Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Upgrade F3K

Modely, které nelze zařadit do žádné jiné kategorie.
zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Upgrade F3K

Příspěvek od zdekar »

Ahoj. 1.4. jsem provedl zálet vylepšeného házedla kategorie F4K (již dříve vylepšené F3K o vlečný háček a háček na gumicuk :) ). Takže teď je to F5K :D

Kamarádi modeláři si nejdřív mysleli, že si z nich dělám srandu a brali to jako aprílový žert, ale když model hladce odstartoval, tak věděli, že to myslím vážně. A nevěřícně koukali, že to opravdu lítá. :D V čem že spočívá to vylepšení?:
Obrázek

Nad křídly je upevněno EDF (neboli dmychadlo). Takže z prostého házedla je motorák se zvukem stíhačky. Laik se diví, odborník žasne a kolegové modeláři se děsí hrůzou, protože je vše připevněné jen suchým zipem. :lol: Celá jednotka EDF je samostatným prvkem (EDF + pohonná lipolka + regulátor + vlastní přijímač)... takže letadlo má najednou přijímače 2. V neděli byl bohužel dost vítr, takže se moc nedalo posoudit jak to lítá a lítalo to celkem pomalu. Při přistání jsem pak urval směrovku, takže je zas co opravovat.

Původně jsem chtěl hlavně odzkoušet to dmychadlo, jelikož se mi už nějaký čas válelo doma. No a na to, že stálo jen $4 + motor $15, tak funguje celkem pěkně. :)
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... _64mm.html

Celková váha letadla: 660g
bez EDF jednotky: 430g
statický tah EDF: 440g
baterka k EDF: Lipol 3S 1600mAh, 130g
EDF motor: Turnigy 2810 EDF Outrunner 3500kv for 55/64mm

Uživatelský avatar
Puma163
Plodný uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 21 led 2012 16:55
Bydliště: Šternberk

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od Puma163 »

Pokuston :) Při letu dolů to pak má asi odpor. Co tu jednotku dát dolů jako zespodu, přidat jedno servičko na nějakou západku a padáček a jak vystoupáš, tak to odhodit? měl bys házedlo vysoko a jako bys ho tam vyhodil :)
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od zdekar »

Ono by to šlo i vyklopit v náklonu křídla nebo udělat loping :) Dolu by to moc dát nešlo, jelikož tam jsou serva (nemám tam ani dymondy ani atlasy a jim podobná ultra tenká serva s velkou silou a za tučný peníz, ale obyčejné HXT 900) a koukají ven. Ale nevím, jak bych to vymyslel, aby to tam celé drželo a odpoutalo se to jen tím servem. A ten padák by musel být dost velký, aby se to při dopadu nerozbilo.
Nechám to jen jako takovou zajímavost a pokud budu chtít jen plachtit, tak to EDF odtrhnu a bude z toho zas klasický větroň na plachtění. :)

mbrazdil
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01 črc 2012 11:51

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od mbrazdil »

Ahoj,

premyslim pridelat taky vlecny hacek na moje kacko, jen by me zajimalo jak jsi to udelal, kam jsi jej zabudoval a hlavne jak vypada ;) Startoval jsi to na gumicuku?

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od zdekar »

Tak start na gumicuku vypadá zhruba takto:
start_gumicuk.jpg
Háček pro gumicuk jsem umístil zhruba do těžiště letadla (nebo mírně před ním). Celé řešení jsem dělal velmi amatérsky :) Do trupu jsem nasunul dřevěný špalíček (rozpůlený váleček) a do něj jsem ze spod navrtal dva vruty s podložkama. Pod ty podložky jsem pak nasunul háček a přitáhnul šrouby. Háček jsem vyrobil z drátu do kola, z kterého jsem udělal dvojitý ohnutím uprostřed a zahnul do tvaru háčku. Pak jsem jej přimontoval pod ty podložky. Je to velice jednoduché a rychlé řešení. Nevýhoda však je, že pokud bude síla gumicuku větší než síla šroubů, co drží ten háček, tak háček odletí a letadlo zůstane v ruce... takže budu muset to udělat příště líp. Ale pár desítek startů to absolvovalo, než se mi to vytrhlo. (výroba nového háčku je na pár vteřin)
To jen tak na okraj, jak to jde také řešit velice levně. :)

