B17 Flying Fortress

Letadla, vrtulníky, lodě atd. Vše co se dá ovládat a trpaslíci zajišťují správný funkčnost.
Pajax 007
Znalý uživatel
Posts: 74
Joined: 16 Jun 2011 22:56

B17 Flying Fortress

Post by Pajax 007 »

Zdarec
Konečně jsem se dokopal dopsat recenzi na můj první čtyřmotorák. Tak tady je:
Recenze B 17 Flying Fortress
Po B17 jsem pokukoval už delší dobu, zejména na HC mají na výběr dvě velikosti (1600mm a 1875mm) a několik zbarvení. Vybral jsem tu větší – známou Memphiskou krásku.
Finančně mě to vyšlo následovně.
Samotný model 192 USD + poštovné 62 USD . Celkem teda zhruba 5.000,- Kč. Doma mě čekalo ještě doplatit DPH + poplatky což bylo cca 1.100,- Kč.
Za zhruba tři týdny mi pošťák přivezl ohromnou krabici která byla napěchována po okraj.
Při vybalování jsem obdivoval hlavně maketovost všech dílů. Prolisy, plátování, střílny atd. Těchto detailů je kráska opravdu plná. Součástí stavebnice je veškerá výbava tj. serva, motory, třílisté vrtule, regulátory, zatahovací podvozek a veškeré kabely elektroinstalace. Takže k dokončení je potřeba mít pouze vlastní přijímač a dva kusy pohonných akumulátorů. V mém případě ASSAN X6 a 2x TURNIGY 3S 3000mAh.
Součástí stavebnice je samozřejmě i návod v angličtině který je doplněn kvalitníma fotkama. Návod je vytištěn na křídovém papíře, to jsem ještě nikdy nezažil.
Samotné sestavení modelu je záležitostí pár hodin. Postupoval jsem podle návodu a udělal několik úprav u kterých se zastavím a které snad zlepšily celkový dojem z modelu.
Kompletace začíná montáží motorů do gondol a jejich zapojení. Tady jsem udělal hned první změnu oproti návodu. Akumulátory jsou zapojeny jeden pro pravé motory a druhý pro levé motory. Přeletoval jsem konektory tak aby jeden akumulátor napájel vnitřní a druhý vnější motory. Důvod je jasný a kdo už někdy lítal s vícemotorovým modelem tak jistě ví jaký je problém vysazení jednoho motoru. Po instalaci motorů jsem zapojil regulátory a slepil křídlo, to je slepeno „natupo“ pouze s malým zámkem. Potom jsem přilepil kryt kabelů z černého plastu a křídlo bylo hotovo. Regulátory jsou ukryty v prolisech na spodní straně křídla a jsou velmi dobře chlazeny. Všechny čtyři regly jsou zapojeny do Y kabelu a mají zapojený BEC.
Pokračoval jsem přilepením ocasních ploch a zapojením kormidel. Svazek kabelů které vedou z křídla jsem osadil Y kabelama. Je jich dost – 2x podvozek, 2x křidélka, 2x klapky a 2x osvětlení. Řešil jsem jak budu tu spoustu kabelů zapojovat do přijímače který jsem chtěl umístit někde v trupu ale nakonec jsem to udělal jinak. Přijímač nechávám zapojený a sundávám ho spolu s křídlem. Při sestavování na letišti nakonec připojuju do přijímače pouze dvě serva (směrovku a výškovku). Další úpravou byla výměna serva výškovky. Dodávaná NONAME serva se mi moc nezdála, sice fungují a alespoň výškovkové jsem nahradil HITEC 81MG . Dále jsem vzadu podložil celý domeček zatahovacího povozku abych posunul kola co nejvíce dopředu. Problémy s rozjezdem při záletu mi daly za pravdu, kola jsou dost daleko, chtělo by to ještě kousek dopředu.
Dále jsem osadil kryty motorů a krásné 3 listé vrtule. Bohužel krása je jedna věc a funkce druhá. Listy jsou tak slabé že stačí jednou zakopnout o drn a listy se rozletí na všechny strany. Nakonec jsem osadil místo originálních třílistů 4x APC 9/6. Pokud s B17 pojedu na nějakou předváděčku tak tam za pár minut na stojánku našroubuju třílisty ale na let tam vrátím APC.
Nakonec se model měl osadit doplňkama – kupole na čumák, střílny, kulomety atd. To samozřejmě nechávám až po záletu. Zkontroloval jsem těžiště a to vyšlo kupodivu dobře. Napípal jsem vysílač, bohužel o velikosti výchylek není v návodu ani čárka. No, asi předpokládají že si čtyřmotorák nekoupí úplný začátečník. Tak ještě hup na váhu a jde se lítat.
Samostatný zálet proběhl na Silvestrovském létání. Přenechal jsem letadlo kolegovi Hoblíkovi a jal se fotit. Hned od začátku měla B17ka snahu překlápět se na čumák. Takže plný plyn, plnou výškovku a utrhnout ji do vzduchu. Hoblík je PAN pilot a za pár sekund byla B17ka ve vzduchu. Podvozek zaplul do šachet a my všichni na letišti jsme se mohli kochat nádherným modelem. Hoblík začal vykřikovat že s tak hodným větroněm dlouho nelítal. A měl pravdu, pilotáž B17ky mě trochu připomíná let s EGE od Multiplexu. Jen ta zvuková kulisa je jiná. Čtyři motory to už je hukot i když jsou elektrický. Zálet proběhl na jedničku, doma jsem zalepil kupoli bombometčíka, dolní střílnu a osadil kulomety. Ještě chci pořešit poziční světla a přistávací světlomety. U modelu pořád blikají což je špatně. Plánuju to udělat tak že se při vysunutém podvozku rozsvítí přistávací světlomety a začnou blikat poziční světla.
S B17 kou mám momentálně cca 6 starů a let s ní je velmi příjemný a pohodový. Jako každý model má svoje specifika se kterýma se musí počítat, konkrétně těžké motory daleko od osy způsobují jistou setrvačnost při obratech, dále podvozek je málo „předkopnutý“ takže se má model snahu klopit na čumák. Jinak jsem ale s Memphiskou kráskou velmi spokojený.
Nakonec několik parametrů:
B17 Flying Fortress - Memphis Belle
Rozpětí 1875mm, délka 1350mm, hmotnost 2800gr.
Pohon a ovládání: 4 x 200W střídavý, 4 x 20A regl, 2x 3S Lipol 3000mAh, 5x 9g servo NONAME, 1x HITEC HS 81 MG, přijímač ASSAN X6.
Ovládané jsou : směrovka, výškovka, motory, křidélka, klapky a elektrický zatahovací podvozek
Pajax 007
Attachments
PC270671.JPG
PC270671.JPG (458.42 KiB) Viewed 3900 times
PC250671.JPG
PC250671.JPG (398.34 KiB) Viewed 3900 times
PC250673.JPG
PC250673.JPG (462.75 KiB) Viewed 3900 times
PC280674.JPG
PC280674.JPG (230.81 KiB) Viewed 3900 times
PC280676.JPG
PC280676.JPG (511.89 KiB) Viewed 3900 times

Bobek
Nováček
Posts: 4
Joined: 28 Feb 2016 16:27

Re: B17 Flying Fortress

Post by Bobek »

B-17 Flying Fortress je simulace létající pevnosti.

Return to “Modely”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests