Stránka 8 z 12
Re: JOJO
Napsal: 31 led 2012 09:37
od Puma163
No, motor se standartně vyosuje doprava a dolů. Jen ti neřeknu stupně. Já to dělám od oka, ale tuším to má být 1.5, ale jist si nejsem by se to chtělo někam mrknout.
Re: JOJO
Napsal: 01 úno 2012 22:42
od vitstar
Základní vyosení je 1,5-2 stupně doprava a u akrobatů bývá vše v nule. Takže kompromis se hledá až při záletu. Podložky sebou na letiště a zkoumat a zkoušet. Po opravě může být mírné zkroucení jak trupu, tak křídla a to je potřeba doladit jak v letu na břiše, tak na zádech. Špatné vyosení se dobře pozná v nožovém letu. Ale to si nech až bude tepleji abys u těch montáží nezmrznul
Re: JOJO
Napsal: 02 úno 2012 17:29
od martin104
Dneska jsem tak špekuloval
a zahrávám si s myšlenkou přejít na toto palivo
http://www.jino.cz/palivo-flight-5-4-l- ... -3686.html , prej budel spolehlivější při akrobacii a lepší i při statrech v chladnu. Po létání stříknout do motoru WD 40 tak nemá šanci reznout
. Odhadem prošlo motorem v JOJU asi 8l paliva 80/20, tak snad není pozdě na přechod.
Re: JOJO
Napsal: 02 úno 2012 20:03
od Puma163
martin104 píše:Dneska jsem tak špekuloval
a zahrávám si s myšlenkou přejít na toto palivo
http://www.jino.cz/palivo-flight-5-4-l- ... -3686.html , prej budel spolehlivější při akrobacii a lepší i při statrech v chladnu. Po létání stříknout do motoru WD 40 tak nemá šanci reznout
. Odhadem prošlo motorem v JOJU asi 8l paliva 80/20, tak snad není pozdě na přechod.
Nevím no, Četl jsem, že to nitro v množství 1-5 % jakoby zlepšuje chod motoru, přechody, výkon ani moc nezvyšuje. Se stoupajícím množstvím až do do 30 % se výkon zvedá, v množství nad 30% už nárůst výkonu není patrný. Syntetika je slovo do pranice u žhavíka, ale i obecně. Špičková syntetika zanechá méně popele a tedy karbonu. Nemá však takovou tepelnou odolnost jako ricin, proto se i do syntetiky ricin v nějakém procentu přimíchává. Tedy pro špičkový výkony. Myslím, že těch 5% nitra ti životnost motoru nějak extra nezkrátí, akorát tedy trošku to čištění a to si nejsem jist jestli se to vůbec musí v sezoně nějak čistit, pokud se třeba 3x týdně lítá. To by tu mohl napsat nějakej praktik se zkušenostma. Já taky bádal nad palivem a nakonec jsem to uzavřel po prolezení netu, že zkusím 20% ricinu, 77% metylu a 3% nitra. Budu si míchat palivo sám i kvůli penězům. A na nějakým vzorku možná zkusím i těch 5% nitra. uvidím co to bude dělat. Chce to experimentovat. K tomu přechodu naprosto netuším. Říkají, že ta syntetika rozpustí karbon. Kolik ho tam po 8 litrech paliva máš, jestli ho rozpustí a jestli to nějak zhorší těsnost motoru a kompresi, to nevím. To by opět chtělo aby sem napsal nějakej praktik letitej. Sám jsem zvědav.
Re: JOJO
Napsal: 02 úno 2012 23:13
od vitstar
Jestli chceš výrazně zkrátit životnost motoru pak přejdi na syntetiku!! Výrazně nedoporučuji do zaběhnutého a provozovaného motoru na palivo 80/20 ricin nalít palivo se syntetikou. Stoprocentně ti vypláchne veškerý karbon usazený na stěnách válce a motor se ti rázem bude chovat jako dost vyběhaný. O této problematice běžely a často ještě běží na různých fórech diskuze a tak ti vřele doporučuji si je projít, ale v zásadě: motor běhaný na ricin by neměl okusit nic jiného, motor běhaný na syntetiku může přejít na ricin ale opačně se tento přechod nedoporučuje. Nitrometan určitě v množství do 5% zlepší přechody a starty. Je fakt že při delší odstávce motoru působí korozivně a je nutné motor vyplachovat a konzervovat. Při intenzivním provozu to není až tak nutné, ale zkušení motoráři vyplachují a konzervují po každém letovém dni. Vždycky je to na tom jak si kdo váží svého stroje.