Pak mám ještě vypínací háček na vlekání koupený v HobbyKingu. Vypínání je ovládáno servem. Bohužel jsem to ještě vlekat nezkoušel a teď ani nemůžu, jelikož jsem při jednom tvrdším přistání rozlomil trubku i s kouskem zadní části gondoly a zatím jsem se nedostal k opravě :)
No v podstě je to stejný jako tenhle od Pelikana:
http://www.rcshop.eu/vlecny-hacek-pro-a ... anguage=cz

a gumicuk z HobbyKingu:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10609
Používal jsem jej v parametrech 10m gumy, 60m vlasce asi 1mm (a nebo jen těch 10m gumy - nejde to sice do takových výšek, ale tak kolem 40m jo).
Při jednom z prvních pokusů jsem to napnul moc a sklaply se mi ve vzduchu křídla. Takže jsem pak křídlo dal dohromady a vyztužil další vrstvou skla kolem středu (možná i 2 vrstvy). Pak už to šlo dobře... ale radši jsem to tolik nenapínal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mbrazdil
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01 črc 2012 11:51

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od mbrazdil »

Diky moc za poznatky ;) no ja jsem mezitim premyslel o tom jak bych to udelal ja a vymyslel jsem to tak, ze bych do trupu asi v urovni nabezne hrany kridla udelal drazku a do deto drazky bych zalepil epoxidem hacek z materialu neco jako sklolaminatu. Myslis, ze to vydrzi? Nemam v planu to prepinat, pac mam spise z toho gumicuku strach, aby mi to neprastilo s letadlem o zem. Spise bych to videl na tech 10 m gumy a 30-40 m vlasec. Kdyz jsme u toho vlasce, tak mam na mysli asi rybarsky, ze?
Zabudovavat hacek, ktery by byl ovladatelny servem mi prijde zbytecne ;)
A jak se to kacko chova pri tom vleku? Nedelaji problemy kridelka? Ja jen, ze letadla RCH se delaji bez kridelek ...

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od zdekar »

Až na úroveň náběžné hrany bych to nedával, to bych řekl, že bude moc vepředu. Já to mám zhruba tak 1cm před těžištěm. Co to udělá, když se dá háček moc dozadu nebo dopředu je např. popsáno zde (dole):
http://air-model.blog.cz/0912/gumicuk-katapult

Toho praštění o zem bych se nebál (pokud tedy nebudeš mít v neutrálu potlačenou výškovku). Stačí, když to budeš pouštět, abys to nasměroval čumákem mírně nahoru (ale opravdu jen mírně). Vlasec mi kupoval kamarád, ale myslím, že to bylo v rybářských potřebách.

No a k tomu vleku:
Ten háček (ve špičce gondoly) je potřeba vypínatelný na straně vlečeného větroně, proto je ovládaný servem. Samozřejmě by to šlo asi i vlekat přes ten háček pro gumicuk a pak servo netřeba :) . Bohužel k tomu jak se to chová jsem se zatím nedostal, jelikož když jsem to měl připravené, tak nebyla vlečná a mezitím než byla dostavěná, tak vlastní chybou jsem to uvedl dočasně mimo provoz.

K pevnosti háčku ze sklolaminátu se moc vejadřovat nemohu, jelikož z toho materiálu moc nestavím. Ale dělají se i háčky plastové, tak snad by to vydržet mohlo.

Uživatelský avatar
Salaman
Plodný uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 10 čer 2011 21:08
Bydliště: Vojenice RK
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od Salaman »

Ahoj, vlekat F3K to je nápad, tak já si dám háček na Seirana a můžem to skusit, ale museli bysme ty letadla hodit oba naráz a nebo já první hodim vlečnou a tobě to vycukne z ruky?

zdekar
Zkušený
Příspěvky: 889
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od zdekar »

Tak to nevím čoveče za Seiranem to tahat... spíš za Michalovým Mentorem. Ale momentálně je na tom moje F3K asi jako to tvoje... tedy pokud jsi ho ještě neopravil. Sice asi né tak rozlámaný, ale i tak je trup na 2 půlky. :)

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Upgrade F3K

Příspěvek od PavelN »

Taková jednoduchá poučka kam umístit háček pro vlekání - gumicuk: je potřeba si určit osu trupu, v místě těžiště spustit přímku, která svírá úhel 60 stupňů s osou trupu (přímka jde směrem dopředu, tzn. před těžiště) a v místě kde ta pomyslná přímka protne spodní hranu trupu se umísťuje háček. Vzhledem ke štíhlosti trupu F3K to skutečně vyjde kousek před těžiště. Je možné i laborovat s polohou mírným posouváním háčku dopředu a dozadu, myslím tím tedy v řádech několika milimetrů. V případě posunutí dopředu možno startovat ve větším větru a dosažená výška je menší, v případe posunutí dozadu je to spíš do menšího větru a dosahovaná výška je větší. Snad jsem to napsal srozumitelně.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“