Stránka 3 z 6
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 09 srp 2012 23:03
od zdekar
Jo, třeba dej vedle toho korunu nebo krabičku od sirek.
Taky se přidám s pochvalou, vypadá zatím hezky.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 10 srp 2012 09:42
od cmelda3
Tak to je opravdu nádhera
mrkám na drát.Myslím si že velikost je znatelná i s těch fotek.
To bude opravdu kus éra v luftě.Mám taky rád velké modely ale zatím se připravuju na stavbu toho Hawker Hurricana v 1600 mm rozpětí a ten bude mezi spitem (1500) a Stukou (1750).Kam to dám ještě nevím ale ono se něco najde.Proto nemůžu zatím tak velký letadla i když to co mám je už tak dost velký.
Ještě dotaz:Ten Oracover byl v německu za tu cenu jen v tý růžové?
Jinak makej ať možná budu mít důvod se zajet podívat taky někam jinam než tady na letiště nebo chatu.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 10 srp 2012 11:08
od Karas
No je vidět, že umíš
Jaká je průběžná hmotnost?
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 30 zář 2012 23:46
od Puma163
Tak excelent teď stojí. Ale nakonec dostane motor 52 ccm a protože už na podzim nepoletí (nestíhám), tak bude čas ho udělat i s tím větším rozpětím. Ten motor 52 ccm dostane, protože ho mám v akrobatovi pace Spirit a tam ten motor nestačí výkonově. Tak budu muset něco sehnat pro Spirita silnějšího. Dnes jsem byl se Spiritem lítat a při druhém letu po pár výkrutech začal blbnout jakoby rušení, pak jsem zjistil, že ho to táhne doprava, tak rychle mířím na dráhu s téměř naplno knyplem doleva, nad dráhou se to ještě zhoršilo, rychlost byla vysoká, ale byl jsem už cca 1 m vysoko, tak jsem s ním raději plesknul na asfalt, dokud byl naplocho. Výsledek. Vylomený můj super uhlíkovej podvozek 10-12 kg i s překližkou, takže zůstal nepoškozen. Jen se krásně složil pod éro a to na něm doklouzlo ještě pár metrů, takže se neodřelo ani břicho. No a vrtule KO samozřejmě. A příčina? Vypadlé pravé křidélko z pantů a levé napůl
Takže jsem zanedbal ani nevím co. By mě nenapadlo, že u továrního 2m éra je to možné, lepidlo téměř žádné a čepy taky žádné. Naštěstí podvozek ok, tak jen vlepit zpět a zalepit panty a jedno uvolněné servo v křídle jak s ním to křidélko mlátilo. Z toho plynoucí poučka: Dávat pozor i na zalepení křidélek ::::))))
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 01 říj 2012 15:30
od vitstar
No to je jasné
U benzínu jsou ty vibrace a rezonance nejméně o řád jinde a každá slabina konstrukce nemluvě práce se dřív nebo později projeví. A křidélka to je námaha v krutu, tahu a ještě vibrace, to prostě musí být. Mě se takhle uklepal hmoždinkový pant na směrovce mimo čep. Zůstal zalepený ale těsně za čepem jako by ho uřízl. Zřejmě nějaká bublinka v materiálu a výše zmíněné namáhání udělaly své.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 08 úno 2013 21:01
od Puma163
Tak se pomaličku blíží sezona a excelent dostal nový motor, ::)))) Sice China model TGY HP50, ale motor to je. ::))) tak snad pošlapson. A krizová léta si žádají Chinská řešení. ::)))
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 09 bře 2013 01:30
od Puma163
Hodně jsem se snažil vyhnout pouzdrům na trubku spojovací v křídle. Ovšem nevyhnu se jí, protože přece jen strkat to přes 5 žeber je už dost o trefování. A tak jako šetřílek jsem je dnes začal motat z papírové pásky. Na stěnu 1 mm mě vyšlo 10 vrstev a sytil jsem to naředěným lepidlem na nábytek :::::::::)))))))))) Jsem zvědav jestli to z těch ne dokonale rovných trubek pak sundám :::::)))))
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 09 bře 2013 09:00
od Karas
A jak vypada celkově? Jinak ta trubka z papíru je fajn nápad
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 09 bře 2013 16:20
od Puma163
Trubky se povedly luxusně, problém bude zvětšit na ně v křídle v žebrech díry, ale dremel a mé gumové ruce to zmáknou ::))) Celkově: Koncem jara, začátkem léta bych chtěl letět. Jak přibude na něm něco co bude vidět , vyfotím a přídám fotku. Bádám nad podvozkem, mám uhlíkovej, ale připadá mě ho tam škoda. Po excelentovi šilhám po nějakém akrobatovi dvouplochu opět vlastní konstrukce kolem 2 m a tam ten uhlíkovej sekne asi líp. Myslím, že by si zasloužil něco piperovského. Uvidím ještě co za materiál se mě namane pod ruku.
Re: EXCELENT vl. konstr.
Napsal: 20 črc 2013 00:24
od Puma163
Tak jsem se zase kousek pohnul, přidávám foto. Kabely v křídlech povedou v kabelovodech
takové plastové trubky z hornbachu, vzpěry jsou hliníkové trubky z tamtéž. Konečné rozpětí 248 cm. Letovka snad už jistá 8 kilo. Podvozek uhlíkovej 10-12 kilo co mě zbyl ze Spirita. Kola china 100 mm s al diskem taková něčím vyplněná guma z HC. Pěkná kola. Čím vylakovat trup pro přípdný únik benzinu ?