Stránka 1 z 1
Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 02 led 2025 12:14
od LEON
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 02 led 2025 23:23
od REX
Já bych se přikláněl spíš k modelům, které mají hranaté trupy, hlavně pro jednoduchost výroby. Z uvedených Fokker E.III, Morane-Saulnier, Junkers CL.1 a samozřejmě budou i nějaké další, nehledal jsem, jen vybíral z navržených....

Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 03 led 2025 10:05
od LEON
Jo, ty hranaté trupy půjdou dobře vyřezat řezačkou, to je pravda. Hlavně se mi jedná o doporučení, jaké existují zajímavé jednoplošníky z první světové války. Co vídávám na modelářských fotkách a videích na FB modelářské skupině, když už si nějaký modelář postaví WW1 jednoplošník, prakticky vždy je to jen Fokker Eindecker E.III. Očividně je to nejznámnější jednoplošník z první světové války. Díky mnoha rokům létání na leteckém simulátoru
Rise of Flight mám určité povědomí o nemálo typech letounů z první světové, ale i tak toho mnoho o tehdejších jednoplošnících nevím. I v tom simulátoru byly snad jen dva jednoplošníci, právě ten
Fokker E.III a
Fokker D.VIII. A přesto už tenkrát existovala celá řada zajímavých jednoplošníků, jen už dnes nejsou tolik popularizované, jako ten notoricky známý německý Eindecker.
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 19:24
od joskapilot
Ahoj
Jo jednoplošníky budou do začátku fain , řezačka se pomalu blíží do finále, trochu jsem se zastavil u mechaniky, protože nerad jen něco kopíruji obzvlášť když mě to nesedí .
Tady tento je také pěkný:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Morane-Saulnier_P
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 19:43
od LEON
Morane-Saulnier P je už ale bohužel hornoplošník, takže má křídlo připojené k trupu jen vzpěrami, což dělá ten model pro hrubší zacházení při Combatu choulostivější. Proto jsem hledal spíš jednoplošníky, které mají křídla připojena přímo k trupu, což dělá tu konstrukci modelu odolnější při tvrdších přistáních nebo drobných kolizích ve vzduchu, ke kterým při Combatu dochází.
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 19:55
od joskapilot
Ono když to přilepíš na uhlíkové trubky tak se to utrhne vždy někde jinde
Spíše by se to muselo udělat na nějakou plošku a spojit dvěma šrouby aby se to dalo lépe rozdělat což je hmotnost navíc a ten středoplošník bude opravdu lepší jak píšeš.
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 20:06
od REX
Souhlasím s Joskou... Když to uděláš dostatečně pevné, bude to držet jak islámská víra a orveš to stejně jinde jako kdejaké jiné, viz:
IMG_20190629_072948.jpg
IMG_20190813_195956.jpg
Éro bylo sice balzové, ale takovou ránu, levá -pravá jsem s ničím jiným nedal a myslel jsem že bude orvané kde co a jaké bylo překvapení když rozlámané jen oba konce křídel... Ale naštvalo mě a za trest jsem ho vykuchal a poslal za odvoz do světa

Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 22:16
od LEON
Rozumím tomu, že když se třeba dvojplošník udělá s poctivými výplety a vzpěrami, tak se ta křídla opravdu pevnostně provážou a hodně zpevní a nechají si líbit i hrubé zacházení. Ale i přesto se mi pro účel těch kolizí v Air Combatu, drobných pádů a oprav jejich následků jeví vhodnější klasická konstrukce jednoplošníku, spíš podobnější druhoválečné stíhačce, které se v Air Combatu používají nejčastěji
Mimochodem, jakou jsi měl Rexi motorizaci v tom krásném Fokkerovi?
Re: Tipy na WW1 jednoplošníky?
Napsal: 06 led 2025 22:41
od REX
Samozřejmě že když se udělá výplet, bude celkové pevnější, ale stále to bude dvouploch, který bude při kontaktu v souboji náchylnější na poškození. Jen jsem byl překvapený že můj Fokker při nepěkném kontaktu se zemí přežil až na konce křídel bez poškození! Možná tam teda ještě byla ulomená vrtule....
Motorizace AXI 2208/34 a 3S Li-Pol, vrtuli nevím
A tady je k němu něco málo. Je hezky vidět lešení k uchycení křídla a začátek tvorby toho šíleného Logenze!
https://rcfree.eu/viewtopic.php?t=757&hilit=Fokker