Stránka 7 z 12

Re: JOJO

Napsal: 26 led 2012 15:22
od Puma163
vitstar píše:UF :o
To snad ne! Palivo typu metyl by nemělo zhoustnout ani při výrazně nižších teplotách. Jedíný problém by v něm mohl způsobovat olej. Ale protože dnes se používají oleje do žhavících paliv výrazně čistější anebo dokonce syntetické, tak při teplotách okolo nuly by neměl ani náhodou tento problém nastat. :mrgreen:
Tak jasně, že olej :) To vím, že metyl moc netuhne. Ovšem ricin je olej a ten hustotu s teplotou mění a tedy i paliva. Určitě bude mět jinou viskozitu při +25, nebo -3. Tady se toho trošku dotýkají. http://www.macomodel.cz/index.php?page=olej-v-palivu A je to myslím zajémavé počtení i jen tak obecně.

Re: JOJO

Napsal: 26 led 2012 17:40
od martin104
Ahoj opravuji, není tam univerzální svíčka,ale teplá dnes mě psal předchozí majitel motoru. Četl jsem dát na přechod hlavy a válce motoru plechovou hadicovou sponku o šířce cca 1cm aby se právě za letu ta hlava tolik nechladila a mohlo by to pomoci. Jen s touto úpravou to chce létat jen při teplotách po -1 stupeň. Jinak hrozí poškození motoru. Co vy na to? Motor je vlastně celej venku tak si myslím ,že by mu to nemuselo nic udělat a mohlo by to být ke prospěchu věci. U některých modelu je motor komplet schovaný a taky to šlape.

Re: JOJO

Napsal: 26 led 2012 19:07
od Puma163
No, je to riziko s tou hlavou. Třeba by to klaplo, ale taky nemusí. Ale zas na druhou stranu ricin je nejlepší olej, vydrží hodně vysoký teploty a ještě maže při nich. U té teplé svíčky je to relativní pojem, to chce právě testnout jich víc. Mě to naštěstí vyšlou s tou OS A3, ale to bylo kolem nuly. Celej motor venku moc nevadí. Nejtěsnější je právě u vrchu, proto má vliv ta páska nahoře a ne jinde na válci. Ale za test by to možná stálo. Vím, že to někteří běžně dělají. ::)))

Re: JOJO

Napsal: 26 led 2012 19:34
od martin104
Tak jsem to zkoušel na zahradě a motor jde jak dělo, dal jsem na něj ocelovou pásku a maličko ještě zvýšil volnoběh. Přechody jsou v menších otáčkách v normě a od řtvrt plynu nahoru je to uplně v pohodě , asi je čas to zas testnout ve vzduchu :lol: :lol: . Jo a teplota je zas kolem - 3 st.

Re: JOJO

Napsal: 26 led 2012 19:58
od Puma163
Tak směle do toho. Snad to pomůže. Držím palce. Lítají s tím tak. Já už vydržím do tepla ::)))))

Re: JOJO

Napsal: 27 led 2012 19:31
od vitstar
No to potvrzuje moji předchozí radu. Jen si myslím, že ocelová spona se bude za letu chladit víc než páska z papíru kov má rozhodně vyšší tepelnou vodivost. Ale zase při teplotách okolo nuly by ten rozdíl mezi papírem a kovem mohl být minimální. Papír nebo ještě lépe hnědou papírovou pásku ve dvou až třech vrstvách na válci, mám vyzkoušenou při teplotách až -10, ale to už je létání spíš za trest. Všechno zebe a stejně tak ta pohoda tomu trochu schází. Není nad vlastní zkušenost :mrgreen:

Re: JOJO

Napsal: 27 led 2012 22:17
od martin104
Děkuji za rady, jak se udělá maličko čas půjdu testnou éro. Uvidím jak se bude jevit ta páska ,případně dám pod ní papír a bude ;) .

Re: JOJO

Napsal: 29 led 2012 21:00
od martin104
Dneska jsme šli létat do Třebechovic, bylo trochu tepleji,na motoru byla ocelová páska a po krátkém doladění motor konečně pochopil proč je vlastně v letadle ;) tady je maličká ochutnávka startu http://www.youtube.com/watch?v=dM0YIGsqWT4 jen pokud mu naložím plnej knedl má snahu se otáčet do prava dorovnal jsem trimem křidélek a jak zas letím na volnoběh táhne lehce do leva. Vypadá to na špatné /velké/ vyosení motoru. Dal jsem pod lože podložku co měl předchozí majitel a asi po opravě jsem vlepil trochu jinak motorovou přepážku a už je vyoseno moc. Přistání dnes také není zrovna ukázkové :lol: http://www.youtube.com/watch?v=tuCvG9fV8II . Jinak létá svižně a hlasitě ;) http://www.youtube.com/watch?v=huUwlZ2ZxdA

Re: JOJO

Napsal: 30 led 2012 00:01
od Puma163
Tak super, povedlo se ::)))

Re: JOJO

Napsal: 30 led 2012 18:05
od martin104
Máte někdo nápad co stím vyosením. Kamarád mě říkal že spíš neš vyndat vyosení do boku tak maličko skopit motor dolu. To už je jen taková zdánlivá drobnost, jinak letadlo létá super. Jsem rád že jsem vás tady poslechl a dal se do opravy.