Ahoj
No ono to je dost smutný, ale za vším hledej peníze, stačí se podívat na reklamu co tam mají horem dolem, a také trochu logika dnešní doby kdy si někteří boháči sami podřezávají větev.
SMČR má výjimky, tedy pro jejich členy dobrý pro ostatní diskriminace a utlumení modelářů všeobecně to pocítí samozřejmě až bude pozdě a větev se zlomí.
Podobně jako po 89 uvolnění trhu z byty, domy, bohatí vydělávají na chudých a zadlužují státní rozpočet na různých soc. dávkách, ekonomika pomalu upadá a bohatých jedinců přibývá, soc. napětí se zvětšuje s tím souvisí různé nové politické strany které získávají hlasy.
Nedávno jsem četl článek kde podle statistik je v ČR 890 000 volných bytů, jednak co by investice což převažuje a pak někteří co zdědili bydlení a bojí se tam dát nájemníka aby opravdu platil, motivace prodat volné bydlení je minimální. Vše souvisí se vším a opakuji za vším hledej peníze a přidám - lidskou hloupost a nenažranost.
Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Veletrhy volného času - budou tam tentokrát i modeláři?
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 07 črc 2022 18:10
Re: Veletrhy volného času - budou tam tentokrát i modeláři?
Můj selský rozum zůstal stát v údivu.BeneFitmodel píše:S modelařinou natož s modelářskými kroužky je to jedno velké špatné.
Iniciativa jak organizovat modelářské kroužky by teoreticky dnes mohla vzejít ze tří směrů.
1. kraje a obce viz. příspěvek výše skrze krajské rady mládeže a DDM
2. školy a obce coby zřizovatele škol
3. modelářský svaz a jeho kluby minimálně jako dodavatele metodiky, náplně a odborného personálu
A výsledek, když je řeč o kraji Vysočina, je téměř nic, skoro nula. Namátkou jsem hledal modelářské kroužky v okresních městech kraje Vysočina a je to bída, ve všech existují ale modelářské kluby a napadá mne kde jsou, co v tom dělají a co dělá SMČR a KLeM coby nejsilnější jeho část? Dle toho výsledku nic a není se čemu divit, když nemají vypracovanou ani metodiku pro vedení modelářského kroužku, dostupnou pro vedení škol a DDM!
Kdokoliv selsky uvažující by očekával, že v průmyslově a technicky zaměřené zemi jakou je Česko, bude technické vzdělávání a praktická výuka dětí a mládeže prvořadé, bude to mít řád a propracovaný systém už od předškolního stupně vzdělávání. Jaká je realita? Opravdu tristní.
Ano miliardy tečou na vzdělávání děti a mládeže, ale na podporu v dokonale propracovaném systému uměleckého vzdělání, celkem v síti 535 ZUŠ (Základní umělecká škola)...
Kdyby bylo alespoň technické vzdělávání podpořeno sítí nějakých techcenter pro hledání mladých technických talentů třeba v bývalých 76 okresních městech, hned by to bylo veselejší pokud by to vypadalo takto...
Síť 535 ZUŠ na mapě vypadá nabubřelé ve srovnání s hypotetickou sítí pro technický rozvoj mladých v techcentrech v 76 okresních městech, taková síť pro technickou výchov mládeže by vypadali uboze, ale není ani ta a to je katastrofa!
Mihnul jsem se na jedné té akci avizované výše a kdyby tam scházela jen modelařina, ale nebyla tam prezentace žádného technického kroužku!
Koukal jsem na web místního DDM a je to jedná velká katastrofa ohledně technicky směrovaných kroužků. Nevím, nechápu, nerozumím a jsem zhrozen, kde chce v tom regionu ČEZ brát technicky vzdělané lidi na stavbu i provoz nové atomové elektrárny?!
Kdyby to byl jenom problém peněz, pak kde je alespoň minimální inciativa a podpora ekonomu a personalistů v CZ průmyslu a prachatých výrobních firem?
Těch co si pořád dokola stěžují že nemají technicky vzdělané lidi a to včetně jejich sdružení druhu Hospodářská komora České republiky, nebo Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR !
Za mých školních let jsme měli předmět technická výchova se to tuším jmenovalo.
Tak jsem se podíval, na ministerstvo školství, co má největší rozpočet ve státě jak to státní vzdělávání vede a co nařizuje povinně školám učit.
Jeden by čekal, že tam najde alespoň náznak polytechnické výuky, ale nic.
Realita je ale taková, že průmyslová země základní technické vzdělání nepotřebuje, protože ho prostě v osnovách základních škol nemá...
Kdo nevěří, ať se podívá co obsahuje povinná školní výuka dle rámcového vzdělávacího programu MŠ v průmyslovém a technický zaměřeném Česku...
https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2 ... _zmeny.pdf
Také i na můj vkus je tam rovněž přespříliš umění a podobných nepřirodovědnych - společenských předmětů a to dokonce včetně multikulturalismu
-
- Zkušený
- Příspěvky: 742
- Registrován: 06 črc 2022 07:03
- Bydliště: střední EU
Re: Veletrhy volného času - budou tam tentokrát i modeláři?
Dík za odkaz, pokud se ale člověk odhodlá to trochu číst, zjistí, že stát předci jenom nařizuje jakousi technickou výuku.
Je to schované v tom dokumentu z odkazu, pod náplni vzdělávání s názvem "člověk a svět práce" popsané od strany 104.
Na druhou stranu zase není moc co slavit.
Hned na straně 140 je rozepsán Rámcový učební plán, co je časový rozpis, který musí školy věnovat jednotlivým výukovým předmětům.
Z toho zjistíte, že vyučovacímu předmětu pracovní činnosti na základní škole musí ředitelé měsíčně pro 1. stupeň vyhradit v rozvrhu 5 hodin a na 2. stupni pouze 3 školní hodiny (45 min.).
To si musíme přiznat, že není moc. Další otázkou je, jaká je náplň tohoto předmětu, kdo to učí, jaké je vybavení atd.
Pokud by to ale učili nějací inovativní kantoři, pak by určitě uvítali a využili podrobně připravené podklady pro nějakou základní modelařinu, dle náznaků uvedených ve vlákně proč a jak začít modelařit.
Je to schované v tom dokumentu z odkazu, pod náplni vzdělávání s názvem "člověk a svět práce" popsané od strany 104.
Na druhou stranu zase není moc co slavit.
Hned na straně 140 je rozepsán Rámcový učební plán, co je časový rozpis, který musí školy věnovat jednotlivým výukovým předmětům.
Z toho zjistíte, že vyučovacímu předmětu pracovní činnosti na základní škole musí ředitelé měsíčně pro 1. stupeň vyhradit v rozvrhu 5 hodin a na 2. stupni pouze 3 školní hodiny (45 min.).
To si musíme přiznat, že není moc. Další otázkou je, jaká je náplň tohoto předmětu, kdo to učí, jaké je vybavení atd.
Pokud by to ale učili nějací inovativní kantoři, pak by určitě uvítali a využili podrobně připravené podklady pro nějakou základní modelařinu, dle náznaků uvedených ve vlákně proč a jak začít modelařit.
Kostka stěží vysvětlí úsečce a už vůbec ne bodu, že existují i jiné dimenze života, než jsou v tom jejich ...