Stránka 7 z 8
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 kvě 2012 09:57
od martin104
Myslim,že to nebude nutne a fotek bude ještě kupa. Samozřejmě budu klapky nejdřiv ladit v dostatečné výšce.
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 kvě 2012 10:01
od Karas
martin104 píše:Myslim,že to nebude nutne a fotek bude ještě kupa. Samozřejmě budu klapky nejdřiv ladit v dostatečné výšce.
Takhle se chodí do práce?
Myslím, že víc než klapky bude potřeba trénovat přistání, párkrát si to zkusíš a ono to půjde.
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 kvě 2012 11:06
od Pajax 007
To Martin 104
Podstatné je že sklopením křidélek vytvoříš krásné pozitivy. Až půjdeš na přistání a začneš Mustanga natahovat tak ti spadne po křídle. Ony se ty original klapky nedělaly u kořene křídla pro nic za nic. Opravdu bych to nedělal , zejména u dolnokřídlé stíhačky. Souhlasil bych s Karasem, časem se to přistání zlepší a klapky ani potřebovat nebudeš.
Pajax 007
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 kvě 2012 11:53
od zdekar
Tak ve větší výšce se to zkusit může a uvidí se jestli to půjde nebo ne. Třeba si i ve výšce může odzkoušet simulaci přistání... (tedy let na přistávací rychlosti a vysunout klapky)... no a pokud to spadne po křídle, je čas to vybrat.
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 kvě 2012 12:23
od martin104
Přistání je trochu oříšek,ale časem si to vychytám a bude dobře.
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 čer 2012 20:29
od martin104
Dneska jsem opět krotil mustoše a už je vše o poznání lepší,začínám se sním zžívat, jen po přistání chvilku jede a pak padne na čumák. Ještě mne napadlo dát na výškovku max výchylky a k tomu 55% EXPA(aby to nebylo tak citlivé kolem neutrálu). Normálně létám s 45 % výchylek bez expa. Těsně před dosednutím tam cvaknu velké výchylky a jak dosedne naplno přitáhnu výškovku. Doufám že bych tímto mohl zamezit překlopení letadla na čumák. Uvidíme příště.
Re: Mustang P 51
Napsal: 17 čer 2012 20:46
od Pajax 007
Zdarec
Každá správně vyvážená stíhačka spadne na čumák. Jinak s těma výchylkama to je řešení, pokud to při přistání zvládneš. Akorát bych je cvaknul těsně po dosednutí.
Pajax 007
Re: Mustang P 51
Napsal: 18 čer 2012 19:15
od martin104
Ještě špekuluju nad vrtulej. Mám tam masterku 12x6. Možná by tam mohla bejt i 12x7 ,ale mám obavu aby ji motor utáhl (ASP 8.5ccm s palivem Tornado 5% nitra) . Jde mě oto abych co nejrychleji nabral rychlost nad pádovku po startu. Jak se rozjede mám obavu aby nezakopnul o drn a nezakousnul se čumákem do země, tak se ho snažím po 15ti - 18ti metrech zvednout do vzduchu a než se rozjede ve vzduchu tak se slušně kolíbe
. Je mě jasné že potřebuje rychlost, tak právě vymějšlím jak ji co nejrychleji nabrat a možná vrtule s větším stoupáním by mohla pomoc. Stejně se časem,jak mě otrne nevyhnu koupi silnějšího motoru
. Jak nabere rychlost - poslouchá jak beránek
prostě stihačka jak má být.
Re: Mustang P 51
Napsal: 18 čer 2012 19:39
od Pajax 007
Zdarec
Já to třeba u B17 řeším tak že mi kámoš model podrží, já dám plný plyn, natáhnu výškovku a kolega model pustí. Výškovka je dostatečně ofukovaná už od začátku a model na takových 95 % start zvládne.
Pajax 007
Re: Mustang P 51
Napsal: 01 črc 2012 21:22
od martin104
Oznamuju všem přítomným modelářům smutnou zprávu,že dnes v 07:20 doško k tragické a totální nehodě Mustanga P 51. Po vodorovném letu na maximální rychlosti jsem přitáhl a provedl ostré stoupání cca 50 metru,pul obrat na záda, přitáhl jsem výškovku abych ho otočil zpět a model se stal neovladatelný , nereagoval na nic,naložil jsem mu plnej knedl, motor zabral a plně jsem přitáhl výškovku abych ho srovnal,ale stejně šel střemhlav dolu. Možná to přitažení výškovky byla právě ta osudná chyba ,ale to se už asi nedozvím. Násladovala pořádná pecka do země za horyzontem.Výsledek je totálně zničená trup za kabinu, utržený karburátor na motoru , rozlámené křídlo pod potahem atd.