FunnyStar Multiplex
Napsal: 23 črc 2023 13:52
Pořídili jsme si nový stroj, 6-ti letému synovi, aby měl svoje letadlo s kterým bude létat hlavně on a měl z něho radost. Už umí létat pod dohledem zkušeného se StepOn....
Se StepOnem je velmi podobné, jak koncepcí, velikostí, hmotností i letovými vlastnostmi. Letovými vlastnostmi ovšem StepOn předčí! Ale o tom až později...
Také jsem přemýšlel zda-li umístit do Začátečníků, nebo Modelů do 250g. Kategorie do 250g je mi ale bližší, odpovídajících modelů mám víc a rád budu i nadále rozšiřovat.
Stavebnici jsem pořídil i s originálním vybavením, přišlo mi to jednodušší a nic vhodného pro osazení, krom baterky a přijímače, jsem doma neměl.
Stavba je pro zkušené velmi jednoduchá, v případě trupu se slepí 3 desky EPP, přilepí se směrovka s výškovkou a slepí se kabinka. Do křídla se vlepí klínový smrkový nosník, kterým se zároveň vytvoří prohnutí rovné desky a přilepí se dvojité lomení uší.... Jako by to stavbě StepOna z oka vypadla, kdo od koho opisoval?!
V dalším srovnání se StepOnem zjistíme, že je rozměrově o trochu větší rozpětím i délkou, profil trupu je z boku nižší a zároveň hezčí, aerodynamicky čistší, více se podobající nějaké předloze reálného letadla. Lomení uší je dvojité. Model postrádá podvozek, který by šel ale velmi jednoduše doplnit.
Po letové stránce mě model velmi příjemně překvapil, stále budu srovnávat se StepOnem.... Hmotnost vyšla pár gramů přes 200, holý model bez vybavení měl přesně 104g. Výrobce udává nějakých 175, takže jsem se opět nevešel.
Model létá velmi pomalu a stabilně, mnohem lépe než StepOne! Sám jsem tomu nejdřív ani nemohl uvěřit. Dá se krásně řídit pouze směrovkou otáčkami motoru, respektive když je vhodná výška a ustálené otáčky, stačí jen ta směrovka. Při létání se dá krásně řídit jednou rukou směrovka a druhou rukou jsem vytáhl telefon z kapsy, otevřel foťák a model za letu vyfotil, to myslím dostatečně vypovídá jak se s tím dá lehce létat. StepOne u mě v porovnání s FunnyStarem prohrál!
A ještě jedna zajímavost je 6-ti listá vrtule, nikdy jsem neměl víc jak 3-listou a netušil jsem co od toho mám očekávat. Další příjemné překvapení v podobě velmi tichého chodu i při plném plynu.
A ještě pár fotek:
Se StepOnem je velmi podobné, jak koncepcí, velikostí, hmotností i letovými vlastnostmi. Letovými vlastnostmi ovšem StepOn předčí! Ale o tom až později...
Také jsem přemýšlel zda-li umístit do Začátečníků, nebo Modelů do 250g. Kategorie do 250g je mi ale bližší, odpovídajících modelů mám víc a rád budu i nadále rozšiřovat.
Stavebnici jsem pořídil i s originálním vybavením, přišlo mi to jednodušší a nic vhodného pro osazení, krom baterky a přijímače, jsem doma neměl.
Stavba je pro zkušené velmi jednoduchá, v případě trupu se slepí 3 desky EPP, přilepí se směrovka s výškovkou a slepí se kabinka. Do křídla se vlepí klínový smrkový nosník, kterým se zároveň vytvoří prohnutí rovné desky a přilepí se dvojité lomení uší.... Jako by to stavbě StepOna z oka vypadla, kdo od koho opisoval?!
V dalším srovnání se StepOnem zjistíme, že je rozměrově o trochu větší rozpětím i délkou, profil trupu je z boku nižší a zároveň hezčí, aerodynamicky čistší, více se podobající nějaké předloze reálného letadla. Lomení uší je dvojité. Model postrádá podvozek, který by šel ale velmi jednoduše doplnit.
Po letové stránce mě model velmi příjemně překvapil, stále budu srovnávat se StepOnem.... Hmotnost vyšla pár gramů přes 200, holý model bez vybavení měl přesně 104g. Výrobce udává nějakých 175, takže jsem se opět nevešel.
Model létá velmi pomalu a stabilně, mnohem lépe než StepOne! Sám jsem tomu nejdřív ani nemohl uvěřit. Dá se krásně řídit pouze směrovkou otáčkami motoru, respektive když je vhodná výška a ustálené otáčky, stačí jen ta směrovka. Při létání se dá krásně řídit jednou rukou směrovka a druhou rukou jsem vytáhl telefon z kapsy, otevřel foťák a model za letu vyfotil, to myslím dostatečně vypovídá jak se s tím dá lehce létat. StepOne u mě v porovnání s FunnyStarem prohrál!
A ještě jedna zajímavost je 6-ti listá vrtule, nikdy jsem neměl víc jak 3-listou a netušil jsem co od toho mám očekávat. Další příjemné překvapení v podobě velmi tichého chodu i při plném plynu.
A ještě pár fotek: