

Jesli chceš fotky, jak mám umístěné ty šrouby a dřevěný špalíček, tak je sem můžu dát.
Ne ta gumička se dává jedině když pohyblivá část výškovky přesahuje přes tu pevnou. Na výškovce to samé jinak to není nutnémartin104 píše:děkuji za radu. Jak dotlačím canary domu ,hned to naimplantuju. Jen prosím tě ty gumičky na směrovce to myslíš jako z vrchu směrovky natáhnout gumičku na každou stranu k pevné části výškovky
No ten háček bych viděl tak, že by to byla destička šířky asi 8mm a uprostřed by byla drážka (otvor) o šířce 2mm asi. Třeba bys pod něj ještě na ty šrouby mohl nasadit podložky... pak by se to v té drážce posunulo do požadované pozice a těma šroubama přitáhlo k těm podložkám a trupu... tím by to bylo zafixované. No a nebo bys tam měl víc dírek a ty vruty bys prostrčil těmy požadovanými a dotáhl. Tak by se ti to nemohlo silou gumicuku třeba posunout, ale zas by byla obtížnější manipulace s tím, jelikož bys musel při každým posouvání ty vruty úplně vyšroubovat. Tak bych to asi udělal já... měl jsem to původně udělané z toho drátu (vemeš drát do kola a v půlce jej kleštěma ohneš tak, že dostaneš 2 rovnoběžné dráty vpředu spojené. Pak tak 2cm od toho předku ohneš kleštěma do tvaru viz ten nákres. Pak to lehce přimontujeěš pod ty podložky, ale drží to hůř... nakonec se mi to z pod šroubů utrhlo a na gumicuku vystřelilo kamsi do dálky - ale zas výroba je velice rychlámbrazdil píše:Dekuji mockrat za vysvetleni, ted je mi to jasne. Jedine co pro zmenu nechapu je jak vypada ten hacek. Jestli jsem to spravne pochopil, tak ty vruty jsou i pro to aby drzely ten hacek. Ale ten hacek ma nejake ocka?
To vlekání by si snad zasloužilo i nějaké samostatné vláknovitstar píše:martin104 píše:...
Ještě pár rad pro začátek:
Vlekař:
1- nikdy nevlekej s nespolehlivým motorem
2- nikdy nelítej nad hlavou
3 - nezmatkuj při ztrátě orientace, I když to nebudeš řídit bude tomu éru (většinou) jenom líp než se srovnáš v orientaci
4 - měj vypínací servo dost silné aby vyplo i při tahu (aspoň dobré standartní např C5077 5,5kg nebo i větší)
5- vypinač si dej tak abys ho v krizi ihned našel a nacvič si to
6 - používej svůj provaz nebo aspoň očko které umíš spolehlivě vypnout
7 - nikdy nezahazuj provaz nad polem, nenajdeš ho
8 - nikdy nevěř větroňáři, kterého jsi neviděl lítat
9 - říkej kam poletíš - větroňář se nemusí dohadovat kam asi poletíš a pěkně ti v zatáčce "nadjede"
10 - dbej aby větroňář byl po celou dobu vleku u tebe a dobře tě slyšel
Větroňář:
1 - Vždy stůj za letadly při startu vedle vlekaře
2 - máš - li pomocníka, dbej aby držel konec křídla na otevřené dlani a "nezasekl" ti model
3 - rozkýve-li se ti éro na startu do strany (tráva nebo blbý pomocník) nemanévruj a hned se vypni !!!
4 - za letu drž éro rovně za vlečnou a snaž se být vždy výš než vlečná - NIKDY POD NÍ !!!
5 - pokud spadneš pod ní tahej - nemáte-li výkon, vypni se a neohrožuj vlekaře
6 - první zatáčku začínej točit až v bezpečné výšce
7 - snaž se řídit křidélky jen rovinu a výškovkou nad vlečnou (většinou se lehce tahá) "nos" už ti vlečná do směru stáhne sama
8 - v zatáčce se snaž vždy jet jemně!!! nosem ven z kruhu, nelétej na vnitřní stranu zatáčky předlétal bys vlečnou a byl by karambol
9 - používej "trhací spojku" nejlépe pásek na kabely nebo silon
10 - v případě sebemenšího problému se nahlas: "vypínám" a vypadni - není větší ostuda než když tě musí odpojit vlekař
Pro oba:
1 v případě jakéhokoliv problému oba od sebe a každý letí svou cestou
2 první se vždycky má vypnout větroň
3 pokud vlekař hlásí vypni se, nediskutuj a ihned to udělej
4 než neznámého nebo cizího pomocníka tak raději žádného
5 oba proveďte předstartovní zkoušku
6 pokud startujete z vysoké trávy je lepší větroň hodit (vypadá to hrozně, ale jde to v pohodě do cca 3kg a je to bezpečnější než když větroň zakopne křídlem a rozkmitá se, větším modelům vyšší tráva už nevadí)
7 při startu se starej vždy o svoje letadlo a nedívej se na kolegu
8 zkontrolujte si kanály
9 stanovte si ještě před startem kudy a kam poletíte
10 dejte pozor na směr startu abyste si nevletěli do slunce
Všem přeju "kolik startů tolik přistání" a určitě se někde na letišti potkáme
Honda
xpetr: Taky se chystám na první pokus. Zajímalo by mě ,jak moc se musí větroň řídit výškovkou.Usuzuji,že se větroň usadí sám v tom obyklém úhlu cca 15 st. a dále sestoupá,protože vlečné lanko tahá čumák dolů.... je to správně?
huhu: Záleží na poměrech rychlostí. Někdy je i dobré přibrzdit . Ale jestli můžu doporučit - létejte tak, abyste viděli vlek z boku , takové protáhlé osmičky. Je dobře vidět, v jakých úhlech modely jsou. Když poletíte směrem od sebe, a modely už budou dál/výš, tak se to špatně odhaduje (jednou mi v podobné konfiguraci nasadil nezkušený vlekař na klesavou zatáčku - větroň na takovou rychlost nebyl stavěný a než jsem stihnul vypnout, měl jsem poloviční rozpětí) . A zatáčky táhlé. Je nepříjemné, když vlekař řízne zatáčku tak, že si modely letí naproti. jinak v tom záludnosti nejsou, všechno vycítíš. Jak psal Honda - trochu tahat ze zatáček a jinak moc neřídit Už jsme vlekali lehounkou dvoumetrovku i extrou na 6,5ccm. Byl to nad očekávání příjemný vlek (větroň startoval z ruky) . Vleky jsou zábava .