechování motorového krytu:
Tady jsem laboroval i s jinými postupy a strávil na tom spousty času.... Nakonec opět plechovka od pití a radius řešit nastříhnutím plechu na malé části a tím docílit požadovaného tvaru-samozřejmě to není úplně dokonalé.
Opět zespodu zdrsnění a lepení řídkým vteřiňákem. Veškeré nýtování je naznačené zespodu plechu před přilepením na kostru. Dělá se to trochu špatně z důvodu barevného potisku plechovky, ještě ,,počmárané,, zdrsněním a člověk se snadno ztratí v rovině a pravidelnosti. Je dobré pomoci si třeba pravítkem.
Kryt baterek mezi podvozkem:
Nejprve jsem si slepil balzový rámeček dvířek a navrch přilepil plech který je na každou stranu o 2-5mm větší, takže se krásně schovají mezery a není skoro vidět, že to jsou dvířka Navíc jsem si odzkoušel demontáž přilepeného plechu, napoprvé se to nepovedlo podle představ. Krásně jde plech odříznout ostrým skalpelem od konstrukce bez velkých poškození balzy. Musí se teda opatrně a dostat to do ruky, ale jde to!
A vytlačení ,,nýtování,, dělám tupým důlčikem a plech mám položený na balzovém prkýnku, které dává plechu místo, kam se vytlačit.
-celý předek, který je oplechovaný je pod plechem potažený balzou. Původně byl jiný záměr povrchovky a plech jsem ,,vymyslel,, až postupem stavby. Plech je zespodu zdrsněný smirkovým papírem a lepený řídkým vteřiňákem. Kupodivu to dobře drží.
Nejdřív jsem to potáhl plechem bez naznačení nýtů/šroubů ale furt to nebylo tak nějak ono. Pak vyšel již zmiňovaný článek v časopise a došlo mi to Jelikož jsem ale nechtěl pracně zhotovený potah trhat, vyřešil jsem to trochu po svém. Nýtování jsem naznačil na proužek plechu a ten jsem nalepil navrch. Sice kompromis a není to úplně ono, ale bylo to nejschůdnější řešení a vypadá to nakonec vcelku dobře. Hlavně se dá udělat krásný rovnoměrný spoj! Opět lepeno vteřiňákem a zdrsnil jsem pouze spodek lepeného pásku. Drží
Oplechování motorového krytu:
Tady jsem laboroval i s jinými postupy a strávil na tom spousty času.... Nakonec opět plechovka od pití a radius řešit nastříhnutím plechu na malé části a tím docílit požadovaného tvaru-samozřejmě to není úplně dokonalé.
Opět zespodu zdrsnění a lepení řídkým vteřiňákem. Veškeré nýtování je naznačené zespodu plechu před přilepením na kostru. Dělá se to trochu špatně z důvodu barevného potisku plechovky, ještě ,,počmárané,, zdrsněním a člověk se snadno ztratí v rovině a pravidelnosti. Je dobré pomoci si třeba pravítkem.
Kryt baterek mezi podvozkem:
Nejprve jsem si slepil balzový rámeček dvířek a navrch přilepil plech který je na každou stranu o 2-5mm větší, takže se krásně schovají mezery a není skoro vidět, že to jsou dvířka Navíc jsem si odzkoušel demontáž přilepeného plechu, napoprvé se to nepovedlo podle představ. Krásně jde plech odříznout ostrým skalpelem od konstrukce bez velkých poškození balzy. Musí se teda opatrně a dostat to do ruky, ale jde to!
A vytlačení ,,nýtování,, dělám tupým důlčikem a plech mám položený na balzovém prkýnku, které dává plechu místo, kam se vytlačit.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- Karas
- Mazák
- Příspěvky: 1099
- Registrován: 10 čer 2011 13:18
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plechovkáči
Napojení máš jak řešený? Nějak nevím, když se potahuje křídlo, tak jak se na sebe napojují jednotlivé kusy, aby nebyly mezery.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
- REX
- Mazák
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Plechovkáči
Napojení na trupu jsem udělal napřesno k sobě a přes spoj pak nalepil proužek s ,,nýty,,. Takové řešení ale nedoporučuju, je to dost náročný na přesnost a nedokážu si představit udělat takhle víc než jeden spoj
Jinak normálně plechy přes sebe, tak 3-4mm a aby byly spoje po větru.... takže potahovat odzadu dopředu.
(na motorovém krytu to mám ale obráceně, protože jsem tak lépe schoval nedostatky ohnutých konců čelního plechu)
Jinak normálně plechy přes sebe, tak 3-4mm a aby byly spoje po větru.... takže potahovat odzadu dopředu.
(na motorovém krytu to mám ale obráceně, protože jsem tak lépe schoval nedostatky ohnutých konců čelního plechu)
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...