Re: JOJO
Napsal: 02 úno 2012 23:32
od Puma163
vitstar píše:Jestli chceš výrazně zkrátit životnost motoru pak přejdi na syntetiku!! Výrazně nedoporučuji do zaběhnutého a provozovaného motoru na palivo 80/20 ricin nalít palivo se syntetikou. Stoprocentně ti vypláchne veškerý karbon usazený na stěnách válce a motor se ti rázem bude chovat jako dost vyběhaný. O této problematice běžely a často ještě běží na různých fórech diskuze a tak ti vřele doporučuji si je projít, ale v zásadě: motor běhaný na ricin by neměl okusit nic jiného, motor běhaný na syntetiku může přejít na ricin ale opačně se tento přechod nedoporučuje. Nitrometan určitě v množství do 5% zlepší přechody a starty. Je fakt že při delší odstávce motoru působí korozivně a je nutné motor vyplachovat a konzervovat. Při intenzivním provozu to není až tak nutné, ale zkušení motoráři vyplachují a konzervují po každém letovém dni. Vždycky je to na tom jak si kdo váží svého stroje.
Já to tušil s tím přechodem na syntetiku. 8 litrů už je asi dost. Taky mě to svýho času lákalo, ale nakonec jsem to zavrhnul. Možná jak koupím novej motor, ale zase. Syntetika je dražší a trochu špíny z éra setřu. Ale četl jsem na forech
, že si tu syntetiku chválí. Ještě jsem naživo neviděl žhavíka se syntetikou. Možná letos uvidím a uvidím ::)) Ještě se zeptám. Čím propláchnout po tom lítání ten motor, aby se vypláchnul ten ricin ? Kdysi jsem si koupil od toho Kaliny modelářské motory 2 a teď jsem náhodou narazil v antikvariátu i na první díl, tak tam mrknu, už by měl být na poště. ::))
Re: JOJO
Napsal: 02 úno 2012 23:55
od vitstar
Ricin při běžném létání nemusíš vyplachovat, pouze pokud používáš nitrované palivo tak je potřeba vypláchnout a na to stačí buď konkor nebo WD 40. Při zimní odstávce je pak nutné i ten ricin vypláchnout a nakonzervovat motor nějakým konzervačním olejem. K tomu stačí zase Konkor nebo jiný konzervační přípravek. Já používám parafínový olej, který se dá koupit jako lampový olej, ale tam je potřeba prostudovat složení. Většina těch olejů má uveden na obale obsah parafínového oleje. Jak ti zaschne ricin v motoru je to docela problém, těžko se ten hnusný povlak odstraňuje a čím déle tím hůře.
Re: JOJO
Napsal: 05 úno 2012 08:25
od martin104
Děkuji za odpovědi a varování. Pokud mě to teda správně docvaklo tak, jestli přidám do 5 litru paliva (80/20 nebo 85/15) 250ml nitrometanu mám takzvaně nitrované palivo 5 % , které zlepší vlastnosti motoru,ale zároveň ho díky přítomnosti rycínu nebude ničit. Na to aby byl člověk chemik a matematik. Ještě chvilku stím budu laborovat a vyhodím si do povětří dílnu
. Včera jsem byl létat a po přistání jsem měl jakoby ojínělí, nebo jak to popsat ,karburátor. Motor byl jen tak vlažnej i přez to, že je na něm ta ocelová spona. Příště to bude opravdu chtít pod sponu dát ještě proužek papíru, 11 pod nulou už je asi dost
Re: JOJO
Napsal: 05 úno 2012 16:14
od Puma163
-11 Nic není nemožné ::))) Jak tedy vidím ::)) To já teď tak s bíbou přeběhnu do auta a zpět a jsem rád, když nastartuju ::)))
Re: JOJO
Napsal: 03 kvě 2012 17:51
od martin104
Dnes jsem studoval, proč mě motor neběží na volnoběh a měl jsem volný šroubek u karburátoru. Při poslednim létání mě vypadl a po našroubování zpět už zavit netěsnil. Přisávalo si to falešný vzduch a problem byl na světě. Přeřezal jsem původní závit 3mm na 4mm a zatim se to zdá dobré. Uvidím jestli bude zejtra trochu hezky, půjdu ozkoušet jojáka k sobě na letiště.